MAKE UP

Marra je hrvatski beauty brend iza kojeg stoji veliki talent i iscrpan rad!

#THE FUTURE IS YOURS TO CREATE
Beauty svijet u posljednjih je nekoliko godina doživio pravi boom. Od raznih profesionalnih vizažista koji su ostvarili velike suradnje s nekim od najsnažnijih modnih i beauty brendova, do poznatih ličnosti poput Kylie Jenner i Rihanne koje su svoj svjetovni utjecaj i popularnost iskoristile kako bi izgradile milijarderska carstva.

Chanel je prošle godine u ovo vrijeme predstavio svoju prvu make up liniju za muškarce, Rihanna je napravila revoluciju sa stotinama različitih nijansi pudera stvorenih za baš svaku put, a društvenim mrežama zavladala je kolektivna svijest o preparativnoj i dekorativnoj kozmetici kao must have momentu u kojem uživaju i muškarci i žene, bez obzira na kulturu, dob ili opredjeljenje. Beauty svijet ujedinio je mnoštvo, a oni koji su taj potencijal uvidjeli na vrijeme sad se smješkaju od uha do uha. Ipak, što je s Hrvatskom?

Marija Butković iskoristila je trenutak i svoj dugogodišnji rad vizažistice pretvorila u ključan poslovni potez osnivajući liniju preparativne i dekorativne kozmetike Marra. Nakon 20 godina uspješne karijere, uz pomoć sredstava države i veliku vjeru u vlastiti proizvod, Marija je ove godine učinila ono o čemu mnogi još uvijek sanjaju. Stoga, nakon što smo imali prilike iz prve ruke njenu liniju isprobati, nije preostalo drugo no razgovarati o Mariji i na ovaj način podržati hvalevrijedan potez.

Sjećaš li se svojih početaka? Jesi li sanjala o ovakvoj budućnosti?


Zapravo se sjećam otkrivanja talenta i ljubavi prema umjetnosti, svoje borbe da upišem Školu primijenjene umjetnosti za što sam se morala izboriti s obzirom da potječem iz tradicionalne, radničke obitelji gdje se priznavao samo fizički i umni rad, a nikako ne kreativnost i umjetnost. Imala sam cilj, nikada ga nisam izgubila iz vidika, čak ni onda kada je sve izgledalo beznadno

Kako je došlo do ideje za „Marru“? Za koga je stvorena?

Marra je samo jedna stepenica u nizu, prirodna je težnja kretati se i ne stajati u mjestu. Svjesna sam da na tržištu kozmetike ne postoji ništa što već nije proizvedeno, no u mom slučaju je to bio osobni izazov i koncept koji je stvoren za ženu kojoj je vrijeme dragocjenost, a njegovan izgled stil koji živi i nadopunjuje njezinu osobnost.



Treba skinuti kapu svakome tko odluči riskirati i jednostavno dati sve od sebe kako bi ostavio svoju ideju. Misliš da se isplatilo?

Sve u životu se isplati, svaka inicijativa i svaki trud. Kao rezultat možeš dobiti poslovni uspjeh a ponekad dobiješ iskustvo koje je neprocjenjivo. Moj motiv je uvijek bio citat Sv. Augustina koji kaže "Bože, ako me ne nađeš kao pobjednika, pronađi me kao borca!".

Jesi li se suočila s preprekama? Posebice kao žena poduzetnica?

Sve što se tiče Marre mi je bila potpuna novost, ja sam kao i svaki kreativac vidjela konačan rezultat, estetski i funkcionalno. Ipak, sve što me čekalo na tom putu bila je nepoznanica, od samih informacija i izrade projekta, preko institucija, Hamag, Ministarstvo gospodarstva, banka…. Deloitte je bio zadužen za provedbu projekta tako da sam imala određenu sigurnost da će sve biti kako treba. Prepreka je bilo jako puno, njihova osnova je bila prvenstveno u mom neiskustvu. Najveći problem je što većina institucija nije savjetodavna i doslovno morate znati sve da biste uopće otišli po neku informaciju. U tim situacijama uzmete projekt, čitate i učite. Sve morate sami.



Imala sam priliku isprobati neke tvoje proizvode, a najviše me impresionirao fiksator za make up. Možeš li ti izabrati „omiljeno dijete“?

S obzirom da smo ih stvarali u suradnji s dermatolozima i tehnolozima, sretna sam što smo spojili prirodne sastojke, funkcionalnost i što se sve to temeljilo najviše na osobnom profesionalnom iskustvu kroz rad s mojim dragim klijentima. Ja sam zaljubljenik u balzame za usne, upravo Marrin Balm and Shine je moj miljenik. Bio je najviše izazovan u smislu da smo postigli formulaciju koja njeguje usne, a daje efekt sjajila.

Kad bi morala udijeliti jedan ključni beauty savjet, koji bi to bio?


Ne skrivajte ljepotu ispod pretjeranog make up-a! Smisao šminke nije sakriti sebe, smisao šminke je naglasiti svoju ljepotu koja nikada nije bila samo i isključivo vanjština.



Svoj brend stvaraš već 20 godina. Gdje ga vidiš za još 20 godina?

Ponosna sam na svaki korak, svako iskustvo i čuvam ih kao neprocjenjive karike koje zaokružuju moju osobu. Zahvalna sam na daru sa kojim sam rođena i na svemu što sam učinila do danas. Molim Boga za zdravlje i mudrost, sve ostalo će doći. Kao i do sada, dati ću svoj maksimum, a u velikim koracima, veliko je i ne uspjeti.

Uza sve što radiš, imaš li vremena biti kreativna?


Moj posao je jako kreativan, svakodnevno “oslikavam” lica ili podučavam druge koji se žele baviti make up-om. Također svakodnevno radim iscrtavanje obrva što je vrlo precizno i prava umjetnost. No voljela bih imati više vremena koje bih uvijek utrošila u osobni rast, kroz učenje i kreativnost

Beauty industrija postala je jednom od najunosnijih, posebice kad su u pitanju suradnje i brendovi poznatih osoba. Kako gledaš na svjetske trendove kad je u pitanju beauty svijet?

Kada se upustimo u proučavanje uspješnih priča, uvijek je strast prema poslu bila osnova i temelj. Novac je dolazio kao posljedica. U današnje vrijeme postoji puno brendova koji su nastali na instant marketingu, novo vrijeme donosi i nove načine koje poštujem, ali apsolutno u većini se ne osjeća strast nego glad za novcem.



Imaš li inspiracija? Na koga se ugledaš?


Oduvijek sam bila nekako svoja, išla sam nekim svojim putem, inspiracija su mi svakodnevne situacije, priče moje bake u kojima je temelj ljudskost i humanost. Inspiracija mi je svaka klijentica koja se bori s bolešću, svaka koja je pobijedila, fasciniraju me ljudske snage, emocije, hrabrost. Inspiracija mi je umjetnost, doslovno me može ganuti do suza.

Što bi savjetovala nekome tko želi slijediti jednaku karijeru?

Za početak mislim da bez obzira na talente bilo bi nužno proći kvalitetnu edukaciju, ovisno u kojem smjeru netko želi ići. Rad nam daje kvalitetu. Nije dovoljno poznavati područje u teoriji, morate se jako umoriti da bi ste mogli reći da nešto znate raditi.

Možeš li nam otkriti koji je najnoviji proizvod koji će postati dio Marra kolekcije?

Jako bih voljela krenuti u smjeru dekorativne kozmetike. Proizvodi za obrve su apsolutno moja želja. Puno je lakše kada financije nisu problem, no sve svoje korake financiram iz poslovanja i to nije nimalo lako.



Iza digitalne platforme FASHION.HR stoji poruka „THE FUTURE IS YOURS TO CREATE“. Što za tebe predstavlja ta rečenica? Što očekuješ od budućnosti?

Puno puta čujem da je meni lako jer imam svoj posao. Svatko ima svaki dan priliku da pokrene nešto svoje, da krene na svoje putovanje, samo su vrlo rijetko oni koji se usude. Zona komfora i strah su ubili jako puno snova, jako puno genijalnih kreativaca. Kaže psiholog Claes Janssen da postoje 4 sobe - faze promjene. Prva faza je zadovoljstvo gdje ste sigurni, prividno sretni i zadovoljni, druga faza je odustajanje od te faze komfora i kretanje prema nečem novom, odustajanje od starog. Treća faza je faza zbunjenosti i kaosa prigodno nazvanom fazom male smrti - većina se vrati u drugu sobu, prividnog zadovoljstva. a u toj fazi moramo biti snažni da prijeđemo u naš otvoreni prostor inspiracije. Tu se možemo realizirati kroz nešto svoje.

Na žalost živimo u zemlji koja ne stoji uz nas, koja nas ne motivira, čak nas i sputava. Prostori u centru grada zjape prazni, neuredni, a ne možete se domoći takvog prostora ako niste netko nečiji. Umjesto da vrijednim i kreativnim ljudima daju takve prostore, da grad živi, da centar blista od umjetnosti i kreativnosti, novih ideja koji će inspirirati druge da svi skupa postanemo bolje društvo, da čujemo što više uspješnih priča. Tužno je da nam trebaju posrednici, veze, da država ne prepoznaje ideje, trud i rad. Stvarno bih voljela dao ovakav vaš stav bude prva stepenica ka pozitivnim promjenama.
Foto: Marra, Marija Butković
Objavljeno: 19.06.2019. u 13:19

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p