BEAUTY

Kako je beauty industrija reagirala na korona virus?

Dok svijet trese pandemija, beauty brendovi problemu prilaze na različite načine
Dok se Kina, država iz koje je korona virus, odnosno COVID-19, krenuo sada sasvim oporavlja jer novih oboljelih praktički nema, život se polako vraća u normalu. Iako je Kina doista veliki igrač kada je proizvodnja u pitanju, nakon „seljenja“ virusa u Europu i SAD, mnogobrojne tvornice, laboratoriji, pa tako i beauty brendovi prisiljeni su raditi prema novim naputcima. Internacionalno beauty tržište tek je krenulo u borbu s virusom, a to rade volontiranjem, filantropskim djelovanjem – ali i pomalo moralno upitnim odlukama koje u ovom osjetljivom periodu bacaju negativno svjetlo na njihov brend.

Online beauty community nikada nije bio jači, pa se i prodaja beauty proizvoda uspješno pozicionirala i u online svijetu, međutim njen core svakako ostaje offline – u parfumerijama i drogerijama – upravo tamo gdje novi virus vrlo lako može uvesti pomutnju. Naime, COVID-19 na šminki može živjeti od nekoliko sati do 9 dana, nakon čega se proizvod smatra sigurnim za korištenje, no čak i uz uzastopnu dezinfekciju, sigurnost kupaca se ne bi mogla garantirati. Zato su isprobavanje makeupa, kao i usluge šminkanja u dućanima sada stvar prošlosti.



Mnogi su brendovi odluku uklanjanja makeup testera (osim na zahtjev kupca!) preduhitrili tako da su odlučili privremeno zatvoriti svoja vrata. Glossier je među prvima odlučio zatvoriti svoje dućane i pop up shopove, a Sephora je to učinila nakon malo „uvjeravanja“ kupaca na društvenim mrežama. Deciem se istaknuo kao brend koji je osim zatvaranja vrata, svim svojim zaposlenicima omogućio plaće, poput Givenchyja, koji je platio čak i suradnike koji odrađuju praksu. Jeffree Star Cosmetics čak ni ne proizvodi novi makeup tijekom pandemije i svi zaposlenici mu ostaju na plaći. LVMH su najavili kako njihove parfemske kuće, poput Guerlaina, počinju za francuske bolnice besplatno proizvoditi proizvode za dezinfekciju i održavanje higijene, a isto je najavio L'Oreal kroz svoje brendove, poput La Roche Posaya.


No odgovor industrije na aktualan problem nije uvijek bio pozitivan, čvrst ili jasan – ponekad je i naprosto neetički. Pa se tako od zaposlenika Tate Harper očekuje da iskoriste godišnji tijekom neradog perioda, a laboratorij koji radi ColourPop, Kylie Cosmetics i KKW Beauty ostaje raditi samo uz pojačane mjere opreza. No kako se virus širi, nove informacije, pa i promijene, dolaze na dnevnoj bazi.

U Hrvatskoj su brendovi i poznate parfumerije postupile ispravno – nudeći popuste i besplatno slanje proizvoda putem online platformi, a higijena je u prodavaonicama bila dignuta na viši nivo. Ipak, od danas svi zatvaraju na minimalno trideset dana – ili dok se situacija ne razjasni.



Tko će najviše profitirati? Naravno, brendovi koji su izgradili svoje ime online. Ovdje prednjači Glossier, s kojim su kupci do relativno nedavno bili upoznati samo temeljem online recenzija, dok je luksuzna kozmetika u „škripcu“; skupocjeni proizvodi luksuznih brendova uvijek su bili ti koje se ide isprobati prije kupnje jer je bitno osjetiti i „allure“ koji stvaraju uživo. Međutim, promišljenim akcijama i besplatnom poštarinom (što omogućuje doista svaki veliki beauty retailer i brend kojega sam pogledala!) pojedini brendovi će opstati i bez velikih gubitaka. Naravno, izbjegnu li oportunističke poruke koje su kupcima ovih dana veliki „no-no“ – što će na prodaji vjerojatno osjetiti i brend Drunk Elephant koji poziva na kupnju njihovih (skupocjenih!) sapuna za lice u svrhu pranja ruku i dezinfekcije.

Pandemija će, uzročno-posljedično, ipak dovesti do povećane prodaje određenih beauty artikala. Tako, primjerice, Jackie Flam iz pariške kompanije Pierre Fabre, kaže kako je prodaja Kloraneovog suhog šampona tijekom proteklog tjedna bila viša u online prodaji, no u dućanima, s usporedbom na prošlu godinu. Također, u SAD-u se prodaja Aveneovih krema za ruke trostruko povećala u posljednja dva i pol tjedna. Ruke svakako sada nose najveći danak, no prodavat će se i proizvodi za osnovnu higijenu poput šampona za kosu, gelova za tuširanje i pasti za zube.

Situacija je trenutno krajnje frustrirajuća jer je neizgledna za većinu malih brendova makeupa i skincarea, dok će veliki brendovi morati paziti na ugled i pomicati datume velikih kampanja kako ne bi ispali neosjetljivi. Izgleda da je u fokusu samoga kupca danas samo to: tko je čovjek, a tko nije.
Foto: Instagram, Unsplash
Objavljeno: 21.03.2020. u 00:00

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p