DORIS OSTREŠ

Oduvijek ste maštali o karijeri u kozmetičkoj industriji? Upoznajte ženu koja se nalazi na njezinom samom vrhu!

Intervju: Jelena Batić

Kozmetička industrija postoji vjerojatno od kada je i žena, a fascinacija njome godinama ne jenjava, već naprotiv, samo raste. Danas se rad u ovoj industriji nerijetko ističe kao zanimanje o kojem mnogi maštaju jer pruža sve ono što zapravo tražimo od svog posla; spoj kreativnosti i znanja. I dok svjedočimo poprilično izazovnim vremenima i krizama koje su brojne industrije bacile na koljena, ona beauty uspješno drži glavu iznad vode. Vjerojatno je jedan od razloga taj što je riječ o svijetu koji je nepresušan izvor inovacija i novih trendova, no zasigurno njegovom uspjehu doprinosi i činjenica da njime rukovode briljantne žene koje su svakodnevna inspiracija...

Jedna od njih je i Jelena Batić, po zanimanju profesorica biologije i kemije, vlasnica poznatog DermaCare centra i zastupnica vrhunskih kozmetičkih brendova Dermalogice i jane iredale. Moram priznati da se jasno sjećam trenutka kada sam prvi put upoznala Jelenu, na jednom predstavljanju beauty noviteta, te mi se prvi dojam nije promijenio iako su danas iza nas brojne suradnje. Tada sam u svega sat vremena naučila toliko o kozmetici da i danas ponosno primjenjujem stečeno znanje te zaista ne mogu nabrojati stručnjake koji o kozmetici i njezinoj znanstvenoj podlozi pričaju na toliko jednostavan, pitak način, razumljiv svima. Jelena je žena koja će vas oduševiti svojim znanjem i jednostavnošću na prvu, a nešto više o njezinom poslovnom uspjehu te što je sve potrebno za isti, otkrijte u nastavku!

Kada govorimo o istaknutim ženama u beauty industriji, vaše ime nemoguće je ne spomenuti. Osim što ste po zanimanju profesorica biologije i kemije, također ste i vlasnica DermaCare centara te zastupnica dvaju poznatih svjetskih brendova, Dermalogica i jane iredale. Jeste li se oduvijek vidjeli u kozmetičkoj industriji ili ste imali drugačije planove po pitanju karijere?


Koliko god mi laska da me svrstavate u istaknuta imena beauty industrije, moja percepcija malo je skromnija…Relativno sam kasno uplivala u poslovne vode, pogotovo ako stvari promatramo kroz prizmu najboljih godina za dobre rezultate u biznisu. Moja prva ljubav i životni poziv bio je rad u školi. No, predanost i strast prema educiranju novih generacija nije nestala otkako sam u beauty industriji - jer mislim da je u svakom segmentu posla znanje temelj. Kako sam se odlučila na promjenu? Odluka je bila teška, ali inspiraciju sam pronašla u Amerikancima, koji s lakoćom mijenjaju mjesto stanovanja, posao…Jednostavno preokrenu sve naglavce i počnu ispočetka. Rekla sam sama sebi - zašto ne? Jesam li se kad pokajala zbog odluke? Nimalo.

Kako izgleda jedan vaš radni dan i koliko uspješno usklađujete sve obaveze?

U ovom sam poslu 17 godina, tijekom kojih smo evoluirali i tvrtka i ja. Odgovor na ovo pitanje teško je svesti na nekoliko rečenica jer je svaki dan u tih 17 godina bio jedinstven, neponovljiv, turbulentan, pun novih i uvijek drugačijih izazova. A izazovna su i ova vremena… “May you live in interesting times” bio je moto Venecijanskog bienalea 2019. A današnjica je i previše “zanimljiva”, toliko da zahtijeva puno osobnog rada na svim razinama, puno odricanja, otvorenih frontova, i sve je teže uskladiti sve obveze. Ponekad u pretrpanom rasporedu treba pronaći vrijeme za male bjegove na neka lijepa mjesta… Sve je to dosta izazovan zadatak - ali ne i neizvediv.

Činjenica jest da unatoč nešto naprednijem društvu, žene i dan danas nailaze na brojne stereotipe kada je u pitanju posao, a što se posebno odnosi na žene koje se nalaze na liderskim pozicijama. Jeste li se i sami susreli sa sličnim predrasudama?

Možda će vas moj odgovor začuditi, ali nisam imala loših iskustava kad je riječ o predrasudama vezanim za žensko liderstvo. Možda je to zato što imam mušku energiju…Moj je otac (koji je htio sina) uvijek govorio: bog je iz tebe iščašio muško! Šalim se, naravno! Dugo sam imala osjećaj da mogu pomicati planine i da su sve barijere premostive, što je, zapravo, prava ženska osobina. Jesam li pritom senzibilna? Priznat ću, ponekad čak i previše. No, morate pronaći balans, spoznati okruženje u kojem živite i napredovati, ali ne pod svaku cijenu.

Ono što opisuje beauty svijet je i silovito izmjenjivanje trendova. Koliko je teško biti u korak s istima?

Jedna od mojih poslovnih odluka bila je da zastupam brendove koji nisu trendseteri nego trendmakeri - koji ne idu ukorak s trendom, nego su korak ispred. Na nama je bio izazovan zadatak, prilagoditi ih našem tržištu. Navest ću vam jedan primjer: beauty svijet poludio je za trendom dvostrukog čišćenja, koji na Tik Toku i Instagramu trenutačno hvalospjevima obasipaju brojni influenceri. Dermalogica je svoj predčistač izbacila - prije 25 godina. Brend jane iredale je pak pionir zdravog mineralnog make upa, i već 27 godina promovira ono o čemu danas svi bruje - a to je clean beauty filozofija. Dakle, kad su načela brenda utemeljena na najvišim standardima, preostaje vam samo kreativa, igra.



Što biste istaknuli kao najizazovniji dio svog zanimanja?


Pogled na generacijski jaz. Dok ga neki vide kao problem, ja ga promatram kao izazov, kao nasušnu potrebu za senzibilnošću i sposobnošću prepoznavanja generacijskih potreba. Milenijci, generacija Z… mladi ljudi sa svojim očekivanjima, vizijama i potrebama. Bitno je razumjeti ih.

Danas je poprilično veliki trend pretraživanja sastojaka u kozmetici te se sve više progovara o toksičnosti kozmetike. Po vašem mišljenju, je li kozmetika zaista toliko 'opasna' za naše zdravlje i ima li mjesta panici koja se s vremena na vrijeme stvara u beauty svijetu?


Ne tako davno izvori znanja bili su “ekskluzivniji”: trebalo je pročitati knjigu, znanstveni rad, poslušati stručnjaka...Danas živimo u digitalnom svijetu koji nudi pregršt izvora i “znalaca” koji pišu, komentiraju i oblikuju naš stav. I kao što ljubitelji nogometa za vrijeme utakmice postaju pametniji od sudaca, tako recentni događaji mnoge članove društva pretvaraju u epidemiologe, vojne stratege...Slično se događa i u kozmetologiji. Novi su mediji svakome dali pravo glasa pa u toj kakofoniji zvukova treba biti posebno oprezan - i pametno selektirati informacije i izvore. Nikad, naime, nije bilo lakše trivijalni sastojak lansirati među zvijezde ili pokopati onaj dobar bez ikakve znanstvene utemeljenosti. Žrtve smo senzacionalizma u svemu, pa tako i u kozmetici.

Osim toga, tržište je preplavljeno proizvodima: novi artikli i novi brendovi pojavljuju se svakodnevno, stoga ne čudi da su potrošači zbunjeni. Jedna od najpopularnijih skepsi su, recimo, prirodni proizvodi. Je li “ prirodno” sinonim za kvalitetno? Nije, naravno jer u prirodi osim korisnih ima i mnogo štetnih sastojaka. No, treba se oslanjati na provjerene brendove i proizvode koji se baziraju na kliničkim studijama te ne podlijegati panici. Ozbiljni proizvođači imaju obvezu prema potrošačima izmijeniti formule i izbaciti sastojke za koje se dokaže da su štetni ili im je koncentracija previsoka. I najbolji sastojak u lošoj formuli može biti kontraproduktivan.

Zahvaljujući društvenim mrežama i njihovom snažnom utjecaju na navike potrošača, svjedočimo velikom rastu skinfluencera. Do koje granice možemo laički pristupati kozmetici i koliko se danas uopće cijeni neko znanje o istoj?

S obzirom na to da osluškujemo potrebe i promatramo navike potrošača, svjesni smo da mnogi neće potražiti savjet u kozmetičkim salonima čije smo osoblje educirali, niti će doći u naše DermaCare centre, gdje je rad stručnog osoblja baziran na personaliziranom pristupu svakom klijentu. Neće svi za mišljenje pitati dermatologa i farmaceuta nego će najvjerojatnije uzeti mobitele u ruke i surfati. Dermalogica je prepoznala trend skinfluencera i uskoro ćemo lansirati sjajan projekt namijenjen upravo njima - s ciljem održavanja postulata stručnosti. Među skinfluencerima postoje sjajni pioniri u koje možemo i trebamo imati povjerenja.

Što je ono što vas najviše motivira u poslu?

Ono što mnoge plaši! Možda zvuči paradoksalno, ali stalna mijena i konkurentnost tržišta velik su mi izazov. Jednako kao i u privatnom životu, nastojim u nasljeđe ostaviti nešto korisno i prepoznatljivo. Strašno me vesele inovativne tehnologije i sa strašću ih pokušavam približiti svima koji educiraju klijente. Motivacija su mi divne žene s kojima radim, moje djelatnice i partnerice koje grade vlastite priče. Sretna sam dok ih gledam kako rastu. Također, inspirira me i neupitna podrška supruga, bez kojeg bi put prema uspjehu bio puno teži!

Što biste poručili mladim djevojkama koje žele graditi karijeru u kozmetičkoj industriji?


Svjedoci smo teškog stanja na tržištu rada, ali veseli činjenica da sva negativna kretanja uzrokuju prirodnu selekciju i iznjedre kvalitetu. Struka nikad nije bila poželjnija i traženija. Hrvatske su strukovne škole kvalitetne, a i svaki bi profesionalni brend trebao pružiti mogućnost permanentne edukacije i razvijati kreativno mišljenje. Svakome tko svoj posao odabere s pravim motivima, nebo je granica. Jane Wurwand, osnivačica Dermalogice, svima bi nam trebala biti uzor. Kao mlada kozmetičarka odselila se u SAD i ostvarila svoj američki san. Vođena idejom da je znanje moć, osnovala je International Dermal Institute za edukaciju terapeuta za njegu kože, a tek je onda stvorila brend po svojim načelima.

Foto: Jelena Batić, jane iredale, Dermalogica
Objavljeno: 04.03.2022. u 14:19
Tagovi: žene, beauty

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p