VJEŽBANJE

4 najveće greške koje radite dok izvodite plank

Vrlo lako ih možete popraviti
Jedna od prvih vježbi koja nam padne na pamet kada pomislimo na isklesane trbušnjake, sigurno je plank. Osim što pomaže oblikovanju stražnjice i trbušnih mišića, ova prilično bazna vježba doprinosi razvitku cijelog tijela.

Gotovo da nema trenera koji vam u privatni ili čak grupni trening neće uvrstiti ovu odličnu vježbu. Postoje čak i mobilne aplikacije koje vas svaki dan podsjećaju da je vrijeme za novi plank i produžuje vam vrijeme izdržaja koji trebate izvršiti. Ako pravilno radite ovu vježbu, ojačat će vam i gornji i donji dio tijela, budući da tijekom izvođenja, cijelo tijelo radi. Postoji samo jedan problem: iako vježba izgleda jako jednostavno, često ju radimo krivo. Bez brige, zato smo mi tu da vas uputimo što to radite krivo i kako to popraviti.

Ne držite ramena u liniji sa zapešćima

Ovo je jedan od najosnovnijih pokazatelja da nešto ne radite dobro. Kada radite visoki plank, zapešća namjestite točno ispod ramena kako biste pravilno aktivirali mišiće, dobili stabilnost u ramenima i izbjegli dodatno opterećivanje ruku. Pogledajte kako ste ih namjestili i ako imate osjećaj da ste previše nagnuti prema naprijed, prenesite malo težine na prste i pronađite najugodniju poziciju.

Opušteni trbuh

Opušteni trbuh nije nešto što je super poželjno kada stojimo, a još je gore kada sjedimo ili smo u plank poziciji. U trenutku kada ste već pred kraj izdržaja, koljena vam lagano počinju klecati, trbuh se opušta, a umjesto pravilno raspoređene težine po cijelom tijelu, težina se premjestila na ramena i gornji dio leđa. Dobre su vijesti da je ovu pogrešku vrlo lako popraviti. Lagano izravnajte noge, stisnite kvadricepse i trbuh. Iako je bizarno da stišćete trbuh kojeg više nemate snage stisnuti, kada učvrstite ostatak tijela, dobit ćete dovoljno snage da poravnate trbuh i namjestite ga u pravilnu poziciju, paralelno s tlom.


Ramena su vam smještena pored ušiju

Normalno je da će vam se gornji dio tijela umoriti što će dovesti do popuštanja ramena i vrata u krivoj poziciji. Pokušajte držati vrat u što neutralnijoj i normalnijoj poziciji s kralježnicom i odmaknite ramena od ušiju jer će vam se cijelo tijelo iskriviti. Ako potpuno ispružite ruke i dođete u poziciju visokog planka, dobit ćete balans u tijelu i stabilizirati gornji dio tijela.

Predugo ste u planku

Budimo realni, ne postoji nikakva plank vila koja šeće okolo i dijeli zlatne medalje za najdugotrajniji mogući plank koji je trajao duže od naše zadnje veze. Umjesto da se fokusirate na to koliko će dugo trajati, pripazite da bude efikasno i ispravno, pa makar bilo i kraće. Dobar plank ne bi trebao trajati više od 30 sekundi, a ako želite dodati ekstra napora u vježbu, stavite između koljena loptu i pritišćite ju.
Foto: Unsplash
Objavljeno: 13.02.2018. u 14:21

VIDEO

VEZANE VIJESTI

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p