PREHRANA

Najgora hrana koju možete jesti prije plaže

Prije uskakanja u kupaći kostim nemojte jesti ove namirnice

namirnice protiv nadutosti

Cijele godine radili ste naporno u teretani na svojim trbušnim mišićima i čini vam se da su sad taman kako želite, ali ujutro se probudite s osjećajem nadutosti i trbuhom kao da ste u prvom tromjesečju trudnoće? Postoje mnogi krivci, od dehidracije do menstrualnog ciklusa, ali najviše vam može odmoći kriva prehrana pa doznajte koje namirnice trebate izbjegavati, a koje je poželjno uvrstiti u svoj jelovnik prije nego uskočite u kupaći kostim.

Krivac broj jedan za nadut trbuh su mlijeko i mliječni proizvodi. Ako želite ravan trbuh pozdravite se sa sladoledom, sirevima i ledenom kavom. Čak i ako niste među onima koji ne podnose laktozu, mliječni proizvodi jamče nadutost. Ljetne kave zamijenite onima napravljenim s biljnim mlijekom i nećete imati problema s nadutosti. Jogurt i fermentirane mliječne proizvode slobodno konzumirajte jer oni sadrže dobre bakterije koje pomažu u borbi protiv nadutosti.

Zeleno povrće poput brokule, prokulica i kupusa sadrži sumpor koji nadimlje i iako je jako zdravo, prije plaže vam ne preporučujemo konzumaciju. Kuhanje pomaže razbiti spojeve koji stvaraju nadutost pa ako ih dobro termički obradite možda nećete iskusiti neugodnu nadutost. Ako na plaži želite blistati, masna hrana je također zabranjena. Teška i masna jela mogu dovesti do nadutosti jer se masti najsporije razgrađuju, sporije od bjelančevina i ugljikohidrata. 

namirnice protiv nadutosti
 
Mahunarke i grahorice također morate izbaciti iz svoj jelovnika iako su zdrave. Ove namirnice bogate su proteinima, ali sadrže i šećere i vlakna koja naše tijelo ne može apsorbirati. Kada mahunarke dođu u debelo crijevo, vaše bakterije iz crijeva uništavaju bakterije iz namirnica i to dovodi do nastanka plinova i nadutosti.
 
Poslovica glasi, jabuka na dan, tjera doktora van, ali jabuke su bogate vlaknima i sadrže fruktozu i sorbitol, šećere iz voća koje neki ljudi teže podnose pa konzumacija jabuka može dovesti do nadutosti i napuhnutog trbuha. Do istog efekta dovest će vas i pretjerana konzumacija jako slane hrane jer će sol u organizmu uzrokovati zadržavanje vode i stvoriti od vašeg trbuha balon. Mnogo namirnica sadrži skrivenu sol poput juha iz vrećice, pašteta i slaneih grickalica.
 
namirnice protiv nadutosti
  
Gazirana pića, osim što nisu zdrava sama po sebi, mogu vam stvoriti problem nadutosti jer se kod njihovog unosa može dogoditi da zrak ostane zarobljen u crijevima pa ih stoga izbjegavajte, a to uključuje gazirane sokove, mineralnu vodu i pivo. Umjesto njih pijte ohlađeni čaj od mente koji će smanjiti nadutost u crijevima. Da ne bi mislili kako smo vam zabranili veliki broj namirnica donosimo vam popis hrane koja sprječava nadutost.

Namirnice koje sprječavaju nadutost

banane
krastavac
jogurt
đumbir
čaj od kamilice
ocat
limuni
češnjak
ohlađen čaj od mente
komorač
papaja
crveno grožđe
avokado
bademi
tikvice

T.K.
Foto: Pexels
Objavljeno: 09.07.2016. u 10:00

VIDEO

VEZANE VIJESTI

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p