PREHRANA

Namirnice koje morate pojesti nakon treninga

Post workout obroci uvijek su nedoumica!

Tijekom vježbanja naši mišići iskorištavaju pohranjenu glukozu koju nazivamo glikogen, te se time crpi naša sveukupna energija. Sportovi izdržljivosti, poput trčanja, crpe više glikogena nego otporne aktivnosti poput dizanja utega u teretani. Konzumiranje adekvatne hrane nakon vježbanja vraća našu razinu energije i smanjuje umor, pomažući tijelu da oporavi mišiće i povrati svu potrebnu snagu za buduće vježbe. U nastavku otkrijte koje su to namirnice koje obvezno morate pojesti nakon treninga.

Kako bi povratili energiju nakon treninga, potrebno je pojesti one prave hranjive tvari koje će vašem tijelu pomoći da to učini što brže. Jednom kada to napravimo, pomažemo našem tijelu smanjiti razgradnju proteina mišića, povećati sintezu odnosno rast mišića, povratiti glikogen te pospješiti sveukupan oporavak tijela. Evo i koje je namirnice idealno pojesti nakon treninga!

Proteini

Konzumiranje adekvatne količine proteina nakon treninga, vašem tijelu daje potrebne aminokiseline za njegov oporavak. Također vam daje osnovu potrebnu za izgradnju mišića. Protein ćete tako najprije naći u sljedećim namirnicama: proteinski prah životinjskog ili biljnog podrijetla, jaja, grčki jogurt, sir, losos, piletina, proteinska pločica ili tuna.



Ugljikohidrati

Ugljikohidrati obnavljaju naš glikogen, a njihovo konzumiranje najvažnije je za ljude koji često vježbaju, kao što je dva puta u istom danu. Ako imate jedan ili dva dana za odmor između treninga, to postaje manje važno. Ugljikohidrate ponajprije ćete naći u namirnicama kao što je slatki krumpir, čokoladno mlijeko, quinoe, voće (ananas, bobice, banana, kivi), rižini keksi, riža, zobena kaša, tjestenina i tamno, lisnato zeleno povrće.


Masti

Masti ne moraju nužno biti loše za vaše tijelo. Mnogi ljudi misle da jedući masnoću nakon treninga usporavaju probavu i sprječavaju apsorpciju hranjivih tvari. Iako mast može usporiti apsorpciju vašeg obroka nakon treninga, svakako neće smanjiti njegove prednosti. Dobra je ideja ograničiti količinu masnoće koju jedete nakon vježbanja, no ako imate malo masnoće u obroku kojeg jedete nakon vježbanja, to će itekako poboljšati vaš oporavak. Potrebne masti ćete najbolje dobiti ako pojedete avokado, orašaste plodove poput badema, kikirikija, oraha ili lješnjaka, biljke od orašaca te mješavinu sušenog voća i orašastih plodova. 

Foto: Unsplash
Objavljeno: 30.11.2018. u 10:53

VIDEO

VEZANE VIJESTI

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p