PREHRANA

Zdrave namirnice od kojih ste još gladniji

Voće i jogurt stvaraju kontraefekt

Zvuči čudno, ali nažalost postoje zdrave namirnice od kojih ćete biti još gladniji nego da ih niste pojeli. Doznajte u čemu je ključ i kako izbjeći taj neugodan efekt.

Iako ste si ujutro uzeli vremena za doručak možda vam se dogodilo da vrlo brzo poslije jela već osjetite glad. Najvjerojatnije se radi o krivom izboru namirnica, najčešće ugljikohidratima koji naglo povise razinu šećera u krvi i nakon kojih smo još gladniji. Svi znamo da sokovi, tjestenina i slatkiši stvaraju takav efekt, ali postoje i zdrave namirnice nakon kojih posežemo za nepotrebnim obrocima. 
 
Iako mislite da će punozrnati kruh ili peciva biti dobar izbor, prevarili ste se. Krušnate stvari, makar bile i punozrnate, imaju visok glikemijski indeks i povisit će razinu šećera u vašem tijelu više i od neke čokoladice. Takav efekt tjera vaše tijelo da zalihe glukoze pretvara u masno tkivo. Vi ćete misliti da jedete zdravije, a zapravo će vas ovakve namirnice samo tjerati da jedete još više. Osim peciva i kruha, ni žitarice u hladnom mlijeku neće vas zasititi ni ako su najzdravija verzija jer neće upiti dovoljno tekućine. Istraživanja su pokazala kako hrana koja sadrži više vode djeluju zasitnije od one koja ne sadrži pa za doručak posegnite za zobenom kašom ili zobenim pahuljicama koje ste tijekom noći ostavili umočene u vodi ili mlijeku. 

 
Iako je svježe voće jedno od najzdravijih namirnica za kojima možete posegnuti, neće vas zasititi nego će zbog fruktoze i glukoze podići šećer u krvi i organizam će vas samo tražiti još hrane. Ako želite biti dulje vremena siti, napravite jaja pečena na maslinovu ulju i uz to pojedite pola avokada. Osim voća, za doručak izbjegnite i jogurt. Iako ćete njegovom konzumacijom dobiti kalcija, proteina i dobrih bakterija nećete dobiti dojam da ste nešto konkretno pojeli jer je jogurt tekuć. Radije pospite orašastih plodova po jogurtu jer ćete imati osjećaš da ste nešto žvakali i vaš želudac će dulje biti sit nego da ste pojeli sam jogurt. 
 
S povrtnim i voćnim smoothijima slična je situacija kao i s jogurtom. Iako ćete uz njega u organizam unijeti brdo vitamina i minerala, vaš želudac neće dobiti dojam da je pojeo nešto zasitno. Ako ne možete bez smoothija za doručak, u njega svakako dodajte sjemenke i orašaste plodove kako bi se dodatno zasitili. Salate su još jedna zdrava hrana koja vas nažalost neće zasititi, a pružit će vam mnoštvo nutrijenata. Ako volite salate, morate ih pametno kombinirati i bit ćete siti. Zeleno povrće u salati kombinirajte s proteinima poput lososa ili piletine i uz to pojedite nešto od cjelovitih žitarica i zdravih masti u obliku kokosova ili maslinova ulja. 
 
T.F.
Foto: Pexels
Objavljeno: 06.06.2016. u 15:30

VIDEO

VEZANE VIJESTI

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p