PREHRANA

Hrana koju jedete svakodnevno, a niste znali da sadrži umjetne šećere

Aditivi i umjetni pojačivači okusa postali su dio naše svakodnevne prehrane

S godinama postajemo sve svjesniji da zapravo ne znamo što jedemo. Kupujemo hranu u lancima trgovina kako bismo što brže riješili kupovinu, a pritom ne čitamo što ona sadrži. Naravno, čast izuzecima.

Hrana za koju ne biste ni očekivali, pretrpana je dodatnim aditivima, hormonima i šećerima koji nam oštećuju organizam i dugoročno izazivaju brojne zdravstvene probleme. Srećom, danas postoji pregršt načina i opcija kako saznati što jedemo. U bespućima Interneta možemo pronaći odlične dokumentarne filmove, savjete stručnjaka i nutricionista. Pročišćeni Instagram profili prepuni su avokada, salata i orašida pa nam je drago ako se ljudi mogu povesti za nečim pozitivnim. No, ako vam je potrebno još motivacije, nastavite čitati. Nije toliko zdravo sve što mislite da je. Istražili smo koja to hrana koju često konzumiramo sadrži dodane umjetne šećere i moramo priznati da smo se i mi iznenadili.

Kruh

Iako već znamo da kruh nije baš najzdravija opcija kada je prehrana u pitanju, jeste li znali da može sadržavati visok udio kukuruzne fruktoze koja služi kako bi poboljšala okus? Tako da možete zaboraviti na svoj ukusni i zdravi avokado tost, osim ako ne odaberete kruh od cjelovitog pšeničnog zrna ili onaj s klicama.


Dressing za salatu

Kako bi mogli pogriješiti sa salatom? Pa, vrlo lako možete otići u krivom smjeru dodajući ocat ili preljev na salatu, čak iako je bez imalo masnoća. Mnogi preljevi za salatu sadrže čak oko 5 grama šećera po čajnoj žličici, pa se umjesto toga bolje držite ekstra djevičanskog maslinovog ulja i limuna.

Začinski umaci

Kečap, BBQ umak, senf i majoneza- prepuni su šećera. Prije nego što u svoja jela dodate kečap, sjetite se da svaka žlica sadrži barem 4 grama šećera. Umjesto toga, potražite opcije s nižom razinom natrija i šećera.

Pahuljice

Čak i ako se odlučite za obične kukuruzne pahuljice (a o onima s dodatkom meda i čokolade bolje da ni ne pričamo) imaju oko 18 grama šećera po šalici, pa se bolje držite zobenih. Izbjegavajte čak i muesli, te se držite običnih zobenih pahuljica u koje ćete dodati grožđice, cimet ili svježe voće za slatki doručak.

Gazirana pića

Coca-Cola, Pepsi, Sprite, pa čak i mineralna voda, svi umjetni napitci sadrže veliku količinu šećera, pa se bolje odlučite za vodu s limunom prije nego što ćete posegnuti za gaziranim napitkom.

Voćni jogurt

Iako će na njima pisati da su bez masnoća, to ne znači da ne sadrže šećere. Da se razumijemo, većinom su to umjetni zaslađivači i šećeri koji rade više štete nego koristi. Ako zaista želite izbjegavati slatke jogurte, uzmite obični i dodajte svježe voće za slatkoću.

Obrađeno meso

Bila to slanina, salama, kobasice ili kupovno meso, prerađeni mesni proizvodi, osim hormona, sadrže štetne kemikalije koje su povezane s bolestima srca ili raka. Većina tih proizvoda sadrži sastojke kao što su rafinirani šećer, kukuruzni sirup i glukoza. Pokušajte ograničiti količinu mesa koju jedete, pripazite gdje ga kupujete i radije odaberite svježe crveno meso ili ribu.

Mlijeko

Za kupovno mlijeko već znamo da sadrži najmanje mlijeka, ali jeste li znali da sadrži i dodane šećere? Provjerite deklaraciju i pročitajte pobliže što sadrži vaše najdraže mlijeko koje pijete. Uvijek je bolji izbor otići na mljekomat ili tržnicu i kupiti ono koje nije toliko prerađeno umjetnim sastojcima.

Foto: Unsplash
Objavljeno: 17.01.2018. u 11:07

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p