PREHRANA

Upoznali smo poduzetnicu koja stoji iza prvih hrvatskih energetskih pločica

Intervju: Alenka Tvrtković kreatorica sjajne poduzetničke priče 
Ova je priča dokaz da bismo svi, u trenutku kada osjetimo da smo nezadovoljni, trebali mijenjati izvor nezadovoljstva i potražiti svoj put ka sreći. Na tom ćete putu zasigurno pronaći sve ono što ste već i zaboravili da vam nedostaje. Tu ćete negdje susresti malene paketiće dobrih emocija, pravih vrijednosti, ogromne sreće i prstohvat zadovoljstva. Sasvim dovoljno da osvijestite da ste dovoljni i da možete mijenjati svijet!

I baš kao što se u reklami, u kojoj majčica nakon uspješnog radnog dana nagradi svoje dijete savršenim slatkim desertom, tom mališanu lice razvuče u osmijeh, tako se i ja lagano ozarim svaki puta kada shvatim da u trenutku ogrrrromne umne napetosti mogu posegnuti i iz torbe izvaditi svoj SOS snack. Obično mi za „prvu pomoć“ uvijek ultra mega dobro dođu energetske pločice jer obožavam energiju i pločice (smijeh). Ne! Zato što obožavam suho voće, ali i isprobavati nove okuse koje kao završni touch blagoslove obožavani začini. Nebrojeno sam se puta pitala, dok sam kupovala ovaj brzi i zdravi snack nekih od svjetski poznatih proizvođača, zašto se još nitko u Hrvatskoj nije sjetio napraviti proizvode koji su toliko popularni i obožavani?! A onda, čudnog li čuda, nedavno doznam za sjajnu poduzetničku priču Alenke Tvrtković koja je svoj dobro plaćeni uredski posao koji ju je činio nezadovoljnom, odlučila zamijeniti nečim što će ju ispunjavati i činiti sretnom. I tada je odlučila realizirati jednu od ideja koja joj se činila najizazovnija. Odlučila je da će proizvoditi sirove energetske pločice. Sama je sebi dala posao u ruke i pokrenula brend First in the Raw. 

Alenka Tvrtković 

Zašto baš naziv First in the Raw?

Za nas First in the Raw znači usmjeravanje na kvalitetu i to bez kompromisa. U sve točke razvoja proizvoda kao i u način proizvodnje ulažemo mnogo truda kako bismo bili zadovoljni rezultatom. Leo Tvrtković moj je poslovni partner od početka ovoga projekta i kreator svakog našeg proizvoda. Nas smo dvoje međusobno, najveći kritičari pa je jasno kada kažem da sve što radimo prolazi dvostruku kontrolu te se oko svega moramo oboje složiti i moramo biti zadovoljni. Kreiranje za First in the Raw naše je zadovoljstvo, a ne isključivo posao.  

Nakon dvije godine od nastanka brend je doživio renesansu. Razvili ste mini proizvodnu liniju. Znači li to da su potrošači prepoznali kvalitetu brenda, da je on poznat i prihvaćen na tržištu?

Bez naših korisnika ne bi bilo niti razvoja. Naime, mi svoje kupce smatramo svojevrsnim partnerima jer su nas prepoznali od samog početka te su nam na taj način i omogućili ovaj rast. Proizvod je od početka prepoznat na domaćem tržištu i doslovce se prodavao zbog svoje kvalitete, bez ikakvih ulaganja u marketing, jer sredstava za to tada nismo imali. Uz to, naši nam partneri pružaju i povratne informacije o proizvodu odnosno prenose nam mišljenja kupaca. To nam je i pomoglo da unaprijedimo proizvod, ali i ponudimo prihvatljiviju cijenu. Sve nas je to potaknulo na investiranje u proizvodnu liniju kojom, umjesto dosadašnjih 2 tisuće komada mjesečno danas proizvedemo tisuću komada u jednom satu. 

Nedavno ste radili rebranding proizvoda. Na što ste pri tome pazili? Što ste i zašto mijenjali?

Ulazak u ovaj poduzetnički projekt od samog je početka bio rizik, jer je First in the Raw uveo posve novi proizvod na tržište koji se tek trebao dokazati. Prvo je bilo potrebno razviti distribucijsku mrežu kako bi projekt postao samoodrživ. U tom smo smislu na samom početku uložili u osnove vizualnog identiteta - logotip i web stranicu te dizajn ambalaže. Do pokretanja automatizirane proizvodnje, shvatili smo kako unaprijediti kakvoću proizvoda odnosno njegov vijek trajanja u ambalaži. Zato smo se odlučili za novu ambalažu u koju se proizvod automatski pakira i to u sustavu proizvodne linije. Obratili smo se Tatjani Bartaković za pomoć oko promocije proizvoda jer do sada nismo bili medijski prisutni. Pune dvije godine bavili smo se razvojem proizvoda, distribucijske mreže i procesom automatizacije proizvodnje. Shvatili smo da je ovaj trenutak zrelosti proizvoda idealan za izgradnju kulture brenda, zahvaljujući elementima kvalitete koju posjedujemo, a koje do sada nismo komunicirali. Nadalje, usmjerili smo se na zdravu prehranu i sport kao i na druge ciljane skupine te cjelokupnu filozofiju lifestylea kojom se ostvaruje well-being pojedinca. Posebice zato što i sami živimo taj isti lifestyle. Rebranding se očituje u cjelokupnoj komunikaciji – od nove web stranice, verbalne komunikacije, a prije svega na novim brend fotografijama čiji je kreativni koncept osmislila Tatjana Bartaković, a realizirala sjajna fotografkinja Maja Danica Pečanić. 

 
Postoje li tajni sastojci kada je pak riječ o recepturi? Tko je za nju zaslužan? Na koji način su se slagale okusne kombinacije? Je li proces trajao dugo dok se nije „dogodio“ konačni spoj?

Nije stvar u tajnosti. Sve piše na deklaraciji, ni više ni manje, baš kao u svakom receptu kojega možete pronaći na internetu. Međutim, tajna je u omjerima i metodi pripreme. Znate, ni samo voće ni orašidi nemaju svake godine istu nijansu aroma. Zna se dogoditi da nekom proizvođaču zbog lošeg vremena propadne čitava berba, a u tom slučaju moramo sastojke nabaviti kod drugoga proizvođača. Dugo smo vremena isprobavali sirovine od raznih proizvođača kao i metodu pripreme te samu konzervaciju proizvoda. Sve to je naše vrijedno iskustvo kojom održavamo kvalitetu proizvoda. Za okusne kombinacije zadužen je moj partner Leo, veliki gastronom istančanog ukusa čija finalna verzija prolazi moju autorizaciju. U suradnji s nutricionisticom Karlom Ferk hranjivi sastojci naših proizvoda dodatno se balansiraju. Trenutačno se nalazimo u završnoj fazi pripreme našeg najnovijeg okusa zbog kojega smo jako uzbuđeni i jedva čekamo da bude na tržištu. 
 
Zašto su danas toliko popularni brzi i zdravi obroci koje možemo imati pri ruci? 

Živimo ubrzano htjeli mi to ili ne i na dnevnoj bazi nemamo vremena misliti što ćemo pojesti dok smo na poslu, a kao roditelji brinemo i obrocima svoje djece u školi ili dok smo u šetnji, na izletu i slično. U svim tim situacijama posežemo za bilo čim što nam se nađe pod rukom, a to je često nešto što nas uspavljuje i usporava. Našem je tijelu potrebna energetski kvalitetna hrana koja nas stimulira. Energetske pločice First in the Raw zdravi su obrok od 200 kalorija koje svojim sastojcima zamjenjuju mnogo različitih obroka, a praktične su jer su lagane i uvijek se mogu nositi u torbi.     

Kako ste kao rekreativna sportašica i bivši dugogodišnji turistički vodič spojili te dvije ljubavi u novu treću- poduzetničku? 

Sve to zapravo ide ruku pod ruku i samo se međusobno nadograđuje. Ne putujem više fizički već svojim radom, proizvodom i ljudima koji me okružuju. Potreba za zdravom hranom je moj (naš) način života, isto kao i rekreativno bavljenje sportom. 

Koliko je za vas bila inspirativna Azija, Bliski Istok i Mediteran? Kakve su njihove prehrambene navike? 

Moji roditelji kuhali su vrlo blago začinjenu hranu tako da sam se sa svim mirisima i okusima upoznala na mojim putovanjima. Zanimljivo je bilo u Pekingu dok još nisam znala koristiti štapiće i prvih tjedan dana me uhvatio grč u ruci pri svakom obroku sve dok se nisam naviknula. No, nakon dva mjeseca, nije me smetala niti ljuta hrana niti štapići. To shvatiš u jednom trenutku kada sjediš pred televizorom sa zdjelicom riže i piletine te sa štapićima barataš kao pravi Kinez. Začin koji je na mene ostavio najveći dojam iz Kine jest đumbir, a njega koristimo u pločici Hazelnut & Plum. Jako volim začine i mirise Istoka - cimet, kardamom i anis. Zato smo ih ukomponirali u proizvod jer sam htjela dovesti aromu Istoka i Mediterana u proizvod. Kada zagrizem neki od proizvoda First in the Raw odmah se u meni bude asocijacije i sjećanja. Beduini recimo, pripremaju kavu s kardamom i to me asocira na tišinu pustinje i dine. Na Istoku se datulje konzumiraju kao svakodnevni slatki zalogaj jer drugih slatkiša nemaju. Anis me podsjeća na ljeta provedena u Grčkoj i kasno popodne kada sam s prijateljima na terasi obiteljske kuće na stolu konzumirala različita jela (mezze) i ouzo (rakija od anisa), s pogledom na Jonsko more. Zanimljivo je da u Grčkoj cimet često koriste u pripremanju mesnih jela. Meni najdraže je stifado, kuneće varivo. 


Ambalaža je neobična. Pomalo retro. Koja je bila misao vodilja pri osmišljavanju vizualnog identiteta?

Vizualni identitet prenosi sam identitet proizvoda, a on se temelji isključivo na sirovom sušenom voću i orašidima bez ikakvih drugih dodataka, raw u punom smislu riječi. Proizvod je transparentan, ogoljen i autentičnih je okusa. Potječe iz jedne rustikalne domaće atmosfere jer je pripremljen s mnogo truda. U tom smislu sama ambalaža nosi principe skromnosti, fair traida i odgovornosti između kupaca i suradnika. 

Po čemu se ovi proizvodi razlikuju od ostalih na tržištu? Kome su namijenjeni? 

Pločice su namijenjene svima koji se žele zdravo hraniti. Često se uz naziv energetska pločica povezuje činjenica da je ona primjerena samo za sportaše. Naravno, surađujemo s raznim klubovima (triatlon, veslanje) i prisutni smo na raznim trkačkim maratonima i sličnim događajima. Mnogi roditelji koji paze što im djeca jedu, naši su kupci. Dio našeg tima je i 13-godišnji Roko (njemu je posvećena pločica Very sour Cherry, jer voli samo nju) koji isprobava sve pločice od samog početka i ako mu se ne sviđa okus, isprobavamo dalje dok ne dobijemo pravu kombinaciju. Tu su i studenti kao i svi koji rade naporan intelektualni posao. Orašasti plodovi sadrže sve potrebno za optimalnu funkciju moždanih stanica i vrlo su učinkoviti kod intelektualnih napora. Primarna razlika u odnosu na druge proizvode je razlika u svježini, zastupljenosti vlage i osjećaju svježine gdje pokušavamo dobiti prednost u odnosu na ostale konkurente. U okusima pokušavamo biti drugačiji s nekonvencionalnim receptima. Na primjer, Pumpkin Head (buča i marelica s anisom) je moj osobni favorit. Ili, Pear Pleasure- kruška koju još nisam vidjela kod konkurencije. No, najbitnije je koju mi krušku, marelicu i anis koristimo. To su slatke tajne i uzbuđenja naše kuhinje (smijeh) u kojoj se stalno igramo, isprobavamo i onda podijelimo s vama.  


U nekim se energetskim pločicama koriste sastojci iz dalekog Irana i Tunisa. Je li to održivo i izvedivo? 
 

Naša je prva ideja bila koristiti sve namirnice iz Hrvatske, međutim to nije moguće jer se ne uzgajaju sve u našoj zemlji. Hrvatski su lješnjaci, bademe, orahe, suhe višnje, smokve i bučine koštice. A kako sam ja porijeklom iz Slovenije tamo imamo veliku tradiciju konzumacije sušenog voća. Stoga su suhe kruške i jabuke iz Slovenije, a s Bliskog Istoka dolaze datulje, grožđice i marelice. Kako je ipak riječ o sušenom voću, transport i skladištenje je lakše nego ono sa svježim voćem. Za nas je sve to izvedivo jer poznajemo tržište, metode čuvanja i obradu namirnica koje su nam potrebne, a kvaliteta je u prvom planu.     
 
Gdje se mogu kupiti? 

U više od 30 dućana u Hrvatskoj, a nadam se da će se uskoro moći kupiti i u nekom od većih trgovačkih lanaca s kojim bi podijelili i prodajnu filozofiju, a ne samo proizvod. Ne želimo pristati na bilo kakvu suradnju. 

Što planirate? Imate li plan širiti ponudu zdravih proizvoda? 

Da, imamo. I to ne samo zbog širenja palete proizvoda već zato što nam je to novi izazov i način života. Stvaramo jer želimo otkrivati nove stvari, u ovom slučaju, nove recepte, eksperimentirati, educirati pa i riskirati. Upravo spremamo jedan posve, usudila bih se reći, avangardni okus. Bit će to pravi udar na nepca koji će vjerojatno iznenaditi ljude. I to je upravo smisao naziva samog brenda First in the Raw. Mi PRVI trebamo izaći iz „rova“ iliti izvan okvira i stati u taj prvi red braneći svoje inovacije na koje smo ponosni. 
 
Foto: Marija Gašparović, Maja Danica Pečanić
Objavljeno: 16.03.2018. u 14:26

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p