DORIS OSTREŠ

Otkrijte genijalan brend prirodne kozmetike koji čini čuda u njezi kože!

Ako do sada niste upoznali brend Matinata, sada je pravo vrijeme da se to promjeni!
Iako smo poprilično mala zemlja, ono s čime se definitivno možemo pohvaliti jest domaća beauty scena koja iz dana u dan postaje sve bogatija. Tako danas možemo pronaći kvalitetne brendove organske kozmetike koji su prepoznali ljepotu prirode koja nas okružuje te na pravi način iskoristili sve njezine dobrobiti. Također, sve više se osjeća zasićenost kozmetikom koja je pretrpana sastojcima koje jedva da znamo i pročitati, a još manje čemu isti i služe, kao i idejom da kozmetičke police moraju biti pretrpane proizvodima da bi naša koža bila zdrava i njegovana...

Upravo iz tih razloga sve veći broj zaljubljenika u beauty svijet se okreće korištenju upravo prirodne kozmetike koja je istovremeno učinkovita i nježna prema koži, ali i prirodi koja nas okružuje. Pravi primjer jednog takvog domaćeg brenda je i Matinata, a iza kojeg stoji Ivanka Ćosić-Prižmić. Kako se rodila ideja za pokretanjem vlastitog skincare brenda, što ovaj brend izdvaja od svakim danom sve oštrije konkurencije i koje proizvode se isplati testirati, otkrijte u nastavku!

Matinata je vrlo zanimljiv domaći brend prirodne, preparativne kozmetike. Tko se iza njega nalazi i kako se uopće rodila ideja za pokretanje vlastitog skincare brenda?

Matinata je nastala iz jedne strastvene ideje o proizvodima za njegu kože bez kompromisa u pogledu sastojaka, učinkovitosti, utjecaja na okoliš te stava prema koži i ljepoti. Osnovala ga je Ivanka Ćosić-Prižmić nakon 20 godina iskustava u visokom menadžmentu u bankarstvu , a potaknuta potragom za boljim izborima za svoje zdravlje.
 
Živimo u svijetu u kojem starenje nije lijepo s očekivanjima da svakodnevno trebamo nešto ispravljati na sebi. Naprotiv, za Matinatu je starenje dar i privilegija, to je putovanje u preobrazbi ljepote. Svaka linija na licu odražava naše životne puteve, periode uspjeha i optimizma, kao i sve padove i teške trenutke. To nas sve oblikuje i čini autentičnima. Matinata postoji kako bi pomogla da s ponosom nosimo svoju kožu i u njoj se osjećamo odlično, nudeći proizvode koji koži daju upravo ono što joj treba - ni više, ni manje.
 
Također, brend nosi vrlo zanimljivo i zvučno ime! Koje je njegovo značenje?

Matinata je ime s nekoliko značenja. Izvedenica je to dvije riječi – Mati i Nata (Natura) i simbolizira Majku Prirodu. Sve što stvaramo inspirirano je snagom i nježnošću Prirode, koja mijenja tiho i postojano, poput ljubavi majke. Matinata je i latinski naziv cvijeta irisa i njegov vizual naći ćete na našoj ambalaži. Dodatno, „matina“ je talijanska riječ za jutro što simbolizira novi početak.

Matinata je brend poseban po tome što u svojim formulama nema antibiotika, GMO-a, regulatora rasta te je zapravo riječ o organskoj kozmetici. Koja je prednost takvih proizvoda i zašto ste se baš odlučili plasirati na tržište brend organske kozmetike?

Organska kozmetika je iz razloga što smo htjeli u svaki naš proizvod ugraditi sastojke koji su u potpunosti čisti, bez pesticida, GMO. Naša tijela upijaju sastojke i samo ono što je minimalno tretirano može biti dijelom naših proizvoda. Ipak, organsko govori samo o porijeklu sastojaka i to nije dovoljno. Proizvod za njegu kože treba biti djelotvoran jer na koncu, to svi očekujemo. Formulacija čini razliku – kada formulacija adresira potrebe ritmova i biologije naše kože – tada proizvod može zadovoljiti očekivanja. Mi smo se fokusirali točno na ono što našoj koži uistinu treba i to pružamo kroz proizvode proizvedene s provjerenim organskim i aktivnim sastojcima.
 
U vašem asortimanu se mogu pronaći razni proizvodi za njegu kože, no koji je nekako vaš favorit?

Svaki proizvod u Matinati ima svoj smisao i svrhu i dio je rituala njege koje jako zagovaramo. Rituali za njegu kože su način stvaranja vremena za sebe, pronalaska svoje sigurne zone i povezivanja s nama samima. Svaki naš proizvod, osim vrhunske njege, otvorit će i put u svijet osjetila putem elegantnih tekstura i balansiranog aromaterapijskog doživljaja. Uživam u svakom od proizvoda, no jedan me uvijek „obori s nogu“ – to je re.glow uljni serum. Naš nagrađivani uljni serum je sinergija organskih dragocjenih ulja koji sadrži cijeli spektar omega-masnih kiselina, vitamin E, Q10 i biljne ekstrakte. Doslovno transformira kožu u jedru, nahranjenu, zdravog sjaja. Možete čak dodati jednu kap ovog ulja u tekući puder – neće vam trebati dodatni 'highlighter'. Ako pretjerate s količinom, uvijek ga možete umasirati u vrhove kose ili nokte. Kada bih morala izabrati samo jedan proizvod za njegu kože, to bi bio Matinata re.glow uljni serum.
 
Iako smo mala zemlja, itekako se možemo pohvaliti sjajnim malim brendovima kozmetike. Što vaš brend izdvaja od konkurencije?

Matinata je prva i jedina hrvatska, dvostruko certificirana, aktivna organska kozmetika. Odlučili smo se za put certificiranja svih proizvoda jer smo time htjeli poslati poruku povjerenja u kvalitetu. Mi stojimo iza svake tvrdnje na našim proizvodima, u potpunosti. Osobito me čini ponosnom što smo prvi hrvatski brend koji nosi CosmEthically Active certifikat. To je prvi i jedini certifikat koji preispituje kozmetički proizvod ne samo prema prirodnom podrijetlu sastojaka, već i prema koncentraciji kozmetički aktivnih sastojaka, sa znanstvenim dokazima koji stoje iza njih. Upravo je biti u koncentraciji kozmetički aktivnih sastojaka i organskim sirovinama. To drastično mijenja učinkovitost proizvoda.

S obzirom na to da su pred nama visoke temperature, što biste iz svog asortimana izdvojili kao 'must have' proizvode za ljetne mjesece?

Ljeti koža treba dubinsku hidrataciju i antioksidativnu zaštitu u laganijim i prozračnijim teksturama. re.water serum je idealan proizvod za žednu, dehidriranu kožu i odgovara svim tipovima kože, a radi svoje teksture idealan je u ljetnim mjesecima. Osim dubinske hidratacije bez neugodnog osjećaja ljepljivosti, ovaj serum sadrži koktel antioksidansa koji pripremaju kožu na izloženost UV zrakama. Ectoin® je vrlo moćna prirodna molekula za zaštitu od stresa, takozvani „ekstremolit“ i štiti stanice od oštećenja uzrokovanih UV zrakama. Tu je i zeleni čaj, aloe vera, bioferment tušta i ekstrakt kakadu šljive. Baza ovog seruma je organski hidrolat majske ruže, koja se uzgaja u Francuskoj koja zaokružuje ovaj serum profinjenim mirisom. Proizvod je nositelj zlatne i srebrene medalje na Free From Skincare Awards 2021 te nagrade Editor's Choice na Beauty Shortlist Awards 2022.
 
Ljeto je idealno doba za re.breezy mist. Ovaj eliksir osvježit će, umiriti i hidratizirati kožu osnaživši je prirodnim antioksidansima i sastojcima koji se prirodno nalaze u koži. Mist je korak u ritualu njege lice koji sve povezuje, jer se ponaša i kao pojačivač apsorpcije ostalih proizvoda koje kasnije nanosimo tijekom rituala njege.

Danas je zahvaljujući društvenim mrežama prisutan trend gomilanja kozmetike te se nekako nameće stav da nam je potrebno hrpa proizvoda kako bi koža bila zdrava i njegovana. Kako gledate na taj trend i koliko koraka bi trebala imati jedna prosječna skincare rutina?

Naprotiv, kombiniranje previše proizvoda u rutini njege kože dokazano ne donosi puno dobroga. Danas više od 50% žena ocjenjuje svoju kožu osjetljivom, što  je znak da nam zasigurno treba više nježnosti, a manje nepotrebnih koraka i proizvoda. Naša koža je zapanjujuće savršen mehanizam koji se tijekom cijelog našeg života obnavlja. To je naš najveći organ koja ima svoje ritmove i prirodne procese. Za nas je njega kože potpora prirodnim ritmovima kože, njega koja nikada ne narušava barijeru, naprotiv, kožu vraća u svoj prirodni balans i homeostazu. Rutine s puno koraka kožu izbacuju iz ravnoteže, narušavaju optimalnu kiselost, hidrolipidni sloj i mikrobiom kože, o kojem sve više saznajemo da je ključ zdrave, dugovječne i lijepe kože. Kožu treba svakodnevno čistiti, hraniti i štititi. I to je to. Potreban je čistač koji neće narušiti hidrolipidni sloj niti promijeniti kiselost koži, potrebna je njega u vidu odgovarajućeg seruma i kreme i potom zaštita od UV zračenja.
 
Pobornik sam filozofije „manje je više“ kako u skincare-u tako i za život generalno. Mislim da smo počeli previše razmišljati i opterećivati se proizvodima, trebamo se prepustiti i vjerovati signalima koje nam koža daje. To je inteligentan organ koji će sve signalizirati. No, ono što smo nekako zaboravili je uživati u njezi kože. To su dragocjene minute kako bi se isključili, udahnuli, dodirnuli, pomirisali prirodu i svjesno doživjeli sebe. Ne treba žuriti! Priroda nikada ne žuri, a ipak sve postiže. To je povratak iskonskom koji nam svima sve više treba.

Koliko je teško pokrenuti svoj brend u Hrvatskoj i što biste izdvojili kao najveće izazove?

Postavljanje kozmetičkog brenda je izazovan, kompleksan, multidisciplinaran projekt. Srećom iza mene je mnogo odrađenih, vrlo kompleksnih projekata i poslovna zrelost mi je dopustila da se hrabro upustim u ovu poduzetničku avanturu. Imala sam jasnu viziju, realan projektni plan i stručnjake koji su izvrsno odradili svoju dionicu u projektu. Svaki projekt ima izazova, toga se ne treba bojati niti od toga bježati, to je prilika za naš osobni rast i razvoj.
 
Također, sve glasnije se govori o tome da kozmetika osim što treba biti učinkovita, jedna tako treba biti i nježna prema okolišu. Što po vašem mišljenju čini kozmetiku 'zelenom'?

Sve što čovjek danas stvara, pa tako i kozmetika, treba poštivati okoliš. Kupujmo proizvode koje ćemo upotrijebiti do kraja, birajmo ambalažu koja se može reciklirati. „Fast fashion“ je stvorio svijet prekomjernog otpada – to se zbiva i s kozmetikom – kupujemo i bacamo nepotrebne proizvode za njegu kože, naša koža zato postaje sve osjetljivija, pa opet kupujemo i popravljamo štetu. Treba izaći iz tog začaranog kruga. Ključ je u pojednostavljenju.

Koji su planovi za budućnost? Kako će se dalje razvijati Matinata?

Radimo na dodatnom razvoju koji će nadam se dobiti i svoj oblik u vidu novih proizvoda. Kad budemo zadovoljni i znali da je iznimne kvalitete, tek onda će ugledati svjetlo dana. Naš misija je graditi bolji svijet njege kože za sve – za naše kupce i za našu Majku Prirodu.

Foto: Instagram
Objavljeno: 02.06.2022. u 10:50

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p