KOŽA

Od kada je jedna klasična krema za njegu kože lica prestala biti dovoljna u njezi?

Slojevito nanošenje kozmetike kao trend koji polako gubi svoj smisao!

U vremenu kada zahvaljujući korona krizi gotovo svaka industrija razmišlja kako držati glavu iznad vode, ona kozmetička zadovoljno trlja ruke. Koliko beauty proizvodi imaju važnu ulogu u našoj svakodnevici sjajno potvrđuje podatak da je unazad nekoliko godina ova industrija prešišala onu prehrambenu, stoga i ne iznenađuje toliko da nam je sadržaj kozmetičkih polica nerijetko bogatiji od sadržaja u hladnjaku. Odnos prema kozmetici postao je takav da moramo 'skupiti sve' proizvode, kao da je riječ o Pokémonima, pa tako danas u njezi kože koristimo toliko preparata da ni sami nismo sigurni koja je točna njihova brojka, a još manje razumijemo zašto ih uopće i koristimo...

Možda zbog godišnjeg doba u kojem se nalazimo će vas riječ slojevitost asocirati na modne kombinacije u proljeće, no slojevi su itekako već dugo prisutni i u beauty svijetu. Spomenuti 'layering' kozmetičkih proizvoda zapravo nije nikakav novi marketinški trik, već je riječ o trendu koji se polako i neprimjetno godinama uvlačio u našu svakodnevnu rutinu da bi danas poprimio jedan potpuno ekstremni i zapravo suludi oblik. Kako bi zapravo shvatili pojam layeringa potrebno je vratiti se desetak godina unazad, kada su još uvijek standardne i ni po čemu posebne kreme za kožu lica bile nešto što je zadovoljavalo naš beauty apetiti.

Gotovo svaka obitelj imala je tu jednu hidratantnu kremu koja je bila na raspolaganju svim članovima kućanstva te je često bila rješenje i za razne druge potrebe njege; od umirivanja opekotina, pa sve do liječenja raznih kožnih promjena za koje nismo niti znali što su, ali je za nas ta krema bila jednostavno namijenjena za sve. Trend slojevitog nanošenja kozmetike u početku je započeo zapravo minimalističkim nadopunama standardne rutine njege, a čime se nastojalo pospješiti djelovanje klasične kreme. Primjerice, kombinacija čistača, tonika i hidratantne kreme sjajan je primjer smislenog layeringa u kojem svakodnevna njega ima svoju 'glavu i rep' te nam je jasna funkcija svih koraka koje u njezi primjenjujemo. S rastom tržišta i dolaskom novih proizvoda, navike potrošača počele su se uvelike mijenjati, a na ideju kako nam je potrebno sve više proizvoda u njezi utjecao je i čitav niz faktora.

Jedan od njih je i činjenica da životni ritam, kao i sami okolinski utjecaji nisu više isti kao u vremenima u kojima su živjele naše mame i bake, kada je životni tempo bio nešto sporiji i jednostavniji u odnosu na danas. Također naše navike nisu iste kao što su bile prije desetak i više godina, pa tako danas gotovo svakodnevno provodimo svoje vrijeme ispred ekrana, a čiji utjecaj na zdravlje i ljepotu same kože se još uvijek uvelike razmatra. Primjerice, dokazano je da izvori plave svjetlosti kao što su računala, telefoni, tableti stvaraju brojne promjene na koži, od kojih je najizražajnija hiperpigmentacija i uranjeno starenje kože, pa je samim time potreba za mineralnim kremama za sunčanje zapravo standard u zaštiti od plave svjetlost te na kraju krajeva nužnost, a ne luksuz.

S druge strane, pored proizvoda koji opravdavaju layering kao rutinu, postoji i čitav niz drugih proizvoda koji su zapravo produkt marketinških strategija izmišljenih potreba, a koje nam neprestano nameću nove proizvode kao nužne i 'must have' i to najviše putem društvenih mreža. Pravi primjer toga su popularne 'shelfie', odnosno bogate kozmetičke police koje smo nekada mogli vidjeti samo na Pinterestu, a danas se takva polica prepuna beauty proizvoda može pronaći u gotovo svakoj drugoj kupaonici. Kao u kakvoj drogeriji, tako se na shelfie polici nalaze razni proizvodi, od nekoliko seruma, emulzija, esencija, boostera, maski za lice, krema i seruma za okoloočno podruje, pilinga, krema za vrat, krema za dekolte te se kraj zapravo ne nadzire jer vjerojatno i u ovom trenutku dok završavam ovu rečenicu, neki novi proizvodi preuzimaju svoje čvrsto mjesto na samoj polici.

Ono što je problematično kod ovakvog pristupa kozmetici jest to što bogati izbor nerijetko vodi do jako pogrešno osmišljene skincare rutine, pogotovo ako smo ga kupili jer je trenutno oko istog stvoren hype ili zbog preporuke omiljenog skinfluencera, pri tom u potpunosti zanemarivši činjenicu da vrlo vjerojatno nemamo isti tip kože kao i sam izvor preporuke ili se naša možda nalazi u potpuno drugačijem stanju. Ovakav pristup kozmetici ne samo da vodi do bankrota jer zaista, koliko dugo si zapravo možemo priuštiti baš svaki beauty novitet, već i do toga da uništimo barijeru same kože i začepimo njezine pore jer od toliko slojeva kozmetike ona jednostavno ne može doći do daha. Baš kao što je i sam selfie, jednako tako je i shelfie - samo dobro ispozirana priča koja rijetko kada ima veze s realnom situacijom!

Zamislimo samo na trenutak da je svaki proizvod kojeg stavimo na svoju kožu jedan komad odjeće, pa tako s rutinom od tri do četiri koraka još nekako i možemo funkcionirati. No, zamislite sebe s deset ili više modnih komada pod kojima morate normalno ispunjavati svoje svakodnevne obaveze. Vrlo izazovno i pomalo blesavo, zar ne? Stoga svaki put kada njegujete svoju kožu lica zamislite kako bi rutina izgledala u ovakvom obliku i ako vam je ideja suluda, vrlo vjerojatno i layering kao rutina dobiva svoj jednako suludi smisao!

Foto: Instagram
Objavljeno: 09.05.2021. u 12:05

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p