KOŽA

Kultni beauty gigant Clarisonic zauvijek je zatvorio svoja vrata!

Od izuma koji je uzdrmao cijelu industriju do neslavnog kraja!
Pojava Clarisonica 2004. donijela je inovaciju i jednu cijelu novu granu u beauty industriji - 'high tech skincare'. Problem kojeg je Clarisonic stvorio i za isti nudio rješenje - neefikasno čišćenje lica rukama. Drugim riječima, prsti nisu bili dovoljni, jer je u porama ostalo mnogo nečistoća. Bila je to glavna premisa Clarisonica i opravdanje zašto je nužan. Do dana danas u svijetu je prodano preko 15 milijuna ovog uređaja, a 2010. su u SAD-u ostvarili prodaju od preko 100 milijuna dolara (prema navodima publikacije Bussines of Fashion). Ovakav rast potaknuo je L'Orealov interes u Clarisonic brend.

Glavnu ulogu u inicijalnom plasmanu odigrali su dermatolozi. Upravo su dermatološke ordinacije preporučivale pacijentima ovaj inovativan uređaj kao nešto što će zauvijek promijeniti stanje kože i napokon pomoć ukloniti akne. Pozitivne učinke doživjeli su mnogi. Kad jedan uređaj preko noći riješi problem s aknama s kojima su se mnogi godinama borili, visoka cijena više nije bila problem. Beauty gigant L’Oreal je 2011. kupio brend te svojim distribucijskim kanalima omogućio da se uređaj proširi po cijelom svijetu. Vjerojatno tada nitko ne bi očekivao da će ovaj hit u svijetu njege doživjeti pad 9 godina kasnije.


Ovo se činio kao spoj iz snova, jer upravo je L’Oreal industrijski sinonim za inovacije, koji broji preko 1000 patenata (prema CB Insights) u području njege kože, kose, šminke i odnedavno aplikacija za smartphone – Makeup Genius. U želji da iz analognog svijeta skoče više u digitalni, gurnuo je kompaniju u ovu investiciju koje je godinu dana kasnije, 2012. osnovala Technology Incubator, s ciljem razvitka i osvajanja ove grane tržišta. Ipak, Clarisonic im je bio prvi brend koji je donio tehnologiju u svijet kozmetike. Iako u kozmetičkoj industriji broje preko 100 godina iskustva, kao i u kemijskim inovacijama (trenutno najpoznatija inovacija: stabilizacija vitamin C seruma s feruličnom kiselinom i vitaminom E koju su kopirali mnogi), u tehnološkom sektoru 2011. iskustvo nije postojalo. Koji su onda to ključni faktori koji su doveli do tako šokantnog pada? Je li nedostajalo znanja u vođenju brenda koji je osvajao tehnogijom, a ne šarmirao bojom? Izdvojila bih 5 koraka koji s uvodili Clarisonic na put do trenutne situacije.

1) Prvi i osnovni razlog kojeg bih navela, Clarisonic je podbacio u inovacijama, što je za L’Orealovu inovacijsku tradiciju vrlo čudno. Prvi MIA uređaj i najnoviji MIA uređaj izgledaju potpuno identično, unatoč 16 godina razlike. Postojali su pokušaji da se rebrendira s novom svrhom poput Clarisonic četki za nanošenje pudera, no cijena jednostavno nije opravdavala učinak. I ako ćemo iskreno, bila je vrlo ružna.

2) Drugi razlog jest loša komunikacija tehnologije. Prosječnom kupcu Clarisonic MIA je bila samo rotirajuća četka koja malo vibrira. Većina ljudi nije shvaćala tehnologiju ultrasoničnog vibriranja niti posebnost dlačica kako uređaj ne bi bio pregrub. S pojavom mnoštva kopija dobila se jeftinija vibrirajuća četka koja naizgled jednako dobro radi svoj posao. No ovaj razlog je tek bio priprema za veliki udarac.


3) Clarisonic je uređaj koji nikako nije budget friendly pri inicijalnoj kupnji niti pri dugoročnom korištenju. MIA je, naime, zahtijevala da korisnik svaka 3 mjeseca kupi novi nastavak za čišćenje kako bi se osigurala higijena pa time i ispravnost uređaja. Ova je činjenica mnoge odbila od kupnje ili dovela do situacije pogoršanja kože. Zbog visoke cijene nastavaka mnogi su odgađali kupnju novih, i čistili lice sa starim nastavkom kojeg je trebalo zamijeniti.

4) Pojava Forea 2013 je četvrti razlog i prva velika prijetnja. Foreo je, iako cjenovno sličan, nudio uređaj koji je djelovao sofisticiranije, tehnološki kompleksnije i higijenski prihvatljivije zbog silikonskog materijala na kojem se bakterije ne mogu zadržati. Foreo LUNA se kupovao kao investicija, jer niti jedan dio uređaja nije zahtijevao zamjenu dijelova već se obećavala garancija od 2 godine. Štoviše, uređaj se nudi s aplikacijom za smartphone zbog čega je cijela high tech priča bolje zaokružena. Mnogi Clarisonicovi kupci su upravo zato prešli na Foreo koji je u startu nadmašio prodajna očekivanja. Prodor na kinesko tržište ubrzalo je rast Foreo brenda, tako je 2018 na eCommerceu Alibaba, u samo 24 sata Foreo zabilježio prodaju od oko 30 milijardi dolara za Singles day Sale, čime su oborili vlastiti rekord od oko 25 milijardi dolara iz 2017 na istoj stranici (prema Foreo.com). Clarisonic je stvorio problem, ali Foreo je dao bolje rješenje.


5) Demokratizacijom skincare industrije zahvaljujući popularizaciji te teme primarno na YouTubeu, potrošači su mogli doći do mnoštva različitih razmišljanja, pa čak tajni iz industrije. Sve glasnije kritike četki za čišćenje, a pogotovo Clarisonicovog savjeta da se MIA koristi ujutro i navečer, potaknule su mnoge da posvjedoče kako im je Clarisonic uništio kožu. Ovakvim čišćenjem dolazi do mehaničke eksfolijacije, koja se nikako ne bi preporučivala svakodnevno, a kamo li dva puta dnevno. Počeli su se javljati osjećaju prevarenosti od strane brenda.

Clarisonic je u sebi sadržavao čak dva trojanska konja koja su dovela do pada. Savjet o korištenju uređaja dva puta dnevno koji su doveli do lošeg iskustva korisnika, te potreba za konstantnim kupovanjem skupih nastavaka, sijali su nezadovoljstvo. Brend je ostao gluh na negativna iskustva. Budući da su inovacije izostale, Clarisonic je ostavio rupu na tržištu koju je Foreo savršeno popunio.

Hoće li Foreo zadesiti slična sudbina? Kako sad stvari stoje, ne bih rekla. Foreo konstantno inovira i širi svoju tehnologiju na uređaje za njegu koji nisu samo za njegu lica, čime ne ograničava svoj rast na jedan segment njege. Stati na tri čvrste noge - stara je tajna svakog uspješnog poslovanja. Shvaćajući kako su Clarisonicovi kupci upravo Foreovi kupci, kompanija je na vijesti o propadanju Clarisonica ponudila vaučere svim starim vlasnicima MIA uređaja koje su mogli iskoristiti za kupovinu Foreo uređaja.

Jasno je kako je skin tech industrija itekako zanimljiva i puna potencijala. No, što se tiče njenog razvitka i budućnosti, propadat će one kompanije koje ne budu nudile inovacije i ono najosnovnije pravilo za svaku industriju: one kompanije koje ostaju gluhe i nepokolebljive na kritike i nezadovoljstvo stručnjaka i potrošača.
Foto: Instagram
Objavljeno: 19.01.2021. u 00:00

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p