CELEB STYLE

Crveni tepih kao najvažnija modna pista na svijetu

Grgo Zečić ususret Oscarima

Crveni tepih na dodjeli filmske nagrade Oscar u posljednjih petnaestak godina transformirao se u najvažniju modnu pistu na svijetu. Radi se o platformi koja je dizajnerima nerijetko od puno veće važnosti od recimo kritike The New York Timesa ili naslovnice američkog Voguea. Moć tih stotinjak metara tepiha mjeri se u milijardama dolara po pitanju medijske vrijednosti, dok haljine koje defiliraju uoči Oscara u svega nekoliko sati zavladaju na naslovnicama u cijelom svijetu.

Što je najvažnije - o najboljim se haljinama priča godinama sa jednakom strašću kao prvog trenutka kada je zvijezda zakoračila u svojoj odabranoj toaleti. Sam proces jedan je od mukotrpnijih u svijetu showbusinessa. Potrebni su mjeseci natezanja sa stilistom da bi onda nastupilo natezanje sa zvijezdom. Već u prvim danima veljače, sve važnije modne kuće u Los Angelesu šalju svoje timove -koje uglavnom predvode voditeljice ateljea naoružane svom opremom- kako bi modificirali haljine u zadnji tren i pridobili povjerenje klijentice.

Stilisti igraju odlučujuću ulogu jer oni su ti koji cijele sezone promatraju piste i nakon toga predlažu opcije svojim šeficama. Borba između stilista ponekad je više nego krvoločna pošto su spremni na sve spletke i intrige kako bi haljina koja je netom sišla s piste bila rezervirana upravo na njihovo ime. Jednom kada je haljina rezervirana tada ju nitko drugi ne može zatražiti i to je pravilo kojeg se Hollywood strogo pridržava. Doduše, sve ovisi o odnosu koji stilist ima sa određenom kućom i koliki je njegov utjecaj. Tako će Rachel Zoe i Kate Young biti u stanju dobiti apsolutno svaku haljinu koju požele uz kamione cvijeća i poklona od Donatelle Versace ili Karla Lagerfelda. U cijeloj igri, na koncu se ispostavlja kako je mišljenje zvijezde sporedno i nebitno jer sve ovisi o sposobnosti manipulacije njezinog stilista.

Već se godinama u Hollywoodu šuška kako određeni stilisti na poklon od modnih kuća dobivaju luksuzne automobile i dvotjedna krstarenja kako bi "lobirali" za njihove haljine. Prije konačnog odabira, u Los Angeles stiže stotinjak haljina dnevno od kojih neke dosežu cijenu od čak 100.000,00 dolara. Cijeli svijet pariške visoke mode na nekoliko tjedana seli u grad snova kako bi osigurali što bolji plasman kreacija kuća koje zastupaju. Odmah do vrhunskih krojača, dežuraju vojske PR-ovaca iz celebrity odjela koje u zadnji tren dodatno lobiraju i podmićuju stiliste. Dugogodišnji protagonisti ove modne farse kažu kako Hollywood tada nalikuje na modni divlji zapad, prepun histeričnih ispada i prljavih poslova ispod stola. U konačni Oscarovski odabir ulazi otprilike pet do šest haljina koje zajedno sa svojim timovima krojača posjećuju zvjezdane domove. Sat vremena prije odlaska na crveni tepih i dalje ništa nije sigurno jer zvijezde su u stanju promijeniti haljinu u Kodak Theatheru, tek deset minuta prije nego što trebaju izići pod najmoćnija svjetla reflektora na planeti. Zato u automobilu sa njima putuju stilist i krojačica kuće u čijoj je haljini klijentica spremna izaći pred svijet. Isti tim sa drugom i trećom opcijom haljine dežura u maloj garderobi na koju svaka nominirana glumica i prezenterica ima pravo. Sve ovo događa se radi veličanstvenih petnaestak minuta šetnje po crvenom tepihu koji za karijeru svake glumice ima mitske proporcije.

                              

Dok svake godina na dodjeli viđamo oceane svile i tsunamije satena sa smaragdima u vrijednosti hrvatskog proračuna, rijetke su one sretnice koje zauvijek ostanu zapamćene kao laureati stila čija haljina odlazi u zlatnu povijest. Zvuči nevjerojatno ali jednoj je glumici uspjelo tri puta pokoriti cijeli modni svijet koji je ničice pao pred njenim haljinama. Nicole Kidman etablirala se kao legenda oskarovske mode u suvremenoj povijesti jer je svojim fascinantnim odabirima uvijek iznova dokazala zašto zaslužuje titulu kraljice crvenog tepiha. Na dodjeli 1997. godine, Kidman je lansirala karijeru tada mladog talenta Johna Galliana u svemirske visine glamura. Naime, tada je na dodjeli nosila toaletu iz njegove prve haute couture kolekcije za Christian Dior. Među dosadnim pastelnim kreacijama koje su dominirale te godine Kidman je iskočila kao ultimativna boginja stila u Gallianovom hommageu Aziji u najčudesnijoj zelenoj nijansi ikad. Šest godina nakon te pobjede, Kidman je osvojila zlatni kipić za svoju ulogu Virginie Woolfu u hvaljenom filmu "Sati", ali je također jos jednom pomela konkurenciju u fantastičnoj haljini Jean Paul Gaultiera.

Senzualnost haljine iz Gaultierove vizije perfektno je obgrlila Nicolinu bijelu put te se najprirodnije prilagodila njenom tijelu kao da se radi o omiljenoj haljini u kojoj se uvijek iznova osjeća najblistavije. Posljednja modna epopeja Nicole Kidman sa okusom pobjede bila je 2007. godine, kada se pojavila u Balenciaginoj krvavo-crvenoj toaleti koja je u istom dahu slavila couture povijest kuće kao i moderni talent neosvojivog Nicolasa Ghesquierea. Umotana u haljinu poput kakvog skupog dragulja, Kidman je zasjenila puno mlađe (i prirodnije) kolegice koje su sa ljubomorom promatrale njen stilski performans.

Po pitanju vječne klasike nipošto ne smijemo zaboraviti Juliu Roberts koja je svoje povjerenje poklonila vintage Valentinu za dodjelu iz 2001. godine. Roberts je hrabro prekršila snobovska pravila modne zajednice koja do tada vintage kreacije nije smatrala prikladnim odabirom za Oscare. Naime, svaka haljina trebala je biti originalni unikat često izrađen samo i jedino za tu prigodu. Zanosna ljubimica Amerike pojavila se u Valetinovoj briljantnoj toaleti čiji dizajn originalno datira iz 1982. godine. Nestašni Jean Paul Gaultier sreću nije donio sam Nicole Kidman nego i Marion Cotillard koja je upravo u njegovoj couture haljini osvojila svog prvog Oscara 2008. godine, za portret Edith Piaf. Gaultier je svoju novu najdražu muzu transformirao u neosvojivu sirenu u kreaciji koja je izgledala kao da je isklesana od tisuća dijamanata. Navedenih pet haljina ušle su ne samo u modu već u filmsku antologiju koja je dizajnerima donijela neslućeno međunarodno priznanje te publicitet kakav novac jednostavno ne može kupiti. Dok ovo čitate aristokracija Hollywooda u ovim trenucima bira svoj uži izbor haljina za koje se nadaju kako će završiti na istoj listi sa Kidman, Roberts i Cotillard. 

 

Grgo Zečić

Objavljeno: 26.02.2012. u 19:11

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p