PREHRANA

4 proteinska mita koja vam upropaštavaju dijetu

Razbili smo proteinske mitove
proteini mitovi
P
roteini su odlična stvar ako vježbate i želite prije doći do određenih rezultata u teretani. Oni pomažu za brži oporavak mišića i njihov rast i održavanje. Nakon obroka, upravo se zbog proteina osjećate dulje sitima, ali sigurni smo da dok ih konzumirate radite neke greške koje vam upropaštavaju uspješno mršavljenje.

Dodavanje proteina svakom obroku bez plana i cilja uopće nije zdravo i mnogo ljudi ustvari ne razumiju proteine i kako funkcioniraju. Evo najpopularnijih mitova o proteinima i kako ih izbjeći u svakodnevnoj prehrani.

mitovi o proteinima

Više proteina = više mišića

Činjenica je da vaše tijelo ne može stvoriti mišiće ili ih popraviti ako u njemu nema esencijalnih aminokiselina koje se nalaze u hrani koja je bogata proteinima. No, samo jedenje proteina nije dovoljno za izgradnju ili održavanje mišićne mase, ako želite mišiće morate vježbati. Sve je povezano pa jedno ne može bez drugoga, ali nikako nemojte misliti da će vam više proteina dati više mišića.

Svi proteini su isti

Prilično mnogo stvari koje jedete sadrži barem malu količinu proteina. No, nisu svi izvori proteina i izvori esencijalnih aminokiselina koje vašim mišićima osiguravaju hranu, a stanicama u organizmu zdravlje. Postoji velika razlika između životinjskih i biljnih izvora proteina. Životinjski izvori puni su esencijalnih aminokiselina dok biljke nisu, iako sadrže proteine. Biljni izvori proteina najčešće su puni vlaknima koji pomažu apsorbirati neke važne aminokiseline i ubrzati probavu, ali neće vam izgraditi mišiće.

mitovi o proteinima

Proteini vam trebaju odmah poslije treninga

Ovo je zabluda u koju je uvjerena većina mladih koji žele stvoriti mišiće. Misle kako odmah poslije treninga trebaju popiti najveću dozu proteinskog shakea inače im je trening propao. Ako uz svaki obrok konzumirate preporučenu količinu proteina, shakeovi vam neće biti potrebni. Nekoliko istraživanja pokazalo je kako konzumacija proteina neposredno nakon treninga ne donosi brži rast mišića nego kada ih konzumirate kasnije kroz normalne obroke. 

mitovi o proteinima

Više proteina, manje kilograma

Iako proteini mogu povećati osjećaj sitosti nakon obroka, neće vam stvoriti nikakav čaroban osjećaj nakon kojeg ćete prestati jesti. Usprkos velikoj količini proteina, svejedno možete pretjerati dok jedete i tako unijeti više kalorija nego vam je potrebno. Ako već želite smršavjeti i povećati količinu mišića povećanjem proteina u prehrani, onda to napravite tako da zamijenite ugljikohidrate za proteine, nipošto nemojte dodati proteine svojim prethodnim obrocima jer ćete se tako samo udebljati. Kalorije su kalorije, bile one i proteinske.

T.K.
Foto: Unsplash, Instagram
Objavljeno: 29.11.2016. u 15:02

VIDEO

VEZANE VIJESTI

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p