ZDRAVLJE

Kako poboljšati koncentraciju?

S boljom koncentracijom u nove radne pobjede
Koncentracija
N
edjelja popodne. Vikend je proletio, a da se nismo niti okrenuli. Nakon što otkuca 17 sati već se mentalno pripremamo za idući radni tjedan. Osmijeh u tom trenutku mnogima nestane s lica. Sve o čemu razmišljate su mnogobrojne obveze koje vas čekaju, a strah vas je kako ćete se fokusirati na svaku od njih.

U današnje doba multitasking je postao dio radne svakodnevice. Toliko da se on čak i podrazumijeva. A upravo multitasking je jedan od vodećih neprijatelja naše koncentracije. Kako biste uspješnije i manje stresno se uhvatili u koštac s novim radnim obvezama, donosimo efikasne trikove uz pomoć kojih ćete se lakše koncentrirati.

Počistite

Možda vam se na prvu ne čini važnim, no nered u radnom prostoru, pa čak i njegovoj okolici itekako utječe na naše misli. Naime, ako je oko nas mnogo različitih stvari, one privlače našu pažnju, što utječe na manjak koncentracije. Stoga svoj radni prostor držite urednim, posebice svoj radni stol.

Koncentracija

Teže zadatke izvršite ujutro

Dokazano je kako su ljudi efikasniji tijekom jutra, stoga sve one teže zadatke, ali i mrske obveze, obavite tijekom jutra. Jer što duže budemo odgađali tako važne stvari, na koncu ćemo ih obavljati pred kraj radnog vremena, pod stresom i s manjom koncentracijom. Greške su zagarantirane.

Zdrave grickalice za mozak

Hrana i koncentracija ne idu zajedno. Kad si gladan, nisi svoj slogan je jednog prehrambenog proizvoda, a on je potpuno u pravu. Tijekom radnog vremena biste, osim glavnog obroka, trebali imati i barem dva međuobroka. Tada birajte takozvanu hranu za mozak, odnosno orašaste plodove ili voće. Orašasti plodovi su bogati omega 3 masne kiselinama koje su veoma važni za normalno funkcioniranje mozga, a voće će vam dati potrebnu dozu šećera.

Koncentracija

Pomodoro metoda

Zadržati koncentraciju na jednu određenu stvar je danas pravi izazov. Tu su službeni mailovi, Facebook, WhatsApp i mnogobrojni drugi izvori distrakcije. Znanstvenici su se pozabavili s ovim modernim poslovnim problemom te su kreirali takozvanu Pomodoro metodu. Kod ove metode namjestite timer na 25 minuta i tijekom tog perioda ne provjeravate mailove, Facebook niti vodite razgovore s kolegama u uredu. Unutar tih 25 minuta radite samo na jednom jedinom projektu/zadatku. Nakon što se oglasi sat, slobodni ste napraviti pet minuta pauze. To činite kroz intervale sve do kraja radnog vremena. Imat ćete osjećaj da niste dugo radili, a pri tome ste bili efikasniji.

Svježi zrak

Svježi zrak je veoma bitan, stoga nemojte zaboraviti otvarati prozore ili dio svoje pauze iskoristiti za izlazak iz ureda. Svježi zrak nam pomaže da se bolje i lakše koncentriramo.

Foto: Unsplash
Objavljeno: 08.10.2017. u 11:24

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p