PREHRANA

Trikovi uz koje će svako jelo postati zdravo

Kuhajte zdravija jela
zdravi obroci

N
eke namirnice nisu same po sebi nezdrave, ali u kombinaciji s drugima ili neadekvatnom pripremom, to mogu postati. Kako vam se to ne bi dogodilo i kako bi svako jelo koje kuhate ostalo na zdravoj strani pročitajte ove trikove.

Svježi začini

Svježi začini jedan su od najnutritivnijih sastojaka u vašoj kuhinji, a mnogi ih uopće ne koriste i ne iskorištavaju njihove prednosti. Svježe sjeckani začini, dobro maslinovo ulje, prstohvat soli i malo češnjaka namočenog u octu mogu dati zdravu notu svakoj ribi, mesu, povrću, ali i juhama.  

Kiselina

Kisele namirnice daju odličan balans jelima pa svakako ponekad posegnite za octom, limunom, jogurtom ili senfom i ubacite ih u jelo. Kiseline će dati dodatan okus jelima, a sve ove nabrojane nisu kalorične i vaše jelo će učiniti malo zdravijim. 

zdravi obroci

Grahorice

Grahorice su jeftina namirnica koja je puna proteina i vlakana, a dugo će vas držati sitima. Barem jednom tjedno kuhajte neku vrstu grahorica i imat ćete zdravo jelo. Možete ih koristiti u salatama, kao prilog, u juhama, varivima i uz tjesteninu.  

Domaći temeljac

Osim što je puno ukusniji, domaći temeljac puno je zdraviji od onih kupovnih. Svakom jelu kojem dodate domaći temeljac, dat ćete dozu zdravlja. Ako vam je komplicirano svaki put iznova kuhati temeljce, napravite u velikoj količini i zamrznite ga u malim posudicama i imat ćete za nekoliko puta. Kada ga radite sami, nikako nemojte u njega dodati kocku za juhu jer će vam sav trud da vam jelo bude zdravo propasti zbog previše soli i umjetnih sastojaka.

zdravi obroci

Sol

Ako nasolite namirnice prije same termičke obrade, manju količinu ćete na kraju unijeti u gotovo jelo. Namirnice koje pečete, možete nasoliti dan ranije. Ako su namirnice već ranije začinjene, kasnije nećete morati dodavati sol i samim time ćete izbjeći prekomjerno zasoljavanje hrane.

Solite vodu

Uvijek kada kuhate neke namirnice dobro posolite vodu jer ćete je tako obogatiti mineralima i povrće koje kuhate upit će sol iz vode i tako će ostati jarkije boje, brže će se skuhati i najvažnije, izgubit će manje dragocjenih nutrijenata

zdravi obroci

Ulja

Dobre masnoće poput maslinovog ili kokosovog ulja neprikladnim čuvanjem mogu se pokvariti pa ih čuvajte na tamnom i hladnijem mjestu. Ako ulja držite uz peć, konstantne promjene temperature mogle bi promijeniti strukturu proizvoda i pretvoriti ih u nezdrave namirnice.

T.K.
Foto: Pexels i Unsplash
Objavljeno: 31.05.2017. u 15:56

VIDEO

VEZANE VIJESTI

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p