PREHRANA

Ovo morate jesti u svojim 20-ima i 30-ima da bi ostali fit

Ostanite fit cijeli život
kako biti fit
S
a svakom dodatnom svjećicom na torti, proporcionalno raste i broj kilograma na vagi ako na njih ne pazite. Kako starimo, stari i naš metabolizam i usporava se te se samim time nagomilavaju neželjeni kilogrami, ali tome možete doskočiti pravilnom prehranom u svojim 20-ima i 30-ima.

Kada ste mlađi jednostavno ste stalno u pokretu, plešete vikendom i završavate provod velikom pizzom i to na vama ne ostavlja nikakve posljedice u tom trenutku, ali kasnije bi moglo jer tijelo sve pamti i ključno je u mladosti jesti zdravo, kako bi kasnije ostali fit. Na ovaj način možete izbjeći drastične dijetne režime u 40-ima. 

kako biti fit

Ovo trebate imati u hladnjaku u 20-ima 

U svojim 20-ima u hladnjaku uvijek trebate imati puno proteina. Umjesto čipsa kao snack pojedite grčki jogurt sa žlicom kikiriki maslaca ili jedno tvrdo kuhano jaje. Pitate se zašto proteini u 20-ima? Zato što oni pomažu da se lakše razgrade ugljikohidrati i masti i daju vam dulji osjećaj sitosti.

Kada hladnjak punite proteinima, iz njega izbacite alkohol koji u 20-ima trebate konzumirati u rijetkim prilikama. Da, znamo da vam ovo zvuči neostvarivo, ali moramo vam objasniti kako alkohol sadrži puno šećera pa ako ga već konzumirate radije birajte vino, a koktele izbjegavajte. U ovom razdoblju vaše se kosti još izgrađuju pa je dobro unositi i velike količine kalcija koje doprinose čvrstoći kostiju. Trebate jesti bobičasto voće i agrume, grah, jaja, masnu ribu i zeleno povrće jer pomažu u izgradnji kostiju.

kako biti fit

U 30-ima pripazite na ovo

U 30-ima stres igra veliku ulogu u dobivanju neželjenih kilograma. Hormon stresa kortizol podiže se u stresnim situacijama i skladišti masti te dodatno usporava metabolizam pa je u takvim uvjetima teško gubiti kilograme. U tim godinama vitamin C je iznimno važan jer snižava razinu kortizol. Naranče, ribizl, ljute papričice, kupus, špinat, peršin i batat zato bi trebali biti na vašem meniju.

U ovom razdoblju potrebno vam je puno energije, a nju najviše možete dobiti iz cjelovitih namirnica poput žitarica. Trebate jesti i dovoljno bjelančevina kao i u 20-ima te nastaviti paziti na unos alkohola. Voće i povrće koje konzumirate u 30-ima trebate što više jesti u izvornom stanju jer gube svoje nutrijente termičkom obradom. U ovom razdoblju svakako povećajte svakodnevan unos vode i pripazite na količinu soli koju unosite jer vam dehidracija osim za zdravlje može negativno utjecati i na ljepotu i preuranjeni dolazak prvih bora.

T.K.
Foto: Pexels i Unsplash
Objavljeno: 14.02.2017. u 15:27

VIDEO

VEZANE VIJESTI

IZ RUBRIKE