PREHRANA

9 savjeta protiv blagdanskog mamurluka

Kako preživjeti sve večere i tulume?
blagdanski mamurluk
O
božavamo prosinac, nestrpljivo čekamo kada ćemo se baciti na svu tu hranu o kojoj razmišljamo već tjednima. A tek pića! Vruće čokolade, kuhano vino, rakije… Slobodno možemo reći kako je prosinac najteži i najmasniji mjesec u godini!

Već nakon dva dana prekomjernog uživanja u hrani i piću, počinjemo osjećati posljedice. Kako izdržati sve to obilje, a pri tome ne osjećati umor, tromost pa i mamurluk? Donosimo 9 odličnih savjeta uz pomoć kojih ćete lakše prebroditi blagdanski stol. I šank, naravno.

1. Pojačajte unos vitamina

Između pojedinih težih i masnijih obroka, pojačajte unos onih zdravijih. Za doručak preskočite nareske i vratite se svom najdražem smoothieju ili čak laganom obroku koji se sastoji pretežito od voća. Također između obroka grickajte orašaste plodove.

2. Pijte puno vode

Za vrijeme blagdana napravite pauzu s kofeinskim pićima, poput kave i jakih čajeva. Povećajte unos vode, možete čak popiti i do tri litre vode dnevno. Vodu pijte i za vrijeme blagdanskih ručkova/večera i partyja koji vas još čekaju. Tako smanjujete mogućnost glavobolje dan poslije.

3. Nemojte piti na prazan želudac

Već i ptice na grani znaju kako nikad ne smijete piti na prazan želudac. Naravno, masnija hrana smanjuje mamurluk, ali ne morate uvijek jesti samo onu težu hranu. Salata s maslinovim uljem ili svježi avokado su odlična podloga za šampanjac. Kad se nađete na tulumu, slobodno između pića grickajte orašaste plodove ili sireve.

blagdanski mamurluk

4. Izbjegavajte alkohol pun šećera

Pojedina alkohola pića, poput popularnog kuhanog vina, sadrže mnogo šećera. Mamurluci sa slatkim alkoholnim pićima su puno teža. Ako niste sigurni što piti, birajte suho bijelo vino.

5. Nemojte pušiti

Pušenje za vrijeme ispijanja alkohola pojačava glavobolju dan poslije. Zbog nikotina imate osjećaj da možete popiti puno više.

6. Znojite se

Sauna je izvrstan pomagač tijekom prosinačkih blagdanskih stolova i partyja. Kroz intenzivno znojenje izbacujete nagomilane štetne tvari iz organizma, pa ako ste u mogućnosti, priuštite si relaksaciju u sauni.

7. Važno je tjelesna aktivnost

Naravno da ne očekujemo kako ćete za vrijeme praznika biti stalna postava u teretani. I oni okorjeli vježbači smanje intenzitet vježbanja. No, uvijek možete nakon ručka se prošetati ili ujutro napraviti par svojih najdražih vježbi.

blagdanski mamurluk

8. Bolje spriječiti nego liječiti

Ako već znate da ste pretjerali na zabavi s prijateljima, pored uzglavlja obavezno ostavite veliku čašu vode, a svakako prije spavanja popijte i tabletu protiv bolova poput Aspirina.

9. Jutro puno energije

Kako biste se ujutro, i nakon samo par sati sna, lakše ustali, slijedite sljedeća pravila. Razgrnite zavjese kako biste se probudili uz koliko-toliko svijetlo. Slijedi tuširanje s hladno-toplom vodom. Kako biste se za vrijeme tuširanja još bolje razbudili, koristite gelove za tuširanje s eteričnim uljima, poput mente.

M.D.
Foto: Pexels
Objavljeno: 26.12.2016. u 12:04

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p