VJEŽBANJE

Jesu li probiotici rješenje za višak kilograma?

Probiotik u piluli podijelio mišljenje nutricionista

Stiglo je ljeto, a s njegovim dolaskom nastavlja se i  vječita potraga za najefikasnijom vježbom koja će vaše tijelo pretvoriti u instant stroj načinjen od čistih mišića ili za onom jednom magičnom pilulom s kojom ćete u svega tjedan dana izgledati kao da ste posljednjih godinu dana živjeli na salatama i vodi.

I dok uporno nasjedamo na fore kako je moguće loš lifestyle zamijeniti onim dostojnog kakvog profesionalnog sportaša u kratkom vremenu kako bi naše prvo skidanje u kupaći kostim bilo dočekano ovacijama, pljeskom i nevjericom, nameće se pitanje možemo li zaobići vježbanje i dijetu te pomoću nekakvog suplementa poput probiotika to sve nadomjestiti? Naime, nedavno se fit svijet podijelio u mišljenju kada je izašla vijest kako su probiotici ključno sredstvo u borbi protiv viška kilograma. Probiotici su živi mikroorganizmi koji, u ispravnim dozama, imaju pozitivan učinak na organizam domaćina, posebice na crijevnu floru, a najčešće ih unosimo u namirnicama poput jogurta, kiselog kupusa, nekih vrsta sira, pistacija i crnom vinu. Kako su probiotici ključni za ispravno funkcionirane probavnog sustava, pokrenuto je istraživanje utječu li oni na našu težinu?


Iako je istraživanje tek započelo te je prerano donositi ikakve zaključke, utvrđeno je kako postoji korelacija između optimalne tjelesne težine i probiotika. Oni pojedinci s prekomjernom tjelesnom težinom najčešće imaju puno više loših bakterija za razliku od zdravih, dok oni koji održavaju težinu, osim što imaju veliki broj dobrih bakterija, imaju i mnogo više različitih dobrih bakterija. Ipak, nameće se pitanje je li takvo stanje rezultat genetike ili onoga što unosimo u organizam?

Stav mnogih stručnjaka jest da bi naš fokus trebao biti na hrani koju konzumiramo, odnosno na prebioticima- hranjivim tvarima koje neprobavljene dolaze do tankog i debelog crijeva gdje ih fermentiraju određeni mikroorganizmi. Oni djeluju kao svojevrsna hrana probioticima i omogućuju nastavak rasta dobrih mikroorganizama u našem tijelu. Pronalazimo ih u ugljikohidratima poput voća, povrća i zobi koji imaju malo kalorija, a sadrže puno dobrih masti koje potiču rast hormona GLP1 koji nas drži duže sitim. Stoga, iako je preporučljivo konzumirati namirnice s probioticima i razne dodatke prehrani, stručnjaci vjeruju kako je ključno unositi hranu koja je energetski visoko učinkovita odnosno zdrava. Vjerujemo kako bi svi bili oduševljeni kada bi zaista postojala ta magična pilula od koje bi nam tijelo izgledalo i funkcioniralo savršeno, ali u stvarnosti smo odgovorni tretirati naše tijelo što je bolje moguće. Što znači puno više povrća i voća, a što manje brzih i neučinkovitih dijeta!

Foto: Getty Images
Objavljeno: 13.06.2018. u 14:48

VIDEO

VEZANE VIJESTI

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p