PREHRANA

Avokado - jedna od najzdravijih prirodnih poslastica

Avokado je superhrana

avokado

Iako avokado često viđate na ambalažama kozmetičkih proizvoda, on nije samo odličan za njegu izvana već ima mnoge zdravstvene prednosti, od reguliranja kolesterola do poboljšanja stanja artritisa. Avokado je za nas namirnica mjeseca, a u nastavku doznajte i zašto.

Avokado je voće za koje danas stručnjaci tvrde da je jedan od najnutritivnijih proizvoda iz prirode. Bogat je dobrim masnoćama i po tome je najpoznatiji jer takve masnoće reguliraju razinu kolesterola i smanjuju rizik od srčanih bolesti, a mogu biti i korisni za moždanu aktivnost i lokomotorni sustav. Bogat je kalijem i istodobno siromašan natrijem, što čini tajnu njegova uspjeha u regulaciji krvnog tlaka.

avokado

Još jedan odličan sastojak iz avokada je vitamin E koji je odličan antioksidans koji štiti tkivo od oštećenja i onemogućava djelovanje slobodnih radikala. Vitamin E odličan je i za formiranje crvenih krvnih stanica koje su odgovorne za protok kisika i odbacivanje loših tvari iz organizma. Vitamin B6 iz avokada odličan je za formiranje glikogena i za zdravlje kože. Karotenoidi koje sadrži bogati su vitaminom A koji se povezuje sa smanjivanjem rizika od raka, bolesti srca i očiju. Izvrstan je izvor bakra i magnezija te dobar izvor kalcija.

Prvi korak dodavanja avokada u svoju prehranu je pravilan odabir dobrog i zrelog ploda. Prilikom kupnje najčešće stišćemo plod avokada kako bi provjerili je li dovoljno zreo, no time ne možemo provjeriti njegovu zrelost, a ni svježinu. Najbolji način za provjeru je li plod dovoljno zreo je da ga potegnete peteljku na vrhu. Ako se ona lagano izvuče, a ispod njene površine je zelena podloga, plod je zreo. Ako je ispod peteljke smeđa podloga, plod je prezreo. Ako se peteljka na vrhu ne da povući, avokado još nije dovoljno zreo.

avokado

Avokado se može kombinirati uz razna jela, najčešće sirov, a može se i kratko termički obraditi. Odlično se slaže s raznim povrćem, mesom i ribom. Za doručak ga preporučujemo jesti kao kremu uz dodatak borovnica, za ručak u tortiljama s piletinom, a za večeru kao namaz na tostu. Kao poslasticu ga možete pripremiti u proteinskim keksićima s čokoladom. Sami odaberite po svom izboru jedan od recepata i uživajte u ovoj zdravoj namirnici.

T.K.
Foto: Pinterest
Objavljeno: 15.08.2016. u 02:35

VIDEO

VEZANE VIJESTI

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p