Skoči do prethodne sekcije Skoči do slijedeće sekcije
komentiraj « Fitness & Zdravlje

Dijete od A do Z

Pogodite koliko ih ima?

Fotografija vijesti

Svijet dijeta je strašno mjesto, jednom kad uđete teško da možete izaći van iz jednostavnog razloga jer ne znate put! S ugljikohidratima ili bez njih? Piti samo vodu ili i kavu? Proteini iz crvenog ili bijelog mesa? A da možda odete izvaditi krv pa po krvnoj grupi prilagodite prehranu? Donosimo abecedni pregled dijeta!

Atkinsonova- brzi rezultati i kontroverzan način glavna su obilježja Atkinsonove dijete. Najpopularnija je bila krajem devedesetih, a počiva na načelu da su ugljikohidrati jedno veliko zlo koje treba istjerati iz naših života, a proteini donose spas. Problem nisu zasićene masti, nego brašno, pasta i riža. Ali zato do mile volje možete uživati u salatama i odrescima. Pristaša: Renee Zellweger

                                      

Četiri krvne grupe- nikad znanstveno potvrđena, ova dijeta se bazira na različitoj prehrani za svaku krvnu grupu. Peter D'Adamo je svoju teoriju bazirao na evoluciji, i zaključio da svaka krvna grupa treba jesti različite namirnice da održi željenu težinu.

Gi dijeta- Gi je zapravo glikemijski index, rezultat kalkulacije koliko nam pojedina namirnica podiže razinu šećera u krvi. Morate ciljano jesti hranu s niskim indeksom koja će vas dulje zasititi i izbjeći klimaks u kasno popodne kada ljudi obično zbog pada energije grabe čokoladice. Dobar je način promjene prehrane, ali traži mnogo informiranja i dosljednost. Pristaša: Kylie Minogue

                                      

Hay dijeta- nazvana je po svojoj kreatorici dr. Hay koja sve namirnice dijeli u kisele, neutralne i lužnate. Rafinirana i obrađena hrana poput mliječnih proizvoda sadrži previše „kiseline" te se ne smiju kombinirati s lužnatim namirnicama kao što su riža i grah.

Holistička- dr. Nishi Joshi savjetuje program 24- dnevne detoksikacije koja znači odricanje pšenice, mliječnih proizvoda, glutena, šećera, voća, crvenog mesa, čaja i alkohola. Preživjet ćete jedući salate, ribu i povrće na pari. Pristaša: Gwyneth Paltrow

                                        

Izraelska vojska- najpoznatija je bila u sedamdesetima zbog brzih rezultata. Osoba smije jesti samo jednu vrstu hrane dva dana tijekom osmodnevnog perioda: počinje se s jabukama, zatim se prelazi na sir, pa na piletinu i završava salatom! Ludilo.

Japanska- ova dijeta postala je popularna zbog niskog postotka pretilosti među Japankama- samo 3% njih se bori s ekstremnim viškom kilograma. Dijeta potiče raznovrsnost i umjerenost, ali teško da će skinuti sve kilograme koje želite. Ali bar ćete naučiti kuhati tradicionalna japanska jela. Pristaša: Victoria Beckham

                                        

Kupusova- jednostavna dijeta često znači jednostavnu prehranu. U ovom slučaju riječ je o juhi od kupusa. Izbacite gazirana pića, alkohol, slatkiše, grickalice i... ma izbacite sve osim kupusove juhe i kilogrami idu dolje! Ali pripremite zdravstvenu iskaznicu jer ćete vrlo vjerojatno završiti na hitnoj. Ili zbog nesvjestice ili zbog mučnine uzrokovane enormnim količinama kupusa. Ovu dijetu voli Elisabeth Hurley

                                         

Limunova- proslavila ju je Beyonce. No, nemojte se zanijeti jer je riječ o teškoj i opasnoj dijeti koja se sadrži od uglavnom posebnog napitka od limuna, javorovog sirupa i papra koji čisti organizam.

Makrobiotička- komplicirana je i traži mnogo discipline. Makrobiotička prehrana navodno stvara balans u tijelu jer se hranite ovisno o dobu godine, klimi i regiji. Hrana je yin (hladna i slatka) ili yan (vruća i slana) i svi ekstremni slučajevi yina i yanga su zabranjeni! Pristaša je tko drugi nego Madonna.

                                  

Nutri sistem- popularna je u Americi gdje vam call služba donosi ono što vam se jede. -neka vrsta dijetalne dostave. Obrok je savršeno izbalansiran, ali čim počnete kuhati sami sebi, vratit ćete kilažu.

Ornish- dr. Ornish predlaže podjelu hrane u tri skupine: onu koju možete jesti bez prestanka, onu koju jedete umjereno i onu koju ne smijete jesti. Prognane su sve masti i ugljikohidrati, kao i meso jer se pripremaju isključivo vegetarijanski obroci.

Perricone- ova dijeta ne čini osnovu za mršavljenje nego za održavanje težine. Zabranjene su neke vrste hrane: tvrdi sir, kruh, govedina, kava, pasta, šećer, žitarice za doručak, brašno, grožđice, mango, mrkve i krumpir. Njezin fan je Kim Cattrall

                                         

Pet faktora- pet tjedana, pet obroka dnevno koje pripremate pet minuta od pet ključnih sastojaka uz tjelovježbu svaki dan u trajanju 5x5 minuta. Harley Pasternak smislio je ovaj plan za sve koji nemaju vremena za kuhanje i vježbanje, a trebaju brze rezultate. Prehrana uključuje i pileći curry i omlet s lososom tako da je riječ o jednoj od najukusnijih dijeta.

Quantum- „problem nije u hrani, problem je u vama" tvrdi Kathy Freston, autorica quantum dijete. Ako budete meditirali, popravili odnose s ljudima oko vas i vježbali kilice će otići. Usput jedite samo vegansku hranu.

Rižina- ova dijeta nije za osobe slabog srca, jer pogađate, jedete uglavnom rižu! Možete joj dodati malo graha, voća, povrća... ali riječ je o neslanoj, nemasnoj, nekaloričnoj, neproteinskoj, ali dijeti bogatoj ugljikohidratima. Možete li izdržati?

Skinny bitch- popularizirala ju je Victoria Beckham, a osnova dijete je da prestanete trpati u sebe junk food, izbjegavate meso i postanete svjesni onoga što jedete.

                                      

Trosatna- savršena je za one koji ogladne navečer ili tijekom popodneva. Jedete svaka tri sata, # obroka i 2 međuobroka da bi održali metabolizam i razinu šećera. Važno je i redovno vježbanje- dio na kojem svi prije ili kasnije zakažemo.

Ultimativna newyorška dijeta- za dva tjedna izgledat ćete savršeno budete li jeli mnogo proteina i malo ugljikohidrata. Poseban dio posvećen je ponašanju u restoranima i dakako vježbanju jer dijetu je ipak sastavio Celebrity trener David Kirsch.

Volumetrijska- oh kako volimo ovu dijetu! Napokon jedna koja nas tjera da jedemo više! Najedite se hrane bogate volumenom, ali kalorijski siromašnima, sve je dozvoljeno čak i čokolada. Umjereno vježbajte i skinite kile. Navodno.

Wall street- prilagođena je zaposlenim, užurbanim ženama. Više je lifestyle priručnik nego dijeta, a autorica Heather Bauer pripremila je odabir za sve situacije: od švedskog stola i koktel party-a do prehrane u avionu.

X dijeta- vježbanjem potrošite višak kalorija koji unesete. Kraj.

Zona- prehranu bazirajte na ribi, piletini s roštilja, povrću, a zaboravite na slatkiše, kruh i rižu tj. na ugljikohidrate. Slična je Atkinsonovoj, a cilj joj je regulacija inzulina u našem organizmu. Pristaša: Jennifer Aniston

                                     

 

Borina Kopčić

Pošalji prijatelju »
nužno
nužno
nužno
Facebook komentari