PREHRANA

Može li se uz mediteransku prehranu mršavjeti?

Sigurno pomaže za zdravlje, ali može li se uz nju mršavjeti?

mediteranska dijeta

Mediteranska dijeta jedna je od najpopularnijih i svi je navode kao najbolju, od nutricionista pa do doktora koji je preporučuju. Njene zdravstvene prednosti su neupitne, ali može li zaista pomoći pri mršavljenju pitali smo Mariju Andrijašević dipl. ing. nutricionisticu. 

Bezbrojna istraživanja pokazala su da mediteranski način prehrane usporava starenje, smanjuje rizik od srčanih bolesti i pomaže u borbi protiv raka. Nutricionistica objašnjava kako zapravo ne postoji jedna mediteranska dijeta sa strogim smjernicama i u njoj nema zabranjene hrane i doslovnog brojanja kalorija. Ovaj način prehrane postao je trend 60-ih godina prošlog stoljeća kada je primijećeno da stanovnici Grčke i Italije imaju jednu od najnižih stopa kroničnih bolesti i najduži očekivani životni vijek u svijetu. 

Otkriveno je da većina ljudi u mediteranskoj regiji jede biljnu prehranu koja se bazira ne voću, povrću, grahoricama, orašastim plodovima, mahunarkama i cjelovitim žitaricama. Važan dio mediteranske prehrane je i konzumacija ribe i plodova mora najmanje dva puta tjedno. Mediteranski obroci uključuju mnogo začinskog bilja i začina te neizostavnog maslinova ulja. Također se konzumiraju perad, jaja, sir, jogurt i vino, ali u umjerenim količinama.

mediteranska dijeta

Prerađena hrana u mediteranskoj prehrani uopće ne postoji. Ako se hranite prema gore nabrojenim pravilima, možete reći da ste na mediteranskoj prehrani. Mnogim ljudima nažalost zdrav način prehrane ne znači puno, ako im se pridržavajući ga istovremeno ne tope kilogrami i ne vide opipljivi rezultati pa nam je nutricionistica objasnila možemo li zaista mršavjeti uz mediteransku dijetu. 

"Mediteranska dijeta dobra je po svim nutricionističkim postulatima i ona je zapravo ono što tijelo traži. Starim ljudima na Mediteranu nije se trebalo govoriti što da jedu, oni su instinktivno znali što organizmu najviše odgovara i u to vrijeme sve je bilo uzgojeno prirodno i organsko. Iako je mediteranska dijeta sama po sebi zdrava ona nikako ne jamči gubitak kilograma jer mršavljenje je kombinacija treninga i prehrane. Koliko ćemo kilograma izgubiti ovisi jedino o količini hrane koju unesemo i njezinom načinu pripreme, odnosno koliko kalorija sadrži i s druge strane koliko kalorija izgubimo", objasnila je nutricionistica.

marija andrijašević

Smjernice mediteranske dijete

 
Uz mediteransku prehranu konzumira se puno proteina, vlakana, cjelovitih ugljikohidrata, nezasićenih masti i puno vitamina, minerala i antioksidansa i njezin ključ je u tome što se sva hrana zapravo jede u svom najprirodnijem stanju, a evo i smjernica uz koje ćete sigurno jesti zdravo, a ako ćete i vježbati i paziti na porcije, moći ćete i izgubiti kilograme.
 
1. Ograničite unos prerađene hrane što je više moguće

2. Polovica svakog obroka neka bude povrće

3. Jedite ribe i morske plodove barem dva puta tjedno

4. Zamijenite rafinirane žitarice za one cjelovite

5. Povećajte unos graha, leće i ostalih mahunarki

6. Ograničite količine (npr. tjestenina treba biti prilog, a ne glavno jelo)

7. Uključite u prehranu biljne masnoće poput maslinova ulje i avokada u svaki obrok.

8. Jedite više nemasnih proteina od onih masnih

Tanja Friš
Foto: Pexels i vlasništvo Marije Andrijašević
Objavljeno: 01.06.2016. u 16:24

VIDEO

VEZANE VIJESTI

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p