PREHRANA

Zašto biste trebali jesti 'sezonski'

Vodič za ljetni jelovnik 
Čak i kad je vani pakleno vruće, uvijek možete računati na jednu sigurnu utjehu barem kada je riječ o namirnicima koje će vam odgovarati, a to je sezonsko voće i povrće. Bobice – svih oblika i vrsta, omiljene su prirodne slatke poslastice, a ljetni mjeseci ih čine ne samo dostupnima već i izuzetno pristupačnim.

Ovi sočni voćni dragulji malene su „bombe“ bogate tonom hranjivih tvari koje donose veliku korist za vaše zdravlje, a vrlo ih lako možete ubaciti u doručak, ručak, večeru ili čak konzumirati kao grickalice. Evo nekoliko važnih razloga zašto biste trebali jesti sezonsko voće, ali i povrće.
 
Sezonsko je zdravo

Dostupnost „bobica“ može varirati ovisno o tome gdje živite pa biste trebali pratiti vrijeme odnosno čija je "vladavina"- jagoda, borovnica, kupina ili malina. Ako niste sigurni što vam je dostupno, posjetite obližnji plac ili tržnicu i upoznajte se s onim što vam nude lokalni proizvođači. Kada jedete „sezonski“ bit ćete sigurni da vam je jelovnik obogaćen, ali i najvažnije zdrav. Mogli biste i, uživajući u sezonskim proizvodima, zapravo uštedjeti koju kunu više u novčaniku.
 
Bogato je vlaknima

Neko voće pomaže da postignete svoj cilj! Tako primjerice jedna šalica jagoda sadrži tri grama vlakana, jedna šalica borovnica 3,6 grama te jedna šalica malina, nevjerojatnih osam grama. 



Bogato je antioksidansima

Bobičasto voće definitivno je na prijestolju voća kada je riječ o najvažnijim antioksidansima koje sadrži hrana. Antioksidasnima najbogatije namirnice su: brusnice, borovnice i kupine. Antioksidansi su kemijski spojevi koji pomažu "očistiti" stanice tijela. Konzumiranje voća i povrća bogatog antioksidansima donijeti će vam mnoge prednosti za zdravlje odnosno usporiti proces starenja kože, ali i ojačati imunološki sustav. 

Bogato je vitaminima i mineralima

Neki vitamini i minerali dvostruko su učinkovitiji od antioksidansa. Borovnice i kupine bogate su vitaminom K, imaju hranjive tvari koje jačaju krvi. I dok naranču zovemo kraljicom vitamina C, gotovo sve vrste bobičastog voća imaju mnogo veće prednosti i bogatiji su vitaminima. Jagode sadrže više vitamina nego većina agruma pa biste s jednom šalicom mogli "pokriti" gotovo 150 posto svojih dnevnih potreba. Dakle, jagode imaju veliku količinu mangana, mineral koji je bitan za održavanje kostiju i vezivnog tkiva.


"Svestrano" je

Njihova slatkoća može nadopuniti niz drugih okusa ili jednostavno, izvrsno odgovaraju i sami. Kada ih poslužite kao običan prilog, ne trebaju vam dodatni ukrasi, ali također, od njih možete pripremati umake, smoothieje, salate i deserte. Za doručak, pospite borovnice na zobene pahuljice, žitarice ili vafle. Za ručak, bacite maline na salatu koju ste pripremili. Vrijeme je pauze? Pomiješajte voće u grčki jogurt ili pak za večeru dodajte jagode kao desert ili pripremite ukusan umak kao slatku nadopunu za ukusno meso. 
Foto: Unsplash 
Objavljeno: 06.07.2018. u 14:21

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p