LIFESTYLE

Insajderi otkrivaju: „Što volim, a što mrzim u poslu PR-a?“

Posao PR-a je sve samo ne ispijanje šampanjca
Što volim, a što mrzim u PR svijetu
P
R ili odnosi s javnošću ubraja se posljednjih godina u jedno od najpopularnijih zanimanja. No, bez obzira na porast njegove popularnosti, i dalje oko ovog posla kruže brojne predrasude zbog kojih ga promatrači sa strane vide tek kroz prizmu evenata i čaša šampanjaca. Ovaj posao je puno više nego što na prvu mislimo!

Popularnost sfere odnosa s javnošću ne iznenađuje. Poslovi u PR-u su dinamični, kreativni i izazovni, od vas iziskuju izražene komunikacijske vještine, spremnost na predani rad, koji nema klasično radno vrijeme, a niti jedan dan ne izgleda isto. No, što se nalazi na drugoj strani te zlatne medalje, kada stišću rokovi, a želje klijenta se ne poklapaju s realnosti. Kako bismo doznali kako izgledaju obje strane te medalje, popričali smo s vodećim akterima iz svijeta odnosa s javnošću, koji radeći u raznim sferama PR-a, ipak jedno imaju zajedničko – veliku ljubav prema ovoj profesiji!

Božo Skoko
"Odnosi s javnošću su prilično atraktivno zanimanje, koje ima puno kreativnosti, dinamičnosti, komunikacije te nipošto monotonije i predvidljivosti. I to je ono što me privuklo ovom zanimanju. Međutim, oni koji se površno bave odnosima s javnošću ili nedovoljno poznaju svu širinu profesije, uvjereni su kako je to glamurozno zanimanje koje se svodi na kavice s novinarima i organiziranje zanimljivih događaja. Dapače, odnosi s javnošću su prilično radna profesija, koja iziskuje fokusiranost 24 sata na dan i spremnost za najrazličitije izazove, koja se ne svodi samo na pisanje priopćenja i kontaktiranje medija. To je strateška djelatnost, koja iziskuje svestranost i puno znanja, koja podrazumijeva cjelovito upravljanje komuniciranjem i informacijama, koja koristi istraživanja, planiranje, znanstveno potkrijepljenu evaluaciju i sl. Zato me živcira kad se cjelokupnu profesiju doživljava prilično stereotipno i kad se za PR stručnjake prodaju čak i oni koji nemaju ozbiljne veze s tom profesijom. Također me živcira što smo mi sami, konkretno naša strukovna udruga, premalo poradili na promjeni imidža profesije i edukaciji javnosti o važnosti odnosa s javnošću."

Manuela Šola
"Pravo pitanje u pravo doba! Kako mi je stigao upit na samom početku godine, kada uvijek prirodno revidiramo prošlu godinu i radimo nove planove, i privatne i poslovne, za sljedeću, odgovor na ovo pitanje dajem lakše nego u neko drugo doba. Rad i život u PR svijetu ima jako puno izazova i specifičan je na svoj način, i uvijek govorim da ukoliko stvarno ne voliš taj posao, da je zaista bolje ne raditi ga. Koliko te može ispuniti srećom i pozitivnom energijom, ukoliko čovjek ne osjeća strast prema tom zanimanju, toliko može izazvati puno frustracija. Bavim se komunikacijama zadnjih 13 godina i poslovni i radni zadaci unutar kompanije su mi se mijenjali u tom razdoblju, ali ono što je ostalo isto je strast prema komunikacijskoj industriji. Danas su komunikacije dinamičnije nego ikada prije, potrebno je jako puno vremena ulagati u edukaciju i pratiti trendove, i upravo je to ono što me svakodnevno veseli. Klijenti za koje radimo unutar Komunikacijskog laboratorija su dnevna inspiracija jer često pred nas stavljaju velike izazove i zadatke, motiviraju nas da budemo bolji i zaista je užitak gledati finalne rezultate. Također, razvoj tima i same agencije je jedan od mojih prioriteta i svakodnevno sam tome posvećena. Kada bih morala istaknuti ono što ne volim u PR-u, onda bi to sigurno bili loši briefovi, kao i površan pristup PR zanimanju. Nije to fancy zanimanje, već posao koji zahtjeva puno rada, puno učenja i konstantnu predanost. Na svu sreću, lista stvari koje volim u PR-u je puno duža nego onih koje ne volim."

Marko Propadalo
"Premda će možda nekome zvučati neobično, jer se odnosima s javnošću bavim već petnaest godina, svakoga dana na posao u Media Val odlazim s jednakim entuzijazmom i veseljem, znajući da me iznova čekaju novi izazovi i neko novo dokazivanje. Kao privatniku potpuno mi je normalna stvar da se budim i liježem sa svojim poslom, s time da kod buđenja veliku pomoć imam u espressu ili njih nekoliko bez kojih jednostavno ne ide. Moja radna svakodnevica sastoji se od doprinosa rastu i prosperitetu agencije, dobivanja novih klijenata i kako postojećima pružiti isključivo najbolju uslugu te kontinuiranog razvijanja zaposlenika prenošenjem svog entuzijazma i visokih standarda rada, istovremeno vodeći računa o njihovom zadovoljstvu radom u našoj agenciji. Ono što najviše volim kod bavljenja odnosima s javnošću je raznolikost i širina koju mi pruža, pa tako kroz rad na aktualnim projektima imam priliku izravno ili neizravno komunicirati s najrazličitijim javnostima, bilo da je riječ o novinarima, krajnjim kupcima ili korisnicima, poslovnim partnerima ili zaposlenicima naših klijenata, predstavnicima državnih institucija odnosno nevladinih udruga. Tu su i neizbježni interni sastanci na kojima se cijeli tim sastaje s ciljem kreiranja godišnje, polugodišnje ili komunikacijske strategije za pojedinu kampanju nekog klijenta. Odličan je osjećaj kada nakon što u djelo provedeš sve aktivnosti iz ranije pripremljene strategije nije zadovoljan samo klijent, već i ti sa samim sobom, odnosno onim što si postigao. Ono što me od prvog dana čini iznimno sretnim u ovom poslu je njegova dinamika i brzina kojom se odnosi s javnošću mijenjaju i neprestano razvijaju. Ako bih trebao izdvojiti nešto što ne volim, a vjerujem niti većina ljudi, je odgovaranje na bezbrojne mailove tijekom dana, koje odgađam otprilike kao raspremanje stvari iz kofera nakon puta. Ono što je najveća zabluda mnogih u Hrvatskoj je da je posao PR profesionalca glamurozan, no ja se svejedno smatram jako sretnom osobom jer radim ono što istinski volim i ono u čemu vjerujem da sam dobar te iz ove pozicije stvarno ne vidim čime bih se mogao baviti, a da bi me jednako ispunjavalo."

Ana Petričević Gojanović
"Želiš li uspjeti u PR-u, zadovoljiti klijenta i osjećati se ispunjeno nakon završenog projekta, naravno pod uvjetom da doista voliš i uživaš u onome što radiš, danas je vrlo bitno biti kreativan. I upravo je ta kreativnost ono što volim u PR-u - ispričati priču na način da bude zanimljiva različitim ljudima i da žele postati dio nje. Taj proces kreativnosti u PR-u usporedila bih s onime što rade majstorice čipkarice koje na samom početku imaju iglu, konac, jastuk. Svatko od nas to može imati. No, zahvaljujući svom znanju, predanosti, kreativnosti i, naravno, iskustvu nekoliko sati ili dana kasnije, mnogi će dalje imati samo ono s početka (iglu, konac, jastuk) dok će čipkarica imati najljepši vez od kojeg ostajemo bez daha. Upravo tako jest i u PR-u, svatko može pomisliti, a danas mnogi to i pomišljaju, kako bi bio PR-ovac, no samo oni kreativni, iskusni, sposobni, vrijedni, koji doista vole taj posao, mogu ispričati najljepšu priču prema vam. Ne volim kad mi kažu kako je nešto nemoguće napraviti, da nećemo stići ili nemamo dovoljno sredstava ili informacija. Sve je moguće i izvedivo, samo je pitanje kako i na koji način te koliko vremena imamo. Ne sviđaju mi se oni koji ovaj posao rade kako bi promovirali sami sebe namjesto svojih klijenata i projekata, kako bi si osigurali mjesto na javnoj sceni, fotografije u društvenim rubrikama. Raduju me pak urednici i novinari koji prepoznaju takve. PR je posao od 0 do 24 i tu nema glamura, iako to ponekad tako izgleda."

Krešimir Macan
"Volim učenje koje nikad ne prestaje, kao niti uzbuđenje koje dolazi s novim znanjima i znatiželjom. Taj stalni pokret (kojeg možeš uravnotežiti s obiteljskim životom), ta muvaona je ono što te uvijek, iz dana u dan, ponovo privlači da cijeli uroniš u taj svijet informacija i komunikacija. Jer ako ičega danas imamo u izobilju, to su onda informacije. Ali kako postići da one željene dođu do pravih ljudi - to je naš zanat. I nije uopće lako. Mediji se mijenjaju brže nego ikada jer se mijenjaju navike onih koji ih koriste sve više na dosad neviđene načine. I zato ako ste okretni i spretni, ovaj svijet vas čini sretnim. Ne volim raditi tzv. product PR - kada se guraju informacije o proizvodima, umjesto stvaranja priča o istima. Srećom danas je to sve rjeđe jer društvene mreže ne trpe guranje bilo čega, nego samo zanimljive priče."

Romana Dugandžija
"Odgovor na pitanje što volim, a što ne volim u svom poslu, najiskrenije rečeno ovisi o tome u kojem trenutku u danu me to pitate. No, šalu na stranu, ono što je bitno je da ja zaista volim to što radim i živim to što radim, a to znači da nerijetko u jednom danu proživljavam sreću, euforiju, ali i stres, pritisak rokova i multitaskinga, a na koncu uvijek dođe taj osjećaj zadovoljstva i sreće cijelog tima nakon što te iste rokove ispoštujemo i nakon što projekt zaživi. Cijeli taj proces naravno uvijek je ispunjen velikim količinama smijeha i humora, koji je posebno prisutan u branši u kojoj radim, jer sam okružena zanimljivim i kreativnim ljudima koji su izvrsni u tome što rade. Volim tu ludu stvaralačku energiju i volim ljude koji šire pozitivne ideje. Život PR-ovke u agenciji je poput vožnje na rollercoasteru. Uvijek je zabavno i ne nedostaje uzbuđenja. I nema toga što ne volite u ovom poslu, ako ga radite s guštom. Ta emocija uvijek dolazi od ljudi, ali i to je nešto što dobra PR-ovka nauči kontrolirati. Moj stav je jednostavan: čaša je uvijek polupuna!"

Petra Ravlić
"U vrijeme kada je količina proizvedenih i primljenih informacija na dnevnoj bazi enormno velika i kada se život, privatni i poslovni, paralelno odvija online i offline, sve ono što volim kod svog posla zna postati upravo ono što najviše mrzim. No, to se događa rijetko jer je upravo ta razgranata mreža informacija, koje na dnevnoj bazi raspodjeljujemo među javnostima, medijima i novinarima, najzabavniji dio posla. Prepoznati dobru priču i plasirati je na pravo mjesto pa gledati kako živi je sjajno. Volim svoj posao upravo zbog te dinamike, zbog šarenila, kreative, pomicanja vlastitih granica i neprestanog učenja. I zbog širine teorijskog i praktičnog znanja kojeg moraš posjedovati i nadograđivati dokle god se misliš baviti ovim poslom. Naš kvantitativno malen, ali kvalitativno nemjerljivo velik tim na RTL-u nije sačinjen samo od menadžera komunikacija. Brinemo o zaokruženom komuniciranju naših lica i projekata na svim platformama pa smo svi ujedno i community manageri, planiramo i organiziramo evente, a i marketing imamo u malom prstu. Često djelujemo i kao psihološko savjetovalište. No, svatko tko se danas bavi ovim poslom je odavno shvatio da mora pokrivati sve fronte, što ponekad zna biti iscrpljujuće. Baš poput uvriježenog mišljenja među kolegama novinarima o mojim nadnaravnim sposobnostima da im u roku od pet minuta serviram baš ono što su si zamislili. Nažalost, rekord mi je još uvijek dvanaest. No uspjela sam naučiti kako biti na tri mjesta u isto vrijeme, kako u četiri zida iskoordinirati četiri različita ega, koji se ne mogu vidjeti nacrtani i postići zen nakon sastanaka poslije kojih bih se najradije objesila o onu ranije spomenutu mrežu informacija. Još uvijek ne znam kako istrenirati mobitel da ne zvoni baš svaki dan, cijeli dan. Unatoč tome, mišljenja sam da će se onaj tko posjeduje neizmjernu ljubav prema radu u medijima te barem malu količinu mazohizma, ovisnosti o adrenalinu i želji da uvijek mora znati sve, sada i odmah, složiti da je ovo najzabavniji posao na svijetu. Koji će te, bez sumnje, barem jednom tjedno dovesti do ludila."

Mila Martinović
"Pitanje je sjajno. Zašto? Zato što sve što radiš punim srcem, sve što je ovoliko intenzivno kao naš posao, sve što te toliko raduje i obuzima - s vremena na vrijeme, malo i zamrziš. PR (barem ono što mi podrazumijevamo pod PR-om u 404) je genijalan, uzbudljiv, dinamičan, brz, okretan. Svakodnevno te tjera van comfort zone, stalno te gura, pika, propitkuje. Onda kad misliš da ne možeš, možeš. Kad misliš da je sve okej, nešto iskrsne. Kad misliš da ne znaš, saznaš, a kad misliš da znaš - provjeri još jednom. Kad stvarno misliš da je previše, shvatiš da je to bilo tek zagrijavanje. Te konstantne promjene traže stalno usavršavanje, ali i držanje fokusa, a to nije uvijek jednostavno. PR i ja se volimo već skoro 10 godina. Voljet ćemo se i dalje, pogotovo sada kada je došlo vrijeme novih alata i načina komuniciranja, kao i nekih novih kolega koji inspiriraju i pomiču granice. I to je moj odgovor na pitanje. Pomicanje granica je nešto što obožavam u našem poslu. No, svi smo upoznali i drugu, bolniju, stranu pomicanja granica, pa priznajem da to, ponekad, blago i potiho, malo, malkice i hejtam. Ali onda stanem, udahnem i krenem dalje još nabrijanijim tempom."
Jelena Mihelčić
"Baviti se odnosima s javnošću u srži znači pomagati drugima da budu uspješniji u tome što rade. Ta me misao u svakodnevnom obavljanju, posebno onih manje seksi zadataka, uvijek podsjeća zašto volim to raditi. Kada vidiš kako neki biznis, bio on profitabilan ili neprofitabilan, postiže uspjeh, u kojem god obliku on bio, i kada znaš da si i ti svojim radom tome pridonio, nema većeg zadovoljstva. Najteže mi je zato kada posao ili ideja čiju si komunikaciju sukreirao dugo vremena ipak ne uspije. Treba biti svjestan da odnosi s javnošću ne mogu riješiti sve poslovne probleme, već samo one komunikacijske. Ponekad je to teško pojasniti naručitelju posla, jednako kao i činjenicu da poput projektiranja zgrade, ne može svatko profesionalno raditi taj posao i da se rezultati ne postižu preko noći samo zato jer poznaješ neke novinare."
Davor Grgin
"Da ste me to pitali prije najmanje 5 godina, vjerojatno bih tvrdio kako se radi o poslu iz snova. Doduše, snovi, kao i očekivanja od posla, se razlikuju… Ako ste hiperaktivna i komunikativna osoba, kao što sam ja, te volite biti u stalnom pokretu i dobrom društvu, onda je posao PR-ovca za vas. Posao je to u kojem ćete sresti različite profile ljudi. Naravno, od tolike količine ljudi, mora uletjeti i netko s kim klikneš na prvu. U tim slučajevima, poslovni odnos često preraste u prijateljstvo, što je svakako jedna od ljepših strana ovog posla. No, kao i svaki posao, i ovaj ima nedostatke. S vremenom postaneš osjetljiv na neprofesionalnost, na lošu organizaciju, na nejavljanje na telefon, pogotovo jer se od tebe očekuje da si dostupan od 0 do 24h (doslovno). Sjećam se situacije kad sam dobio poziv u pola 4 ujutro od dizajnerice koja je došla na ideju suradnje sa Severinom. Dizajnerica je, vjerojatno od uzbuđenja, zaboravila da se u tom trenutku nalazila u drugoj vremenskoj zoni. Događa se… Sve u svemu, ima dana (i noći) kada poželim promijeniti profesiju, ali na kraju, kada zbrojim sve prednosti i mane, ovo je posao u kojem uživam, koji me ispunjava i koji ne bih mijenjao ni za jedan drugi."

Nana Nadarević
"Za mene je posao PR-a neodvojiv od MAC kozmetike, brenda za koji radim. Biti PR manager za MAC je uistinu najbolji posao za osobu koja obožava svijet mode i kozmetike, jer se ta dva segmenta snažno isprepliću. Puno toga je za voljeti u mome poslu, ali ono što bih posebno izdvojila su učestala putovanja te upoznavanje kreativnih ljudi koja često urode kvalitetnim poslovnim suradnjama te još kvalitetnijim prijateljstvima. Volim raditi PR za beauty segment, jer je pun umjetničkih duša s kojima obožavam surađivati na genijalnim projektima. Česta putovanja su najbolja, ali ponekad i najgora strana posla, jer privatni život i planovi padaju u drugi plan. Granica između poslovnog i privatnog mi je već veoma dugo u magli, ali to sam prigrlila kao svoj stil života i ne bih ga mijenjala, jer istinski uživam u svome poslu."

Petra Hofbauer
"Na početku bih samo htjela reći da PR nema veze s mržnjom i da oni koji su skloni mržnji mogu oprostiti od tog posla u kojem ima puno buke i zeznutih, kompliciranih situacija koje traže jednostavno rješenje. Zato bih radije pričala o stvarima koje mi se jako sviđaju i onima koje mi nisu najdraže. Ne volim kad neki novinar/ka ignorira moje mejlove, ali zato volim smisliti neku lažnu vijest s bombastičnim naslovom koji će ga/ju prisiliti da otvori mejl. Ne volim kad klijenti kažu da je nešto preskupo ili neizvedivo, ali zato volim kad ipak uspijemo to napraviti u okviru budžeta. Simpatično mi je kad me ljudi počnu zvati i pokušavaju rezervirati ulaznice za filmsku projekciju ili karte za autobus jer misle da posao Odnosi s javnošću festivala podrazumijeva komuniciranje s baš svim javnostima na svaku temu. Nitko, pa tako ni ja, ne voli imati užareno uho i zujanje u glavi od telefonskih poziva, ali to je u ovom poslu znak da ti dobro ide. Volim što mali tavanski ured Vitamina C dijelim s Anom Mikin koja nam u njega dovodi brojne pse i druge napuštene životinje s kojima se lijepo družimo i što nemamo živčanog dlakavog šefa koji nam pljuje na papire dok nam objašnjava kako svijet funkcionira."

Mate Rončević
"Ovim se poslom bavim skoro već 10 godina i odavno to više nije posao, bar ne posao u klasičnom smislu riječi. Raditi u PR-u, znači tako razmišljati, tako živjeti i tako stvarati. Ovaj posao nema radno vrijeme, jer vijest i informacija nemaju radno vrijeme, posao se radi dok je medijima potrebno pružiti informaciju u bilo koje vrijeme koje ona zahtjeva. PR je splet raznih kreativnih procesa, upoznavanja različitih ljudi, posao koji karakterizira nepredvidivost. To je upravo jedan od razloga zašto ga i volim, jer je svaki dan drugačiji, svaki klijent je drugačiji pa prema tome i pristup svakom klijentu je različit, što vam omogućava da se razvijate na različite načine. Radim u agenciji PRiredba kao stariji PR savjetnik, agencija koje pokriva područja od kulture, umjetnosti, mode, lifestylea općenito pa sve do sporta – upravo stoga nijedan dan nije isti. To je ono što me najviše vuče ovom poslu, biti drugačiji svaki dan. No, kao i svaki posao, i ovaj posao ima svoju klasičnu formu, dolazak u ured, odgovaranje na mailove, sastanci, prezentacije – ono što ljudi najčešće vide je event ili rad na terenu, a do to toga je dug put. Često se ovaj posao predstavlja kao ispijanje šampanjca i jagoda za doručak, no realnost je ipak drugačija. Nekako mislim da se pomalo i PR scena isfiltrirala pa tako se i cure koje rade na vratima s popisom klubova više ne zovu PR, a klijenti se uvijek vraćaju agencijama koje se znaju nositi sa zahtjevima tržišta i koje svoj posao obavljaju profesionalno i kvalitetno. Vidjeti vlastitu ideju koja postaje realnost i vidjeti način na koji ona pridonosi uspjehu klijenta je trenutak kad osjećate nevjerojatan ponos. Meni osobno najveći izazov u poslu je postizanje balansa kako biti u svakodnevnoj komunikaciji s predstavnicima medija, a ne biti naporan, jer ovaj posao podrazumijeva gotovo svakodnevno zvanje i follow up vijesti koje pustite, pa nekako uvijek treba paziti na pristojnost u komunikaciji, jer unatoč vremenu u kojem živimo, lijepa riječ još uvijek otvara mnoga vrata."
Sanjin Đukić
"U PR-u kojim se mi bavimo najviše volim što zapravo nismo klasičan, školski, konvencionalan PR nego si, zbog prirode posla, dozvoljavamo puno slobode, puno više nego agencije i agenti koji rade za korporacije i brendove. U dosta slučajeva komuniciramo prema ljudima koji, da ih pitate, bi rekli da preziru PR, i takvi projekti su nam najzabavniji. Sve je nekom punk rubu, ali se drži. Nema puno stvari koje ne volim, ali ima jedna koja dosta utječe na naš posao. Glazba, a ovdje govorim o onoj koja bi trebala ići pod kulturu, gubi bitku sa spektaklima i medije sve manje zanima novi album, koncert, bilo kakva kreativna i umjetnička novost ili nedajbože uspjeh. I onda tu nastane dosta natezanja."

Sandra Vranješ Milić
"Najljepše u ovom poslu brojna su prijateljstva koja su iz njega proizašla, dobra druženja, brojne zajedničke zabave s novinarima, ali isto tako i s klijentima. S nekima od klijenta smo postali poput obitelji, to su suradnje koje traju već više od deset godina i takve suradnje neminovno prerastaju u nešto više od posla. Veselimo se zajedno s njima njihovim prometima i drugim uspjesima, budući da smo i mi sastavni dio toga kotačića. Mi smo agencija koja voli izazove i volimo raditi drugačije projekte. Kako za naše klijente uglavnom radimo marketing za sve aktivnosti koje oni imaju na našem tržištu, onda se to odnosi na cjelokupan angažman od strategije pa do realizacije evenata, zakupa medija, PR-a...Većinom komuniciramo s marketinškim bazama u inozemstvu. Najveći problem s kojim se susrećemo vezane su uz zadane šprance od klijenata čije su baze daleko od naše zemlje i čiji marketinški tim radi strategiju koja formom odgovara zemlji u kojoj oni žive, ali ne i navikama našega podneblja. Osobno smatram kako je svaka zemlja priča za sebe te da je važno dobro poznavati navike kupaca, tradiciju, mentalitet određene zemlje kako bi se odredila optimalna marketinška strategija koja se ujedno odnosi i na PR koji je sastavni dio marketinške podrške koju za klijenta odrađujemo.To je najveći problem s kojim se susrećemo, ali tu barijeru obično prevladavamo nakon prve godine poslovanja. Također, od iznimne je važnosti da account, koji vodi klijenta, razumije bit brenda koji radi, da ga razumije i da taj posao radi s ljubavlju. Naš zadatak u PR-u je pripremiti PR tekstove koji će biti interesantni medijima, a samim time i čitateljima te formirati određenu sliku u javnosti o određenom brendu. Dobar PR-ovac mora znati prepoznati pravu stvar i iskoristiti je za promociju brenda na najbolji način. Važno je spoznati filozofiju brenda i obratiti se na pravi način interesnoj skupini ljudi kojoj se brend obraća. Jako je važno da, kako se u žargonu kaže, kliknemo s klijentom te da smo na istoj valnoj dužini, kako komunikacija ne bi bila opterećena i da uživamo u dobroj radnoj atmosferi. Osobno smatram da je to za ljude iz marketinga koji se bave kreativnim poslom jako važno budući da se tako postižu najbolji rezultati. Ono što najviše volim je odraditi dobar PR event, osjetiti po atmosferi na eventu da smo odradili odličan posao. Mene moji suradnici zafrkavaju kada radimo pripremu za neki projekt odnosno PR event „ Ok, tko će sada skočiti iz helikoptera, pasti od nekuda, ...“. Volim tu dinamiku na eventima, volim da se dogodi nešto neočekivano, volim da napravimo uvijek nešto drugačije što do tada nije viđeno. Nažalost, vrlo često smo ograničeni, ili s budžetima ili s klijentima, koji su skloni nekoj klasici, ali bez obzira na to mi uvijek probamo. Marketing je posao za ljude koji nisu skloni životnoj rutini, koji vole izazove i koji žele svaki put nadmašiti sami sebe."

Željka Rudar
"Upoznavanje novih ljudi, konstantne promjene i nepostojanje monotonosti, stvari su koje volim u PR-u. Koliko god nastojiš biti organiziran, gotovo uvijek se dogodi  nešto što pomno isplaniran radni dan promjeni u sekundi, a ti se u tom trenutku snalaziš najbolje što znaš i na taj način konstantno učiš - kako o poslu, tako i o sebi, otkrivaš svoje limite i mogućnosti. U PR-u je dosta važno razumjeti da nema strogog radnog vremena i prihvatiti činjenicu da si gotovo uvijek dostupan. Osobno mi to zasada odgovara, jer mi je posao postao životni stil, pa uspijevam balansirati između poslovnog i privatnog. S druge strane, ne volim nepotrebne pritiske i stvaranje stresnih situacija, kao niti egotripove bez pokrića, koji se u ovom poslu vrlo brzo stvaraju, a to ne zaobilazi niti glazbenu industriju, koje sam dio. U tim trenucima naučiš razlikovati profesionalce od amatera. Uvijek kada nastaju potrebne ili nepotrebne stresne situacije, prisjetim se da je glazba svuda oko nas, da je glazbena industrija dio zabavne industrije - i nastojim preokrenuti na zabavu i na taj način pronaći rješenje problema. S egotripovima je malo manje zabavno, ali da se i tome izaći na kraj."

Ivana Petković
"Odnosi s javnošću moju su velika ljubav. Iako sam završila studij Marketinga pri Ekonomskom fakultetu, zaokrenula sam smjer u svojoj karijeri pohađajući LSPR (London Business School of Public Relations). Volim sve aspekte Odnosa s javnošću, što se struke tiče – od javnog govorništva, odnosa s medijima, internih komunikacija, organizacije evenata… Najljepše je zapravo kada dobiješ određeni projekt u ruke i kreiraš sve od prve crtice, a finalno vidiš do kojih razmjera su došli rezultati tvoga rada. Vodim PR za 8 predivnih luksuznih brendova i zna biti jako dinamično što je ljepota u ovom poslu; također, budući da imam eksterne odnose s medijima na tri različita tržišta (Hrvatska, Slovenija i BIH), vrlo je zanimljivo razvijati i održavati odnose s toliko različitih predstavnika medija. Možda je isto i najljepši dio posla, surađivati s toliko autentičnih individua, bilo da se radi o klijentu, novinaru, influenceru, blogeru… I kreirati skupa s njima različiti sadržaj koji dopire do krajnjeg potrošača. Kreiranje sadržaja posebno je zanimljivo za digitalne medije i naše društvene mreže gdje momentalno mogu promatrati reakciju i povratnu informaciju. Ono što me smeta u ovoj struci je što često ljudi mistificiraju ili banaliziraju posao PR-ovca i ne znaju na koji ga način valorizirati. Na sreću, sve je više alata i kvantitativnih mehanizama, koji rezultate PR aktivnosti mogu pretočiti u egzaktne brojke i vidjeti konkretan pozitivan utjecaj na prodajne rezultate, odnosno uspješnosti marketinških kampanja."

Helena Braut
"Teatar ima svoj ritam, unutarnji život, od premijere do premijere, od gostovanja do gostovanja, od događanja do događanja. Ima svoje zakonitosti koje izmiču naučenom i koji ne mogu biti jasne dok ne uđeš u običan, svakodnevni život teatra. Predstava jest ili može biti više ili manje iluzija, ali iza predstave stoji težak rad svih djelatnika. Odgovorno tvrdim da je svatko tko je mislio da nešto zna o kazalištu, a nije proveo duže vrijeme unutar kazališnog ustrojstva bio u zabludi. Nisam sklona idealiziranju ni jednog posla, niti mislim da se u tom kontekstu može govoriti o voljenju ili ne voljenju. Postoje zadaci, medijska očekivanja, očekivanje rezultata. Postoje granice koje se pokušavaju dosegnuti i s druge strane realnost istog. Postoje trenuci zadovoljstva obavljenog posla no to su samo bljeskovi i od njih ne treba praviti velike priče. Postoji odgovornost prema preuzetim dužnostima, svakoj napisanoj riječi, načinu predstavljanja kazališta, pristojnost, pristupačnost, slušanje. Nikada nisam povjerovala ljudima koji su u celofan strasti pakirali posao i to isticali. Ne vjerujem u takvo prostituiranje emocija. Vjerujem u dužnost prema sebi i drugima, u poštovanje prema svačijem poslu i razumijevanje, u prihvaćanje tuđih pogrešaka, u empatiju, u krhkost Drugoga. Je li to prestrogo? Je li dovoljno za veliki razmak od razočaranja? Ne znam, ali znam da postoji onaj divan trenutak u teatru, u mraku gledališta kad je dovoljna jedna rečenica i kazalište postane najbolji od svih svjetova, a djelatnica za odnose s javnošću pomisli: „Da, možda je zbog ove 'istine' sve one prije ipak imalo smisla“."

Ranko Vučinić
"U svojem poslu volim: neprestane izazove u kojima nemoguće pretvaraš u moguće i kada u klijentu imaš partnera a ne 'osobu s druge strane stola'; vizionare od kojih svakog dana naučim nešto novo ili s kojima svakodnevno radim – kolege, klijente, prijatelje, i čije ideje, vizije, želje, zahtjeve oblikujem i prenosim u stvarnost, a probleme u zadovoljstvo; zadovoljstvo koje me obuzme kada ono što smo planirali ili pripremali zaživi, kada vidiš koliko različitih ljudi uživa u tome. Ne volim amatere, koje susrećem na svakom koraku i koji misle da PRofesionalac u poslu postaješ preko noći ili zato što imaš veliki broj pratitelja na Instagramu; najčešće neopravdano velik ego onih s kojima surađuješ ili za koje radiš, koji ne vide dalje od svog mikrosvijeta uvjereni kako samo njihovo postojanje, uspjeh i rad imaju smisla; odgovarati na pitanja o sebi i svojoj formuli posla i uspjeha na koja teže pronalazim odgovore nego na najteža i najprovokativnija pitanja za svoje klijente."

Mija Dropuljić
Foto: Mario Periša, Domagoj Kunić, Pexels

VIDEO

Komentari

Trenutno nema komentara

*  

IZ RUBRIKE