BEAUTY

Ekološki ste osvješteni no vaša kozmetička torbica grca u proizvodima?

Zašto je važno istovremeno kupovati pametno i kupovati malo?
'Fast fashion' trend protegnuo se u mnoge industrije - pa tako i u skincare industriju - što je iznimno loše za okoliš, ali i za kožu, jer je neprirodno tretirati ju svaki dan s 10 koraka rutine. Ovo razmišljanje pišem kao note-to-self, ali i kao poziv svima na diskusiju.

Ponekad imam dojam da postoji predodređena količina novca koju imamo potrebu potrošiti svaki mjesec. Bez obzira koliko pokušali uštedjeti, novac nekako isklizne iz ruku. Kako smo u čudnom društvenom periodu, čini se sjajno vrijeme za uštede, ali dlan i dalje svrbi. Čini se da novac odvojen za sebe, kojeg bi inače potrošili na odjeću, neku novu kul torbu ili ruž, potpuno smo usmjerili na proizvode za njegu lica.

Polako otkrivamo trendove i zanimljive ljude u skincare svijetu. U toj šumi informacija susrećemo jednog starog prijatelja - FOMO - Fear Of Missing Out. Privid da svi koriste neki gel za čišćenje ili serum koji je potpuno transformirao kožu - osim, naravno, nas. Jedino što je potrebno za savršen život je još jedan hijaluronski serum. Fotografije običnih ljudi s ručnikom oko glave počinju izgledati poput editorijala. Shelfie sa šarenim ili monokromatskim temama vrlo brzo skupe lajkove, a u toj želji da ne izostanemo iz kolektivnog iskustva natrpavamo i vlastite police. Trenutak sreće za osjećaj kasnije koji, sigurna sam svi će se složiti, nije sjajan. Niti kozmetička polica izgleda kao editorijal niti stignemo isprobati sve te nove proizvode.

Kao kupci imamo mnogo više moći nego što smo svjesni. Sa svakom kupnjom glasujemo želimo li podupirati neku tvrtku i industriju, ili ne. Svakom kupnjom nastojim donositi bolje odluke i odabirati brendove koji su mi uspjeli iskomunicirati eko-osvještenost kao cilj i misiju. Danas, više no ikad, pri kupovini, vrlo brzo se susretnem s novom dilemom - kako mogu biti ekološki osviještena i stalno kupovati nove proizvode, makar i od eco-friendly proizvođača?


Kompanije, s druge strane, imaju problem da tržište - odnosno mi kupci - stalno traži inovacije: u sastojcima i proizvodima. No jesu li uopće potrebni silni novi sastojci? Jesu, s jedne strane; na primjer, svi žele riješiti problem hiperpigmentacije, ali ne podnose svi dobro vitamin C, stoga im novi sastojak poput alpha arbutina može pomoći. No osobi koja podnosi vitamin C za rješavanje hiperpigmentacije nije potreban još jedan sastojak koji ima isti cilj. I čini mi se da se tu malo pogubimo. Ne razumijemo ili jednostavno ne znamo uvijek koji je naš ključni problem te ključni sastojak za rješavanje tog problema koji odgovara našoj koži, stoga nakupimo hrpu proizvoda koji nude jednako rješenje. Iako su svi kupljeni od eco-friendly proizvođača u staklenim bočicama, polako shvaćamo da ne možemo biti eco-friendly i okrutni trend 'kupuj stalno i kupuj više' jednostavno ne idu zajedno.

I koje je rješenje? Slow skincare. Naime, radi se o ekološkim prihvatljivijim pakiranjima proizvoda, vizija i misija kompanija je u potpunosti usmjerena ekološkoj održivosti uz vjerodostojno poslovanje. Slow skincare brendovi koiste samo organski uzgojene sirovine, proizvodnja je maksimalno optimizirana kako bi imala što manji negativan utjecaj na okoliš. Zamisao 'slow skincare' koncepta jest životni cikus brenda koji se neprestano reciklira. Cilj je potaknuti kupca da se informira i educira o proizvodima koji su za njega ključni i prema tome smanji svoju potrošnju. Ukratko, kupuj manje i pametnije.


Krave Beauty je jedna od najpoznatijih kompanija koja od svog osnutka zagovara 'slow skincare' što možemo vidjeti iz minimalističke ponude proizvoda, ali i manjka lansiranja noviteta. Osnivačica i vlasnica Liah Yoo je od početka objasnila kako ne želi plasirati prozvode ukoliko oni ne donose nešto potpuno novo na tržištu, te da će razvoj njihovih proizvoda teći vrlo sporo i po potrebi, osluškujući želje kupaca. S takvom filozofijom ne tjeraju kupce u shopping histeriju i ne proizvode više nego što je potrebno da zadovolje potrebe tržišta. Sudjelovanje u slow skincare pokretu je u principu vrlo jednostavno, ali zahtijeva moć opiranja svojim željama za još jednim serumom. Podrazumijeva kupnju proizvoda samo onda kad ih trebamo i minimalističku rutinu. To je ionako bolje i za našu kožu i za okoliš.
Foto: Instagram
Objavljeno: 18.11.2020. u 00:00

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p