FIT

Kako izvoditi čučanj na ispravan način?

Provjerite radite li nešto pogrešno!

Kada bismo morali izdvojiti onu jednu vježbu koja je sastavnim dijelom gotovo svakog treninga, to bi svakako bio čučanj. Naime, riječ je o funkcionalnoj vježbi koja pruža brojne benefite, a osim samog izgleda, pospješuje kondiciju i opće stanje organizma. Ipak, unatoč tome što je čučanj poznat baš svima, nerijetko se potkradaju pogreške koje u konačnici sprječavaju rezultate, a mogu biti zaslužne i za brojne neugodne ozlijede.

Prilikom izvođenja čučnja aktivira se cijelo tijelo, no ipak najveće opterećenje je na nogama. Upravo zato iznimno je bitno da čučanj izvodite pravilno kako biste izbjegli ozlijede koljena, ali i kralježnice. Čučanj se može izvoditi na nekoliko načina i postoje brojne varijancije, ali najvažnije je prilikom vježbanja dobro ocijeniti svoje stanje te ne pretjerati sa zahtjevnim vježbama koje potencijalno mogu samo naškoditi. Nadalje, što se tiče opreme, osim vlastitog tijela, možete raditi s bućicama ili utezima, no također pripazite da je opterećenje u skladu s vašom formom. Jedna od najčešćih pogrešaka prilikom izvođenja čučnja je razmak u stopalima. Dakle, razmak stopala u ravnini s ramenima za neke funkcionira, ali za neke ne, stoga je potrebno prilagoditi razmak vlastitom tijelu. Ono što trebate napraviti je testirati koliko duboko možete čučnuti s ispravljenom kralježnicom uz različiti razmak stopala te tako odrediti razmak pri kojem imate najbolji rezultat. Također, bez obzira na to što je čučanj statičnija vježba, vrlo su bitne tenisice što mnogi često zanemaruju. Tenisica mora biti čvrsta i 'držati' gležanj, pa svakako što prije zaboravite na čučnjeve bez tenisica li u neprikladnoj obući. Iako potencijalnih pogrešaka ima još, kako bismo vam pomogli i pokazali kako na pravi način izvoditi čučanj, u nastavku izdvajamo koristan video od kojeg ćete puno naučiti te koji će vas zasigurno inspirirati da već danas započne s tjelovježbom!

Objavljeno: 28.04.2020. u 12:25

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p