ZDRAVLJE

Kako spriječiti ovisnost o šećerima?

"Ubijte" šećere prije nego oni ubiju vas
Sugar
S
vima nam se barem jedanput dogodilo da smo pretjerali s unosom šećera i slatkih namirnica i pri tome doživjeli svojevrsni "šećerni mamurluk".
 
Nemojte se opravdavati i pronalaziti izgovore za neumjerenost u slatkom jer to nikome ne koristi, najmanje vama samima. Tim više što, nekontroliran unos šećera izaziva ovisnost. A uzročno posljedična veza je ubrzano starenje jer previše rafiniranog šećera ubrzava proces starenja tijela. Ako znate da ne možete odoljeti slatkim iskušenjima, počnite primjenjivati strategije koje donosimo u nastavku teksta. Odobrili su ih nutricionisti, a pomoći će vam da se zadržite na pravom putu.
 
Pažljivo birajte što jedete. Ako baš morate jesti slatko, odaberite sezonske slatkiše koje znate da ne možete dobiti u bilo koje doba godine. Tako ćete se lakše suzdržati u ostatku godine i nagraditi se u primjerice, ljetnim mjesecima (sladoledom) ili u jesen (slatkom bundevom). I imajte na umu da bez obzira što su te poslastice dostupne samo na ograničeno vrijeme, ne znači da biste s njima trebali pretjerivati.

Ice cream
Mislite
pozitivno. Ukoliko budete mislili da će vam biti teško odreći se šećera, sigurno će vam i biti. Zato sami sebe svakodnevno bodrite i ohrabrujte. Naoružajte se pozitivnim mislima i riječima: "Ja to mogu!"

Nikada ne smijete biti gladni. 
Ključ uspjeha je imati uravnotežene obroke i jesti svaka tri do četiri sata. Nutricionisti savjetuju da to budu tri konkretna obroka u kojima ćete konzumirati meso i dvije užine u kojima ćete konzumirati hranu bogatu proteinima. To bi vam trebalo uvelike olakšati da se oduprete neželjenim namirnicama.

Razlikujte žudnju od potrebe. Prije nego što posegnete za kikiriki maslacem, razmislite o istinskim potrebama jer ljudi često miješaju glad sa žeđi ili sa žudnjama. Signal koji vam tijelo odašilje nije potreba za hranom već znak dehidracije. Stoga, pijte mnogo vode ili čajeva, ne sokove i gazirana pića. Možete odabrati vodu s okusima u zamjenu za sokove pa ćete tako nadomjestiti želju za šećerima, a opet se zadržati u granicama zdravog. Ako pak imate brutalnu potrebu za slatkim (jer su možda baš oni dani u mjesecu) uzmite mali komadić tamne čokolade ili jogurt koji dolazi u nekom slatkom miksu.

Sugar


Nemojte odustajati
Čak i ako ste dali sve od sebe i niste uspjeli odoljeti slatkom i slatkišima, nemojte biti zbog toga ljuti na sebe. Oprostite si i vratite se na stazu prema cilju. Oproštaj i ljubaznost (kako prema drugima tako i prema sebi samom) povećat će samopoštovanje i zahvalnost za ono što imate (oduprijet ćete se negativnom self-talku). Nakon toga, potrudite se da vaš sljedeći obrok bude tek kada ste gladni. Odlučite jesti zdraviji sljedeći obrok, a zatim se opskrbite hranom bogatom vlaknima kao što su voće, povrće i cjelovite žitarice. Obvezno na jelovnik stavite izvore proteina koji će vam pomoći da ostanete zadovoljni i sretni odlukama oko odabira hrane.


Ma.D.
Foto: Pexels
Objavljeno: 17.07.2017. u 16:05

VIDEO

VEZANE VIJESTI

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p