KOŽA

'Svaki naš proizvod prvo testiram na svojoj koži'

Intervju s Jelenom Skendžić, pokretačicom kozmetičkog brenda Skintegra

Jelena Skendžić

Kritična. Iskrena. Nimalo sklona povlađivanju, bez obzira na to o koliko se razvikanom, "nedodirljivom" i "velikom" beauty imenu radilo. Neustrašiva i nepotkupljiva. Stručna, predana i beskrajno pedantna. Takva kakva jest, Jelena je za svoj kozmetički brend Skintegru - najbolja reklama.

Uz ime Jelene Skendžić, kroz njezin novinarski rad u domeni ljepote i zdravlja te dugogodišnje pisanje beauty bloga, počeli su se vezivati samo pozitivni epiteti i reputacija kojoj se nemoguće ne diviti. Zbog svog je stručnog i istraživanju sklonog pristupa zaslužila neopisivo povjerenje svojih čitateljica koje joj pristupaju s problemima koje Jelena uvijek nesebično nastoji riješiti. Stoga ne čudi što je njezina najava da pokreće vlastiti kozmetički brend izazvala pravu pomamu na društvenim mrežama. Njezine su vjerne čitateljice odbrojavale dane do pojave Skintegre na tržištu, a Jelenu su svakim danom obasipale sa sve više pitanja na koje je ona spremno odgovarala. Jelenina je izvrsna reputacija na beauty polju zasigurno bila izvrsna odskočna daska za njezinu Skintegru, no Jelena do tog integriteta, povjerenja, stručnosti i sveopćeg pozitivnog imidža toliko drži da je u Skintegru unijela svaki djelić sebe kako bi, na koncu, na tržištu ponudila ne još jedan kozmetički proizvod u nizu već nešto istinski vrijedno. Nešto što, baš kao i ona sama, čini razliku.

Uvijek si, kroz svoj novinarski rad te kao beauty blogerica, kozmetici pristupala stručno, istraživački, iskreno te, prije svega, odgovorno prema svojim čitateljima. No, što te ponukalo da se odlučiš posvetiti svojoj liniji kozmetike?

S obzirom na to da sam dio kozmetičke industrije već godinama, što znači da je razumijem iz profesionalnog i konzumerističkog rakursa, već mi je godinama jasno da hrvatska industrija kozmetike, s iznimkom nekolicine kvalitetnih brendova, nažalost jako kaska za internacionalnom beauty scenom koja nudi inovativne i farmakološki napredne formulacije. Nedostaje nam brendova koji streme formulatornoj izvrsnosti i koji su na razini sastojaka određenih dostojni francuskih i japanskih kozmeceutika (koje osobno smatram kozmetičkim standardom u industriji). Skintegru smo pokrenuli upravo zbog te praznine na hrvatskom tržištu i zato što smo vidjeli da nema praktičnog razloga zbog kojeg bi se hrvatski konzumenti trebali zadovoljavali osrednjim kozmetičkim formulacijama. Skintegra je prije svega edukativna platforma na kojoj njegujemo potpuno transparentan pristup našim čitateljima i konzumentima. Kada plaćate kozmetički proizvod, to bi trebalo biti zbog toga što se u njemu nalaze kvalitetni sastojci u adekvatnim koncentracijama, koji klinički dokazano mogu polučiti željene efekte na koži. Ne biste smjeli plaćati obećanja, a većina kozmetičkih brendova najviše naplaćuje upravo to - iluziju kvalitete. I to im uspijeva jer vi kao konzument ne razumijete što zapravo stavljate na sebe.


Svojoj si kozmetičkoj liniji dala naziv Skintegra, a čini nam se kako se radi o vrlo promišljenoj kovanici riječi.

Skintegra je simpatična složenica koja istovremeno aludira na integralnu (cjelovitu) kvalitetu njege kože i integritet prema kozmetičkim konzumentima koji nam je kao brendu izuzetno bitan. U biti, “Skintegra” je rezultat brojnih neprospavanih noći i do imena smo došli u nekom radnom transu u tri ujutro. Posve slučajno, naravno.

Čini se kako niti jedan detalj nisi prepustila slučaju. No, što ti je ipak bilo najvažnije kada si kreirala Skintegru?

U procesu brendinga i formulacije svakog pojedinačnog proizvoda najvažnija mi je dosljedna kreativna direkcija nad svakim aspektom ovoga procesa. Od samoga početka do danas, imam veoma jasnu viziju kako će se naši proizvodi razvijati i u kojem ćemo smjeru ići. Na postoje polovične odluke i kompromisi - perfekcionizam mi je imperativ u poslu, i jednaku predanost očekujem od cjelokupnog tima Skintegre. Srećom, Skintegru čine izuzetno talentirani, predani i kreativni ljudi s fantastičnom, svježom energijom i ogromnom ljubavlju prema poslu koji radimo, i njihov je doprinos na ovome projektu nezamjenjiv. Ta se ljubav i predanost translatira na naše proizvode, i mislim da je vidljiva u svakom segmentu Skintegre. Ništa više od toga ne mogu poželjeti.

Skintegra
Spomenula si da je Skintegra osmišljena kako bi popunila kozmetičku nišu koja je kod nas zjapila prazna. Što to nedostaje proizvodima na našem tržištu da si se odlučila za lansiranje svoje kozmetike? Ili, bolje rečeno, što Skintegru čini posebnom?

Hrvatskim tržištem kozmetike vladaju zastarjeli formulatorni principi koji nisu nužno loši, ali su svakako limitirajući kad pričamo o efektu na koži. Skintegra je dizajnirana da adresira kompleksne probleme poput akni i komedona, prvih znakova starenja, dehidracije i preosjetljivosti kože koristeći znanstveno potkrijepljene formulatorne principe. Iz naših proizvoda izuzeti su komercijalni iritansi poput parfema i alkohola, u formulacijama ne koristimo hormonalne disruptore poput parabena i ftalata, ali možda najvažniji doprinos našoj industriji kozmetike vidljiv je u kvaliteti aktivnih sastojaka koje koristimo, a koji su usporedivi s najprestižnijim svjetskim kozmeceutičkim brendovima. Preuzeli smo na sebe zadatak da pariramo najboljima u svijetu, i u samo tjedan dana od lansiranja, povjerenje nam je poklonilo nekoliko stotina žena koje su posjetile našu web stranicu i kupile proizvode već u pretprodaji. To su tzv. educirani kupci koji paze na sastav i koje razumiju da se radi o fantastičnim cijenama za kvalitetu koja se s proizvodima dobiva.


Otkad se poznajemo, oduševljava me tvoja pedantnost. I znam da voliš naglašavati kako su na deklaracijama "najsitnija slova najvažnija". Na što inače obraćaš pažnju kod kupnje kozmetičkih proizvoda, a pazila si da bude sadržano u tvojoj kozmetici?

Tri su stavke bitne kod odabira kozmetike kao univerzalno pravilo. Bitan je kvalitetan sastav proizvoda (dakle, adekvatne koncentracije dokazanih aktivnih sastojaka), bitno je pravilno skladištenje tih sastojaka u odgovarajuću ambalažu koja čuva integritet sastojaka i formulacije, i bitno je da cijena opravdava kvalitetu, odnosno da se poklapa s prve dvije stavke. Proizvodi u našoj ponudi su redom vrhunske formulacije u kvalitetnoj staklenoj i airless ambalaži. Pažnju polažemo u svaki detalj izrade, uključujući i to da su UV osjetljivi sastojci u neprozirnoj ambalaži, da su proizvodi pH optimizirani, da je cijela proizvodnja od razine sirovine do gotovog proizvoda cruelty free i da su jasno naznačene veganske opcije, pa do toga da koristimo reciklabilne ambalažne materijale. Sve ono što je meni kao višegodišnjem konzumentu kozmetike ikada bilo bitno sada je praktični akcent čitavog našeg asortimana.


Moram priznati da osjećam popriličnu dozu poštovanja, a mogla bih reći i divljenja prema svakome tko odluči pokrenuti nešto svoje u ovim našim, nezavidnim, društvenim i ekonomskim okolnostima. Zato te moram pitati kako je tekao proces od početne ideje do same realizacije proizvoda?

Kao netko tko se bavi pisanjem o kozmetici već godinama, ideja pokretanja vlastite kozmetičke linije mi je uvijek bila bliska, no prošle sam godine uz veliku potporu zaručnika i naših obitelji konačno odlučila “zagristi” i realizirati tu odluku. Bez njihove podrške, u procesu bih negdje zasigurno odustala jer je ovo ogroman i nimalo lagan posao koji dolazi sa znatnim rizikom. Mislim da je ovo ujedno i najljepši posao kojim se čovjek može baviti, pogotovo ako ga radite pošteno i znate da iza vaših obećanja stoje rezultati kojima ćete nekome poboljšati kvalitetu života. Potreba pojedinca za lijepom i zdravom kožom lica koja nas predstavlja prema vanjskom svijetu za mene nije taština niti egoizam. Koža je organ, a ne samo platno, što prečesto zaboravljamo i čega se sjetimo tek kad s njom nešto nije u redu. Moja je koža teška u svakome smislu: jako je osjetljiva, svijetla, tanka, sklona nepravilnostima i kontaktnom dermatitisu, i upravo me to otkrivanje sastojaka koje joj smetaju dovelo do izučavanja problematike kozmetičkih proizvoda. Svaki sastojak koji ulazi u naše formulacije detaljno iskomuniciram s našim laboratorijem. Svaki naš proizvod prvo testiram na svojoj koži koja je odličan kozmetički “poligon”. Kroz vlastitu kozmetičku liniju sam naučila voljeti svoju “tešku” kožu: ona jednostavno ima svoj standard i odbija sve što joj ne odgovara. Vjerujem da je koža filter organizma koji treba slušati. Primjerice, kozmetička industrija uvjerila nas je da kremice moraju mirisati lijepo i intenzivno, ali koža koja na parfemske spojeve reagira osjetljivošću jednostavno bolje registrira da su komercijalni kozmetički mirisi ustvari prepuni alergenih komponenti.

Skintegra
Što sada sadrži linija proizvoda Skintegra? Planiraš li širenje ponude i na nove kozmetičke formulacije u skoroj budućnosti?

Tri su proizvoda već lansirana, a do kraja godine u prodaji će se naći osam proizvoda. Trenutačno su naši proizvodi u pretprodaji i dostupni su samo putem webshopa, a širenje na ostatak tržišta i u fizičke dućane je svakako u planu. S obzirom na jedinstvene i klinički napredne formulacije kakvih uistinu nedostaje na našem tržištu i kakve su inače rezervirane isključivo za ljekarnički sektor, interesa za naše proizvode već ima i u susjednim državama. Nas zanima demokratizacija tržišta kozmetike bazirane na naprednim formulatorskim principima, te edukativni pristup na brand-to-person principu. S obzirom na dosadašnje rezultate kojima sam izuzetno zadovoljna, jasno je da kupce sve više zanimaju proizvodi koji stvarno djeluju, i da je koncept mazalica i mackalica pregazio vrijeme. Kupci žele znati na što odlazi njihov novac, što unose u sebe i na sebe, željni su informacija i gladni znanja, i tu se srećom otvara puno prostora da se kvalitetni brendovi poput Skintegre dokažu.

Tina Lončar
Foto: Skintegra, privatni album
Objavljeno: 23.06.2017. u 13:57

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p