PREHRANA

Kupnja ovih zdravih namirnica neće vas baciti u bankrot

Zdrave i pristupačne namirnice

zdrave i jeftine namirnice
Č
injenica je da određene zdrave namirnice mogu biti skupe, pogotovo ako su u tom trenutku u trendu, ali postoje i one zbog čije kupnje nećete bankrotirati. Ako se želite zdravo hraniti, a da pritom ne bankrotirate, posegnite za ovih 10 zdravih i pristupačnih namirnica.

Naranče su prve na našoj listi, a odlične su jer sadrže veliku količinu vitamina C koji je jako koristan za izgradnju imuniteta. Sadrže još i velike količine vitamina A, kalija i vlakana, a možete ih jesti same ili od njih napraviti sok ili smoothie. Grah je još jedna povoljna, a zdrava namirnica koja sadrži puno proteina i vlakana. Dugo vas drži sitima, a možete ga jesti u različitim kombinacijama poput čušpajza, ali i salata.

zdrave i jeftine namirnice
Bijelo pileće meso must have je namirnica svakoga tko se bavi nekom fizičkom aktivnošću. Piletina je odličan izvor proteina te je bogata vitaminom B6, a možete je jesti pripremljenu na bezbroj različitih načina - kuhanu, prženu, hladnu ili toplu. Špinat je još jedna odlična namirnica bogata kalcijem kalijem, vlaknima i vitaminom A, a možete ga jesti kuhanog ili sirovog u salati ili smoothieju. 

Zobene pahuljice hit su namirnica kod ljudi koji se vole hraniti zdravo. Osim zbog niske cijene za koju dobijete veliku količinu proizvoda, popularne su zbog odličnog sastava. Sadrže ogromne količine beta glukana koji pomažu da se ugljikohidrati bolje razgrade u organizmu i samim time reguliraju razinu šećera u krvi. Ova dragocjena namirnica sadrži i željezo, cink, kalij, magnezij, a odlična je uz jogurt ili mlijeko kao zdrav doručak. Kelj je super povrće koje sadrži vitamin A, C i K i ima odlična detoksikacijska svojstva. Osim na čušpajz i salatu, kelj je odličan kao čips ili dodatak zdravom smoothieju.

zdrave i jeftine namirnice

Znate onu poslovicu: "Jabuka na dan, tjera doktora iz kuće van!"? Poslovice nisu uzalud i jabuke su jedno od najzdravijeg voća. Sadrže malo šećera i puno vlakana, a mogu se konzumirati u bezbroj kombinacija. Banane su još jedna zdrava i povoljna namirnica, a poznate su kao prava riznica kalija. Sadrže i brojne vitamine poput primjerice onih iz A, C i E skupine. Odlične su kao dodatak slatkim jelima, ali i same kao zdrav međuobrok.

Grčki jogurt sadrži tri puta više proteina od običnog jogurta i odličan je međuobrok ili zamjena za nezdravi dressing za salatu. Može biti zdrava verzija marinada ili umaka, a ako ga ubacite u smoothie, dodat ćete mu proteinsku vrijednost. Jaja su još jedna namirnica bogata nutrijentima jer sadrže esencijalne amino kiseline, željezo, fosfor i vitamine B skupine. Možete ih pripremati na brojne načine, ali pripazite da ih ne jedete više od tri komada tjedno. Neka vam ove namirnice budu glavne na popisu za idući odlazak u dućan, jer osim što su zdrave, vrlo su i cjenovno pristupačne.

T.K.
Foto: Pexels i Unsplash

Objavljeno: 20.03.2017. u 16:20

VIDEO

VEZANE VIJESTI

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p