CELEB STYLE

Volim sofisticirano romantičan i ženstven eNVy room dizajn

Intervju: Vanda Winter

Jedno od najpopularnijih imena na hrvatskoj društvenoj sceni u posljednjih nekoliko mjeseci definitivno je ono Vande Winter, televizijske i kazališne zvijezde koja je, osim svojim ulogama, privukla pozornost javnosti uvijek besprijekornim modnim izdanjima. Kako se rodila njena ljubav spram umjetnosti, kojim projektima se trenutno bavi i što je pronašla u omiljenom joj eNVy room dizajnu, prelijepa Vanda otkrila je u intervjuu za Fashion.hr Style Community.

Šira publika imala te priliku nedavno upoznati kroz glazbeno-dramsku seriju Stella, no oni bolje upućeni znaju da već godinama radiš u kazalištu. Kako i kada se rodila tvoja ljubav spram glazbe i glume?

Spontano. Možda i sudbinski, ako vjerujete u sudbinu. Hoću reći, nisam od onih koji su u tom smislu bili odgajani od djetinjstva. Međutim, iako nisam baš odrastala u tom duhu, imala sam, srećom, dovoljno mudre i hrabre roditelje koji su me u bitnom trenutku podržali, makar i time što mi nisu izričito branili da sama izaberem put koji me tako očito privlači. Bila sam poslušno, dobroćudno, osjetljivo dijete koje je obožavalo maštati i kod mene je kreativna logika oduvijek nemilice 'tukla' onu matematičku. Išlo mi je crtanje, uživala sam plesati, vješto sam pisala.. Glazba me prvi put zaokupila tek u tinejdžerskoj dobi, kad sam u folklornoj grupi koju sam pohađala, čula jednu djevojku kako pjeva.

Taj neopisivi ushit (doslovno nema boljeg izraza) koji bi me cijelu preplavio svaki put kad bih čula njezin predivni glas, izazvao me da i sama pokušam proizvesti ton, a daljnje bavljenje glazbom odvelo me potom u kazalište. Tamo sam se, nastupajući u mjuziklu i rock-operi, susrela i s prvim natruhama glume i ona mi se objelodanila kao svojevrsni 'rafinman', sukus svega što me dotad u životu zanimalo, uključujući glazbu. Drugim riječima, zaključila sam da su i gluma i glazba izrazi, koji mogu biti razni, ali poriv, sadržaj, uvijek im je isti. I kao što nema glume bez izmjene intonacija i ritmova, tako nema niti muziciranja bez da ga prati dramski naboj.

Svoju karijeru konkretizirala si 2003. godine, kada si debitirala na daskama zagrebačkog kazališta Komedija. Danas je iza tebe već 10 godina suradnje s tom poznatom kulturnom ustanovom... Kako gledaš na svoje početke u kazalištu i što se promijenilo od tada?

Kao i u svakoj kvalitetnoj vezi: zaljubljenost u teatar prerasla je u svoj trajniji oblik, u ljubav. Još uvijek uživam u svom poslu, radim na sebi, na svom obrazovanju, jer vjerujem da je to bitno. Imala sam nešto sreće i danas mogu reći kako već godinama samostalno živim od posla koji volim. A to nije malo. No nije sve uvijek išlo glatko. Tip sam osobe koja se od svojih emocija ne zna 'isključiti', pa uglavnom osobno i emotivno proživljavam i sve profesionalne uspone i padove. Dobro je ipak što sam dosad sa svakom novom preprekom uspjela izrasti još barem pedalj iznad nje. Neka onda tako i ostane.

U Komediji si zaigrala brojne uloge... Imaš li neku još uvijek omiljenu, s kojom si se najviše poistovjetila?

Hm... Ne poistovjećujem se sa svojim ulogama. Ja sam ja. Nisam ni Ruth, ni Bianca, Ni Jana, ni Marilyn Monroe. Jako dobro znam tu razliku. Međutim, svaku od njih volim i suosjećam s njima. I što skupljam više vlastitog životnog iskustva, čini mi se da postajem otvorenija za razumijevanje tuđeg. Kao što me i uloge kojima se bavim, na neki način senzibiliziraju za životne izbore drugačije od mojih. Zapravo, što dulje radim ovaj posao, dolazim na pomisao kako biti glumac ujedno znači biti nekom vrstom filantropa.

Serija Stella, autorice Jelene Veljače, tvoj je prvi veći izlet na televizijske ekrane, u kojem si odigrala ulogu Lane Belas. Što te privuklo ovom projektu i kakvo je iskustvo bilo snimati prvi televizijski mjuzikl?

Bilo je odlično! Prvo me privukao spoj dramske radnje i glazbenih brojeva. To je, takoreći, žanr s kojim imam najviše iskustva, a opet, budući da je stavljen u okvir televizijskog medija koji funkcionira bitno drugačije od teatra, pružena mi je mogućnost učenja novih stvari. Uloga Lane Belas, iliti Lane Lovrentijev, svidjela mi se čim sam pročitala da je riječ o djevojci koja se ispod superiornog držanja krvnički bori s nesigurnostima koje kao da nemaju nikakve veze s dojmom koji inače ostavlja na druge. A to je zanimljivo - i glumački i ljudski. Jer ako i u životu bolje pogledate oko sebe, rijetko tko je i iznutra onakav kakvim se prikazuje 'na van'.

Uz tvoje brojne obaveze, vjerujemo kako baš i nemaš mnogo slobodnog vremena. No, kada uhvatiš predah, što najčešće radiš? Čime voliš odmarati duh i tijelo?

Ne znam, vjerojatno se ne razlikujem mnogo od drugih. Kako živim sama, obično odem van grada, mami i tati. Poanta je u tome da slobodno vrijeme ne planiram unaprijed, nego raspolažem s njim kako želim. Volim čitati, šetati prirodom, provoditi vrijeme s obitelji i prijateljima, jesti što želim, spavati kad želim, pogledati dobar film ili seriju, biti jednostavno 'svoja'.

Kada su u pitanju tvoja pojavljivanja u javnosti, povjerenje si već odavno poklonila poznatom modnom dvojcu eNVy room. Kako se dogodio 'klik' s Nikicom i Vjekom i što te privuklo njihovoj dizajnerskoj estetici?

Nikica, Vjeko i ja poznajemo se duže nego što formalno postoji brend eNVy room, dakle više od 10 godina. Na počecima svoje pjevačke karijere bila sam dosta mlada i tražila sam svoj vizualni identitet, kako na sceni, tako i privatno. Upoznali smo se i zamolila sam ih da mi pomognu oko nastupa na jednom festivalu, a sve što je uslijedilo je (naša) povijest. Sviđa mi se njihov dizajn jer je sofisticirano romantičan i ženstven. Uvijek izabiru prekrasne materijale i vode računa o finoj graničnoj liniji s kojom žena u njihovoj odjeći ostaje dama. S vremena na vrijeme koketiraju s retro glamourom, a kako sebe često puta doživljavam više 'retro', nego kao 'modernu curu', vjerujem da na meni ističu sve ono što doista i vrijedi istaknuti.

Zahvaljujući suradnji s hrvatskim dizajnerima, u posljednjih godinu dana došla si na listu najbolje odjevenih Hrvatica. Laskaju li ti takve titule i kako najčešće reagiraš na nečiju kritiku?

Drago mi je zbog toga, jer realno nisam djevojka koja se najlakše i najprirodnije izražava odjećom. Kad je u pitanju scena ili pojavljivanje u javnosti, volim da moja odjeća podupire moje vizualne kvalitete, ali jednako tako i stavove i razmišljanja koja pri tom latentno zastupam. Moja odjeća dio je bon tona koji dugujem svojoj publici, jer estetski zaokružuje sliku o meni, kao i o onome što u tom trenutku predstavljam. Drago mi je ako su mi modni autoriteti u tom smislu dali zeleno svjetlo, jer to znači da sam na dobrom tragu bogaćenja svojih socijalnih vještina, kao da sam naučila govoriti novi jezik!

Što se pak kritika tiče, one mogu biti i pozitivne i negativne, a ja i jedne i druge nastojim uzimati s pristojnom zadrškom, osim kad je riječ o izvorima s kojima imam nepovrediv odnos. I opet - bez obzira na sve, nastojim ostati ponosni, promišljeni individualac koji vjeruje vlastitoj procjeni. Makar mi ona i ne donijela očekivane rezultate tog istog trena.

Poznata si po svojim elegantnim i damskim izdanjima u kojima blistaš na službenim događanjima, stoga nas zanima kakav stil njeguješ u svakodnevnom životu? Koji odjevni komadi čine temelj tvoje dnevne garderobe?

U svakodnevnim prigodama uglavnom nosim odjeću poznatih 'high-street' brendova. Važna mi je funkcionalnost i udobnost. Prioritet mi je da sam čista i mirisna, nešto manje da sam našminkana ili isfrizirana. Dapače, volim kad se u tim neformalnim izdanjima stopim s okolinom, jer nisam tip osobe koja se i privatno voli izlagati svim pogledima. Od odjeće preferiram slim hlače i traperice, kombinacije s muškim košuljama, vrećastim tunikama i kardiganima. Volim slojeve, kožne komade kao što su jakne, čizme, rukavice, pa čak i hlače, ukoliko je dizajn maštovit. Nakit rijetko nosim, volim šalove. Cipele su gotovo uvijek na ravni đon, bilo čizme, tenisice ili omiljene crvene 'starke', osim ako je u pitanju gležnjača sa stabilnom, punom petom. To je to!

Kreacije hrvatskih dizajnera savršeno ti pristaju, a kako stojiš s inozemnim imenima? Imaš li u ormaru dizajnerske investicije u koje si ciljano uložila ili ti je ipak bliža ponuda takozvanih high street trgovina poput Zare i H&M-a?

Za sad eNVy room uspješno zadovoljava sve moje potrebe za posebnim, lijepim i kvalitetnim dizajnom. Vjerujem da je ta vjernost, koja se u konačnici interpretira kao vjerodostojnost, bila i jedan od bitnih razloga zbog kojih su me dečki izabrali za zaštitno lice njihove proljetno-ljetne kampanje za 2014.

S obzirom na jaku scensku šminku, čime njeguješ kožu kada nisi u kazalištu ili na televiziji?

Obožavam i svim ženama dobronamjerno preporučam Guerlain, koji ima fantastičnu preparativnu i dekorativnu liniju, te grčki brend Apivitu, koji osim organskih proizvoda za kožu lica, ima i sjajnu liniju za njegu tijela i kose.

Od čega se sastoji tvoj dnevni make up look? Postoji li neki proizvod bez kojeg ne napuštaš dom?

To bi najvjerojatnije bila krema za lice, Apivitina, na bazi konopljike i meda. Dnevni make up počinje s najboljom BB kremom na svijetu - Guerlain Lingerie de peau BB Beauty Booster, Gerlainovom Maxi Lash maskarom, te rumenilom Guerlain Madame Rougit. Na usta prvo stavim balzam, pa ih lagano toniram transparentnim Guerlain Rouge G ružem. Ukupni dojam mora biti svjež, odmoran i prirodan.

Nakon Stelle, publika jedva čeka gdje će te iduće vidjeti... Koji su ti projekti trenutno na rasporedu, a koji su u nekom budućem planu (ako možeš otkriti, naravno ;)?

Za sad ne planiram ništa novo, nego se bavim obvezama prema postojećim predstavama svog matičnog teatra, kao što su Ukroćena Goropadnica i Gubec-beg, te kazališta Planet Art u koprodukciji s teatrom Exit, gdje gostujem u predstavi Plemena. Nedavno sam u svojoj Komediji imala i premijeru nove glazbene drame Ella&Marilyn. Radi se o tekstu koji je američka autorica Bonnie Greer utemeljila na stvarnom prijateljstvu dviju naoko nespojivih umjetnica: jazz dive Elle Fizgerald i hollywoodske ikone Marilyn Monroe. Ellu Fitzgerald glasom i dušom, u našoj je verziji komada utjelovila fenomenalna Zdenka Kovačiček, dok je mojoj malenkosti pripao zadatak oživotvoriti najpoznatiju plavokosu seks - bombu pedesetih godina prošlog stoljeća. Da bi nam sve to bilo ljepše i lakše, osim redateljice Nine Kleflin, pripomogli su nam i nezamjenjivi članovi Komedijinog baletnog ansambla, za koji je koreografije osmislio Dejan Jakovljević, te šesteročlani bend, sastavljen uglavnom od 'kućnih' glazbenika, redom vrsnih jazzista, pod vodstvom Joea Kaplowitza.

Predstava obiluje poznatim glazbenim brojevima koji su obilježili karijere Elle i Marilyn, a kao što su I've got you under my skin, Tisket -a-tasket, World on a string, Blue Moon, Mackie the Knife, Diamonds are a girl's best friend, I wanna be loved by you, My heart belongs to daddy, Silver dollar, itd.., a osim na neobičnom prijateljstvu glumice i glazbenice, počiva i na temi rasne segregacije, predrasuda, te ostvarivanju svoje osobne prirode unutar društvenih ograničenja onog vremena. Ovim putem pozivam sve zainteresirane da nam se pridruže na Kaptolu 9 i podijele s nama tu kazališnu pustolovinu.

Tvoja dugogodišnja karijera trenutno ide u odličnom smjeru... Imaš li želju koja ti je još uvijek neostvarena, poput nekog nastupa ili angažmana? Vidiš li se na inozemnoj sceni?

Moram priznati da trenutno o tome ne razmišljam, barem ne ozbiljno. Iako o sebi volim misliti kao o odlučnoj i ambicioznoj osobi koja većinom zna što želi, ne zacrtavam točno određene ciljeve, nego gledam da makar okvirno slijedim smjer u kojem želim ići. Na taj način ostajem otvorena prema rastu i na onim poljima koja su, recimo, srodna mojim preferencijama, a koja mi možda nisu imala prilike doći u uži fokus, te se držim podalje od frustracija. I zadovoljna sam, jer dopuštam životu da me iznenadi. Do sad su mi se stvari lijepo slagale, a osobito u zadnjih u godinu dana i osjećam se zbilja zahvalno i dobro.

 

Hana Bartolović

photo: Jure Perišić/Fashion.hr, Šime Eškinja/eNVy room, promo

 

Objavljeno: 12.05.2014. u 12:33

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p