CELEB STYLE

"Mislim da su se Hrvatice napokon oslobodile"

Intervju: Lana Biondić
Lanu Biondić prvi put smo imali priliku upoznati kroz njeno chic lit djelo "Život na visokoj nozi", a nakon dvije uspješne knjige, zagrebačka se poduzetnica posvetila radu u svojoj Heruc Galeriji, gdje je obnašala mnogima vrlo zanimljivu, ali i stresnu ulogu buyera novih dizajnerskih kolekcija. Ovih dana, Lana Biondić vratila se u žižu javnosti i modnoj publici predstavila revolucionarnu kolekciju savršenih malih crnih haljina, jednostavno nazvanu "S-dress", stvorenu za gotovo svaki tip žena. O uspjehu linije na koju je stavila vlastiti pečat, vlastitoj karijeri, stilu i sposobnosti nošenja s recesijskim prilikama, Lana Biondić ekskluzivno je progovorila za Fashion.hr Style Community.


Ovih dana predstavili ste vlastitu "S-dress" liniju - kolekciju savršenih malih crnih haljina, u kojima se po pitanju cijene, kvalitete i modela vrlo lako može pronaći svaka žena. S obzirom da se radi o sasvim novom modnom konceptu na ovim prostorima, kako ste zadovoljni odjekom javnosti dosad?

Odjek je nadmašio čak i sva moja očekivanja, a vjerujte mi veliki sam optimista. Dogodio se sličan fenomen mojih knjiga, mislila sam da će ih kupiti isključivo članovi moje obitelji, a ispalo je da ih je pročitalo preko 100 000 divnih ljudi. Prodajna isporuka S-dressa stigla je u subotu (24.3.) ujutro u naš najveći dućan Heruc Galerije u Ilici i ubrzo su se stvorile gužve pred kabinama što je, vjerujte, u današnje vrijeme, osim u slučaju Marni za H&M, nezapamćen uspjeh. Za promociju kolekcije S-dressa (26.3), koju smo zamislili kao jednu neobaveznu prezentaciju modela i druženja s kupcima, dobili smo preko 400 potvrđenih dolazaka, preko 30 novinara pratilo je događaj, a odazvao se i impresivan broj ljudi iz modne struke, modnih sladokusaca, oduševljenih kupaca, prijatelja i suradnika. Moram priznati da sam se u iščekivanju eventa osjećala kao malo petogodišnje dijete u haljinici pored torte, koja misli kako joj nitko neće doći na rođendansku proslavu, tako da, moglo bi se reći da je ta ista curica u meni kasnije skakala do plafona od sreće.


U medijima vas se karakterizira cijelim nizom prefiksa-titula pa vas tako detektiraju kao spisateljicu, poduzetnicu, modnog buyera, dizajnericu, suprugu, majku... Koju od ovih funkcija stavljate na prvo mjesto i kako bi ih općenito poredali po važnosti?

Iskreno, dok sam pozirala okružena svojim predragim prijateljicama, S-dress ambasadoricama u izlogu, što je zamišljeno kao mali show inauguracije kolekcije, a takve ekstravagancije koliko god da ‘brain-stormali' u realnosti mogu ispasti velika katastrofa, osjetila sam iznad sebe jednu nevjerojatnu toplinu. Pogledala sam prema gore i susrela pogled svog 9-godišnjeg sina koji me je promatrao s galerije. Smješkao mi se, mahnuo mi i nastavio gledati svojim velikim očima punim ponosa. I onda sam shvatila jedno - štogod da se u mom životu dogodilo uspješno ili ne - u tom pogledu ja ću uvijek biti njegova velika voljena mama i to mi je jedino važno. Toliko o prioritetima, tako da sam hrabro odigrala svoju ulogu u izlogu do kraja - i ponovno zahvaljujući mojim slatkim, spontanim i nasmijanim prijateljicama u tome smo uspjele i pobrale ogroman aplauz.


Kao buyera dizajnerskih kolekcija za vašu Heruc galeriju, put vas je često vodio u svjetske modne prijestolnice, Milano i Pariz. Kako izgleda jedan radni dan "na zadatku"? S kakvim se sve izazovima buyer susreće?

Buyeri zaista šljakaju od jutra do mraka i samo vas rutina koja vam daje određenu sigurnost biranja, a i ja sam je nakon nekoliko godina stekla, daje onu dinamiku potrebnu da stignete obaviti sve kako treba, na obostrano zadovoljstvo i vas i showrooma. Ali, moram priznati da su meni puno zabavnije posljednje S-dress anegdote, kada me direktor prodaje za Italiju jednog od najjačih showroomova u Milanu pozvao na prezentaciju moga branda, uz obećanje da će se na njoj pojaviti i njihov ‘veliki gazda', jer jedino oni zapravo odlučuju o ulasku novih brandova. Pojavila sam se u dogovoreno vrijeme, ali nisam imala upisan termin, no kako sam na njemu inzistirala, poslali su mi svoje ‘grazie- rimaniamo in contatto' ljude koji su istrenirani da otkantavaju. Oni vas -‘kao saslušaju'- tutnu vam u ruku neke vizitke na koje brojeve se više nikad ne jave i otprate vas do vrata... Ali u tom trenutku na vratima se pojavio direktor prodaje, koji je toga jutra imao požar u stanu i zato je kasnio i već u sljedećoj minuti držala sam prezentaciju njemu i glavnoj ženi za internacionalno tržište. A već nakon dvije minute zgrabio je 2 modela S-dressa i odjurio kod Big Bossa u ured. Uskoro sam sve ponavljala pred gazdom, a onim dvoje s početka ove priče, slatko sam mahnula. Kao na filmu!


Pri odabiru odjeće i modnih dodataka za Heruc galeriju, kojih kriterija se pridržavate? Kako na vaše odabire "dišu" Hrvatice? Jesu li ukalupljene ili se ipak vole poigravati modom i onime što im ona nudi?

Pa mislim da su se Hrvatice napokon oslobodile. Kao i sve zemlje u tranziciji, sjetite se samo Rusije, prije nekoliko godina gledalo se samo ‘firmato' tj. brandirano i skupo ili imitacije toga istoga, žene su doslovno sve imale French manikuru, pramenove u tri boje i duge kose, najčešće umetke. Sada je napokon došlo vrijeme personificirane mode i kontrasta- mix&matcha - novog i starog, skupog i jeftinog, elegantnog i boemskog- recimo sjajno mi je vidjeti ženu koja će se u minuti ubaciti u bijele trapke i starke, preko toga prebaciti svilenu bijelu bluzu, stegnuti kosu u malu punđicu i u liftu namaziti usta u MAC-ov Russian Red. Preko toga jedan vječni Strenesse blue crni sakoić i dobra Cocinelle torba i, naravno, Cat naočale... I naše mušterije maštovito kombiniraju različite brandove i zato je upravo širina naše ponude idealna podloga za modno izražavanje.


S obzirom na globalnu krizu i na stanje u naša četiri zida, stječe se dojam kako su Hrvati suspregnuli apetite i mnogo manje troše na stvari koje smatraju luksuzom. Kakvo je vaše iskustvo i iskustvo Heruc galerije po tom pitanju? Jeste li se morali prilagođavati suvremenim trendovima u društvu i na koji način?

Mislim da se Heruc Galeria s oprezom i racionalnijim trošenjem odlično nosi - jer mi se upravo i bavimo pristupačnijim luksuzom, tom zlatnom sredinom odnosa cijene i kvalitete, a naši kupci su oni koji radi svog istančanog osjećaja za materijale, krojeve i kvalitetu izrade ne mogu kupovat jeftino, ali isto tako im ne pada na pamet ni preplatiti neki komadić tkanine samo zato što se netko na nju potpisao. Žene koje odišu samopouzdanjem, vjeruju u potpis - ali samo onaj vlastiti. To su naši kupci.


Jednom prilikom izjavili ste kako se odijevate isključivo u svojim dućanima. Koje modne kuće i brendovi najviše odgovaraju vašoj estetici i zavirite li ponekad u ponudu high street brandova kao što su H&M i Zara?

Sigurno da zavirim svugdje jer me sve zanima i volim biti informirana, ali iskreno otkad se bavim zaštitom svoga autorskoga rada kod S-dressa, zaštitom industrijskog dizajna i sličnim pravnim aktivnostima koje vas štite od tuđeg kopiranja, počela sam imati problem s time kada pomislim koja su se carstva izgradila na tuđim idejama. I zato upravo i mislim da su najkorektniji način da se mladima približi poznati dizajner, a da si ga mogu priuštiti, upravo te suradnje poput posljednje s Marnijem za H&M. Trenutno u mom ormaru spremno za proljeće visi bijela S-dress u twin-modelu (dvije haljine u jednoj) kakvu sam i sama odjenula na promociji i uzorak pencil suknje koji je u biti proizašao iz modela s volanima Mela i kojeg obožavam nositi na običan bijeli t-shirt. I da, ja se zaista kompletno odijevam u dućanima Heruc Galerije i ako u jednom trenutnu ne pronađem ono što tražim - znači da sam loše odradila posao buyera.


Kako biste opisali svoj stil? Ovisite li o trendovima ili ih jednostavno inkorporirate u vlastiti modni izričaj? Jeste li već izdvojili nešto za sebe od vrućih proljetnih noviteta?

Moj stil je odijevati se na način da se osjećam lijepo, graciozno i ženstveno, a istovremeno da mi je ugodno i da se ta osjeća stapa sa mnom. ‘Kao da me ljubi'- rekla je Sarah Josipović za S-dress, jako mi se dopalo. Moj proljetni ormar biti će S-dress u svim bojama. Inače vodilja mog stila apsolutni je osjećaj za odjevni bon-ton. I tu ne mislim samo na određene prilike, već na svaku priliku. Mislim da čak i svaki grad ima svoj dress-code, a u našim godinama smijemo prkositi godinama u odijevanju, ali uvijek s velikom dozom pristojnosti i dostojanstva. E pa upravo ta granica -moj je stil.


Kako gledate na domaću dizajnersku scenu i kupujete li i hrvatske proizvode? Koje dizajnere biste izdvojili kao osobno najdraže?

Moram priznati da ja isključivo vjerujem industrijskom proizvodu. Volim imati etiketu tkanine i garanciju proizvođača, da će mi ta haljina uvijek izaći ista nakon pranja u vešmašini, da će mi trajati, da je savršeno finiširana- perfekcionista sam po prirodi i uvijek okrećem haljinu naopačke da vidim kako je sašivena iznutra. Fascinira me činjenica da S-dress možete čak i odjenuti s kontra strane, koliko je tehnološki savršena. Od domaćih dizajnera smatram da je Keti Balogh nepokolebljiva institucija, ali uvijek pažljivo pratim i domaću scenu hrvatskih dizajnera i sigurna sam da ću ponuditi nekima od njih, ovisno o sezoni i njihovim vještinama, da mi gostuju u određenim kolekcijama. I zato - sada ću ih pratiti još i više. Imat ću oči širom otvorene.


Svoja shopping iskustva, kao i mnoga druga, opisali ste u vašoj prvoj chic-lit knjizi "Život na visokoj nozi", koja je izdana 2005. godine i o kojoj se i prije njena objavljivanja mnogo raspravljalo. Što mislite, zašto se oko vašeg prvog književnog uratka podiglo tako mnogo prašine?

Očito je da pogodim trenutak i trudim se u svemu što radim biti unique. A istovremeno dajem cijelu sebe, puno srca i mašte, iskrenosti i predanog rada. Sigurna sam da se taj cijeli ulog kad tad vraća. Da se pozitivnom energijom osvaja svijet i da svojom idejom možete zavesti sve oko sebe ako prvenstveno u nju vjerujete - vi. Danas sam primila prekrasan mail žene koja je podijelila sa mnom jednu svoju ideju oko mojih haljina- takva me interakcija fascinira, mislim da je vrlo produktivno promatrati koliko ste ispravno prenijeli svoju poruku s druge strane i kako vam se ona vraća. Iako ja sam sada već svoj modni brand dopratila do prodajnog mjesta I vrijeme je da malo zađem iza kulisa - voljela bih da S-dress započne neki svoj život, a ne da se pretvori u neki - ja,pa ja, pa ja sindrom.


Izdali ste dvije uspješne knjige, a danas ste ponosna kolumnistica StoryBook-a. Možemo li očekivati vaš povratak u književne vode u skorijoj budućnosti ili će nova knjiga ipak morati pričekati da vas u potpunosti zaokupi?

Moja karijera danas je S-dress, iako dva kreativna koncepta budućih knjiga stoje spremna u ladici, i tom poslu posvećena sam katkad i 18 sati dnevno. A s obzirom da je moja radna ‘biblija' u samim počecima bila knjiga ‘how to start a fashion lable', nije isključeno da ću i ja jednoga dana sva svoja iskustva htjeti podijeliti s mladim entuzijastima željnima takve karijere. I to je ono što me u ovim predivnim reakcijama na moj projekt fascinira, je li to zato što se radi o hrvatskom proizvodu koji ide u svijet ili su ljudi ipak napokon shvatili da u toliko osjetljivim poduzetničkim vremenima moraju podupirati jedni druge, jer ako se potrošački lanac vrti, svima će biti bolje. Ili jednostavno, ljudima je dosta skepse i sarkazma, žele napokon vjerovati!


Hana Bartolović
Photo: Pixsell, Fashion.hr

Objavljeno: 02.04.2012. u 11:32

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p