ANA BACINGER

Upoznajte kreativca čiju keramiku obožavamo

Intervju: LeBand Home

Brend LeBand Home pratimo jedno duže vrijeme i veselimo se svakom novitetu koji izbaci. Bilo da je riječ o novom motivu na ukrasnom tanjuru za zid ili plitici, ili velikim dekorativnim predmetima poput Orašara koje je radio za gradove Opatiju i Dubrovnik - njegov rad jednostavno obožavamo. Popularan u Hrvatskoj, ali i u svijetu jer ga obožavaju i turisti, Petar koji se krije iza ovog brenda popričao je s nama o LeBandu i otkrio nam brojne zanimljivosti i novitete koje sprema…

Tko se krije iza LeBand Home keramike i koja je nit vodilja cijelog brenda?

Iza brenda LeBand Home krije se Petar Banda, krajobrazni arhitekt i kreativac koji svijet promatra kroz prizmu estetike i funkcionalnosti. Keramikom sam se počeo baviti vrlo slučajno, a onda mi je bavljenje keramikom otvorilo kompletno neka nova vrata, kao i mogućnost da mi takvo nešto bude ono od čega mogu i živjeti. Osim keramike, počeo sam raditi i s drugim materijalima.



Sjećam se simpatičnih lisaca s jednog Artomata, bili su totalni hit! Vidim da danas osim njih LeBand Home u ponudi ima i prekrasne ukrasne tanjure, visilice i brojne druge ukrase za dom. Odakle dolaze ideje?

Da, lisice su bile moj prvi pravi serijski proizvod. Svaka izrađena i oslikana u potpunosti ručno. Ujedno su lisice bile i moj prvi proizvod s kojim sam se predstavio javnosti. Inspiracije mi ne nedostaje jer živim u Istri, u malenom selu gdje sam svakodnevno okružen prirodom, koja je za mene jedino pravo inspirativno vrelo.

Koji proizvod je najprodavaniji?

Trenutno su mi najprodavaniji proizvodi oslikani zidni tanjuri s egzotičnim pticama (Tukani) i zidne plitice s motivima buba koje ‘oslikavam’ iglama u tehnici ‘gratagge’.

Pretpostavljam da su proizvodi odličan suvenir i da ih turisti obožavaju. Kakve su reakcije na njih i za koje proizvode se najviše hvataju?

To mi je malo teško odgovoriti, jer generalno kupuju svašta – od lisice do lustera koje izrađujem. Ovisi od kuda su, ali uglavnom najbolje prolaze manje stvari koje mogu pospremiti u kofere i ponijeti sa sobom.



Kako izgleda sam proces izrade? Kako i gdje se izrađuju LeBand Home proizvodi?

U trenutku kada se odlučim za konkretnu ideju, razvijam je tako da prvo napravim sve tehnički. Vrlo često napravim maketu nekog određenog proizvoda, čisto da vidim kako funkcionira u prostoru. Zatim krenem u izradu. Sama izrada zna potrajati i po 2-3 tjedna jer je toliki proces sušenja same gline. Naravno ovisi i o kompleksnosti samog proizvoda, kao i o tome je li potrebno oslikavanje, patiniranje ili nešto slično. Radionicu sam smjestio u pradjedovoj kući gdje i živim. Prvotna ideja mi je bila da radionu pokrenem u nekom urbanom gradskom prostoru, ali sam ubrzo odustao jer mi je bio potreban odmak od života u gradu kao i sva vreva i distrakcija koju urbane sredine donose. Ovdje sam u miru. Najbliže prirodi – svojoj inspiraciji i sebi.



Gdje sve možemo kupiti LeBand Home? Planiraš li možda širenje van Hrvatske?

Za sada se moji proizvodi mogu kupiti u Dubrovniku u ‘Life according to Kawa’, predivnom butiku koji promoviraju i potiču hrvatski dizajn i to od modnog do produkt dizajna. Plan je naravno imati i neki shop u Zagrebu, Rijeci ili Splitu. Što se tiče prodaje van hrvatske, taman dogovaram neke dućane, ali otom-potom.

Imaš li uzore u svijetu keramike? Čiju estetiku preferiraš i čiji rad posebno voliš?

Što se tiče svjetske scene, jako volim radove ‘Key West Pottery’ s Floride, umjetnicu Maryam Riazi kao i sumanutog konceptualnog keramičara/umjetnika Greyson Perry-a. A što se tiče naše scene, obožavam radove kiparice Tee Radić s brendom TeraKeramika, brend ‘Peruna’ iz Dubrovnika i izrazito ilustrativnu Marinu Marinski.



Radiš li proizvode po narudžbi ili se držiš samo razrađenih artikala koje imaš u stalnoj ponudi?

Podjednako radim i jedno i drugo. Otvoren sam za prijedloge i razne suradnje. Što se tiče konkretnih narudžbi uglavnom se to svodi na veće komade, lustere i rasvjetu kao i veće dekorativne elemente koji se stavljaju na zidove. Ali je to uvijek samo po jedan ili svega nekoliko komada.

Koji su planovi za 2019.?

U ovoj godini plan je proširiti se na još nekoliko lokacija u Hrvatskoj. Također pripremam neke nove produkte za sezonu proljeće/ljeto. Radi se o malim visećim vrtovima koji će dolaziti u ručno oblikovanim i oslikanim posudama. Pokrećem svoj mali rasadnik jer mi je ideja da ljudi mogu kupiti gotov i aranžiran mali vrt. Zapravo mi je super da mogu spojiti svoju kreativnost sa strukom.

photos: Sanjin Kaštelan, Karlo Čargonja i Damjan Denona

Objavljeno: 18.02.2019. u 00:00

VIDEO

VEZANE VIJESTI

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p