PREHRANA

Trikovi koji će vam pomoći da uvrstite zdrave namirnice u svoj meni

Ljubav prema zdravoj prehrani nikada nije bila bliža

Zdrave prehrambene navike nešto su čemu se teži cijelog života. Sigurno su i vas kao djecu roditelji 'tjerali' sa žlicom variva po kući, dok u odrasloj dobi smo mi ti koji sami sebe pokušavamo vratiti na taj zdravi put. Istraživanja pokazuju kako iz godine u godinu spadamo u sve deblju populaciju jer su naše prehrambene navike poražavajuće, stoga kada je zdravlje u pitanju nikada nije kasno napraviti hrabri korak koji vodi ka tome da hrana na našim tanjurima poprimi zeleni izgled.

Postoji mnogo stavki oko kojih se brojni nutricionisti ne mogu složiti jer je svako tijelo različito te reagira drugačije na pojedine namirnice i jela, ali ono oko čega su svi suglasni jest činjenica da su našem tijelu prijeko potrebne namirnice poput voća i povrća. Uvrštavanjem 'živih' namirnica u prehranu poboljšavamo funkcioniranje našeg organizma, podižemo razinu energije te s vremenom izgledamo besprijekorno. Budući da se životne navike teško mijenjaju, nije naodmet znati kako da češće uvrstimo zdrave namirnice u svoj meni.

Uvrstite lisnato zeleno povrće u prehranu

Jesti zdravo nije dijeta, već način života, stoga bi vas na samom početku mogla iznenaditi spoznaja da zdrava prehrana ne uključuje oduzimanje namirnica, već baš naprotiv, dodavanje. Tamno, lisnato, zeleno povrće poput kelja ili rikole, pomažu radu srca i odličan su detoks našem tijelu. Zeleno povrće možete konzumirati na brojne načine, od odličnog jutarnjeg smoothieja pa sve do zdjelice salate koju ćete pojesti prije samog jela kako bi se napravila baza bogata vlaknima koja će upiti višak masnoće.


Zamijenite bijele ugljikohidrate s povrćem

Najčešća greška koju radimo prilikom mijenjanja prehrambenih navika jest sklonost ka ekstremima. Mnogi zdravu prehranu vide kao konzumaciju salate od 0-24, no da bi nešto postalo dio rutine, ne može biti ekstremno. Uvijek možete od svojih omiljenih obroka napraviti zdravije alternative, pa tako hamburger napravite s listovima salate umjesto s pecivom ili bolonjez koji nećete napraviti s klasičnim špagetima već s onima od tikvica.

Izbjegavajte prerađenu hranu

Izbjegavati prerađenu hranu nije jednostavan zadatak, ali to ne znači da prilikom svoje kupovine morate stajati kraj police i čitati sastav apsolutno svake namirnice. Osim što tako gubite vrijeme, istovremeno gubite i motivaciju, stoga kada planirate svoj obrok vodite se time da kupujete namirnice koje su nekada bile 'žive'. Čips, umaci i razni šećeri puni su aditiva i kemikalija što našem tijelu nikako nije potrebno.

Pružite svojoj hrani okus

Zdrava prehrana ne znači automatski jednolična i dosadna, pogotovo zato što postoji široki spektar začina koje možete koristiti, a zbog kojih niti jedan obrok neće biti isti. Začini poput cimeta, kurkume, paprike, bosiljka ili ružmarina poboljšat će okus svakom jelu, a možete ih konzumirati koliko god želite budući da i oni doprinose našem zdravlju.

Foto: Instagram, Unsplash
Objavljeno: 21.01.2019. u 14:43

VIDEO

VEZANE VIJESTI

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p