VJEŽBANJE

Vježbe snage ili kardio?

Što činiti prvo?
Vježbanje
Ako pitate trenere oni će vam reći da se zdrava rutina vježbanja sastoji od treninga snage, kardia i dana odmora. I to, idealno bi bilo da sve rasporedite tijekom cijelog tjedna. Što vi činite prvo, kardio ili vježbe snage?
 
Riječ je o gorućem pitanju na koje odgovor stalno ponavljaju treneri i nutricionisti. Njihovi su savjeti da prvo i najvažnije morate odvagnuti što vježbanjem želite postići? A tek tada krenuti u osmišljavanje strategije, kako to sve i postići?!
 
Gubitak masnoće

Ako je gubitak težine vaš cilj, stručnjaci u tom slučaju, malenu prednost daju kardiju. Trening snage povećava afterburn efekt. Ubrzat će vam metabolizam, a vašem tijelu pomoći pri oporavku mišića. Tako ćete brže sagorijevati kalorije. Kada pak započnete s treningom snage vaše će tijelo koristiti glikogene (pohranjene ugljikohidrate) kao "gorivo". Dakle, ako se prvi put oslonite na trening snage ne biste odmah nakon toga trebali krenuti s nižim intenzitetom kardija. Vaše će tijelo biti spremno za sagorijevanje masti više nego da ste učinilo obrnuto.
 
Prevencija ozljeda

U usporedbi s kardijom, mnogo je lakše "zaraditi" ozljede za vrijeme treninga snage. Zato stručnjaci savjetuju da odradite trening snage prije kardio vježbi. Naime, vrlo je važno da imate dovoljno energije za obavljanje vježbi ispravno, jer bi loši obrasci ponavljanja vježbi mogli rezultirati ozljedama. Zato je najbolje doći do kettlebella i sklekova dok su vam mišići još u punoj snazi. Važno je napomenuti da čak i ako se osjećate energizirano morate pažljivo detektirati umor jer bi on mogao uzrokovati dodatne poteškoće. Bez obzira na to što konačno odlučite, budite svjesni i prije svega učinite sve kako biste pravovremeno znali kada je vrijeme za odmor.


Foto: Unsplash
Objavljeno: 08.10.2017. u 08:37

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p