PREHRANA

Brokula - prava riznica vitamina i minerala

Jedna od najzdravijih namirnica

Brokula je poznata kao namirnica koju ili obožavate ili mrzite, ali nepobitna je činjenica njene reputacije kao jedne od najzdravijih namirnica na svijetu.

Brokula spada u kupusnjače koje uključuje kelj, cvjetaču, prokulicu, kupus i repu. Ova vrsta povrća bogata je hranjivim tvarima, a sadrže malo kalorija. Brokula je prava riznica nutrijenata i između ostalih prednosti odlična je za probavu, krvožilni sustav i imunološki sustav te ima snažno protuupalno djelovanje. Osim toga, brokula je siromašna solju i kalorijama pa sadrži samo 44 kalorija u jednoj šalici. Još jedna prednost joj je što uopće ne sadrži masnoće. 

Kupusnjače sadrže najveću koncentraciju sumpornih tvari koje povećavajući sposobnost jetre za stvaranje enzima koji će neutralizirati potencijalno toksične tvari i blagotvorno djeluju na zdravlje. Brokula je također bogata snažnim antioksidativnim fitonutrijentima, a uz antioksidativne vitamine A i C, brokula je bogat izvor folne kiseline, hranjive tvari važne za zdravlje srca. Brokula je i prava riznica vlakana i kalija, cinka, željeza i magnezija.

Izvor je dobrih ugljikohidrata te je bogata topivim vlaknima koja privlače kolesterol iz tijela te pomažu u probavi te održavaju nisku razinu šećera u krvi te sprječavaju prejedanje. Šalica brokule ima isto toliko proteina kao šaka riže ili kukuruza, a sadrži pola količine kalorija manje. 

Kada birate brokulu izbjegavajte onu čiji cvjetovi nisu kompaktni ili nemaju jednaku boju. Ne kupujte brokulu čije su stabljike preširoke, šuplje ili drvenaste. Provjerite dijelove koji bi mogli biti pokvareni ili imaju neugodan miris. Brokula se najčešće priprema kuhanjem u vodi ili na pari. U vodi je kuhajte najviše pet minuta jer nepravilnom termičkom obradom možete iz nje ukloniti čak 90 posto nutrijenata. Na pari je kuhajte dok ne omekša, ali nikada ne bi smjela izgubiti bistru zelenu boju jer to znači da ste je prekuhali. Ako niste ljubitelj kuhane brokule, možete je i prepržiti. Upalite pećnicu na 200 stupnjeva i sitno natrganu brokulu začinite solju i parmezanom i stavite da se peče 15 minuta. Dobit ćete ukusnu brokulu orašastog okusa.

T.F.
Foto: Instagram
Objavljeno: 14.04.2016. u 13:33

VEZANE VIJESTI

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p