FIT

Kako zaustaviti emocionalno prejedanje?

Pojava koja je ovih dana poprilično učestala!

Pandemija koronavirusa primorala nas je da sve omiljene aktivnosti preselimo u svoja četiri zida. Smanjeni socijalni kontakti i izolacija priuštili su nam više slobodnog vremena koje ovoga puta možemo iskoristiti samo na sebe. Tako smo na samom početku imali pregršt aktivnosti kojima ćemo se posvetiti u ovom periodu, od treniranja, učenja, pa sve do realizacije nekih novih poslovnih ideja, no kako dani prolaze elana za njihovo ispunjavanje sve je manje...

Umjesto ispunjavanja produktivnih aktivnosti koje smo si na samom početku ove pandemije postavili, svoj višak slobodnog vremena ispunjavamo šetnjama do hladnjaka. Tako pune police hrane u vrlo kratkom vremenu postaju sve praznije, a riječ je o fenomenu emocionalnog prejedanja, koji je ovih dana poprilično prisutan. Ono što najčešće potiče emocionalno prejedanje jest stres, kojim smo ovih dana poprilično izloženi, kao i dosada. Stalni osjećaj gladi kojem udovoljavamo najčešći je razlog zašto se nakupljaju suvišni kilogrami. Kako biste spriječili emocionalno prejedanje, važno je prepoznati razloge koji vas na takvo ponašanje i navode.

Prije nego što uopće krenete sa pripremom jela, zapitajte se jeste li zaista gladni ili jednostavno nastojite hranom ispuniti svoje vrijeme. Emocionalno prejedanje najlakše možete prepoznati kada iznenada te vrlo često posežete za grickalicama, slatkišima i ostalom comfort food hranom, koja samo prividno stvara osjećaj sitosti, no tijelo od takve hrane ne dobiva svu potrebnu energiju, pa ju ne smatramo nutricionistički cjelovitim obrokom. Također je važno obratiti pažnju i na to koje situacije, mjesta ili osjećaji služe kao okidači zbog kojih posežemo za hranom. Primjerice, stresne situacije dovode do visoke razine kortizola, hormona stresa, a koji potiče iznenadnu želju za slatkom, masnom ili slanom hranom.

Nadalje, hrana može služiti i kao sredstvo koje će nas okupirati u trenucima kada se ne želimo suočavati s negativnim emocijama ili pak kao naš obrazac ponašanja u kojem se nagrađujemo hranom kada postignemo određeni cilj. Dosada je također jedan od čestih razloga koji dovode do emotivnog prejedanja, pa se osjećaj praznine pokušava upotpuniti hranom.

Kako biste jeli samo onda kada vam je to zaista potrebno, važno je iz korijena promijeniti dosadašnje navike. Redovito spavanje, vježbanje i opuštanje najmanje sat vremena na kraju dana trebali bi biti prioritet. U trenucima kada se javi emocionalna potreba za hranom, barem 10 minuta razmišljajte zašto baš sada posežete za tom vrstom hrane te pokušajte u tom trenutku razraditi neku drugu strategiju koja će zamijeniti ovu lošu naviku, primjerice obaviti određenu obavezu ili se prošetati, kako biste odvukli pažnju s hrane. Također unaprijed planirali obroci koje ćete rasporediti tijekom dana super su rješenje jer ćete uvijek znati što i kada jesti!

Objavljeno: 27.03.2020. u 14:57

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p