PREHRANA

Zašto je od kilograma važnije gubiti centimetre?

Mišići su teži od masnog tkiva

gubitak kilograma 
Osobama na dijeti vaga često postane prava opsesija, ali ona ponekad ne pokazuje pravo stanje stvari i može izazvati neugodan kontraefekt ako vidite da se tjednima ništa nije pomaklo. Od nutricionistice dipl. ing. preh. teh. Nataše Šoštarić doznali smo zašto je važnije gubiti centimetre, a ne kilograme i  zašto se ponekad kilogrami ne miču tjednima, a centimetri padaju.
 
Nutricionistica objašnjava da ako imamo problema s viškom kilograma i želimo na ispravan način doći do željene težine, potrebno je promijeniti životne navike. Promjena načina prehrane, zajedno s redovitom tjelovježbom dovest će nas do željenih rezultata na siguran način. Naglašava kako je jedan od osnovnih indikatora pretilosti opseg struka, naravno uz mjeru tjelesne težine, no povećani opseg struka, kod žena >80-88 cm, a kod muškaraca >94-102 cm, upućuje na povećanu tjelesnu masu i povećanje rizika od kardiovaskularnih bolesti. S obzirom na to, nutricionistica kaže da kao što je važno posvetiti pažnju gubitku kilograma tako je važno i gubiti centimetre.
 
gubitak kilograma
 
"Gubitak kilograma nam ne govori da smo u stvarnosti izgubili masno tkivo, iz tog razloga je važno pratiti i koliko centimetara smo izgubili. Vrlo česta pojava kod osoba koje započinju vježbati i paziti na unos kalorija, jest da vrlo teško gube kilograme, ali primjećuju da su uspjeli smanjiti konfekcijski broj", rekla je nutricionistica.
 
Naglasila je kako se prilikom tjelesne aktivnosti izgrađuju mišići, a s obzirom na to da su mišići veće gustoće od masnoće (>18%), zauzimaju manji prostor u tijelu, što znači da s jednakom težinom masnoća izgledate deblje. Mišić je građen od čvrstih, napetih i kompaktnih vlakana, dok je masno tkivo želatinozno, amorfnog i nepravilnog oblika te zauzima veći volumen u tijelu. Kada započinjemo s intenzivnijom tjelesnom aktivnošću primjećujemo da nam se izgled tijela mijenja, no često vaga ne pokazuje isto. Upravo zbog činjenice da izgrađujemo mišiće, vizualno izgledamo bolje. Izgubili smo centimetre što je važnije od samog gubitka kilograma.
 
gubitak kilograma 
Ono što je zanimljivo jest da je za održavanje mišićne mase potrebno mnogo više energije nego za masno tkivo, što bi značilo da što više mišića imate, više energije ćete i trošiti. Nutricionistica naglašava kako pravilna prehrana jako utječe na izgradnju mišića i na gubitak masnog tkiva, jednako kao i tjelovježba. Za ispravan i zdrav gubitak masnog tkiva, preporučuje dnevno unositi 500 kcal manje nego što se potroši tjelovježbom.
 
Od namirnica je važno konzumirati sve skupine namirnica, a nutricionistica preporučuje dati prednost cjelovitim ugljikohidratima (mahunarke i grahorice) i povrću bogatom vlaknima koji će hraniti vaše mišiće i dati vam osjećaj sitosti. Zatim savjetuje konzumaciju nemasnog kvalitetnog mesa te sira i mliječnih proizvoda koji će izgrađivati mišiće. Zasićene masti u prehrani savjetuje zamijeniti kvalitetnim masnoćama poput biljnih ulja i orašastih plodova te ih konzumirati u umjerenim količinama.
 
Tanja Friš
Foto: Pexels
Objavljeno: 17.06.2016. u 11:13

VIDEO

VEZANE VIJESTI

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p