VJEŽBANJE

Je li moguće stesati liniju do ljeta?

Osobni trener Saša Segedi podijelio je s nama osnove zdravog mršavljenja
fit 
Cijelog proljeća bombardirani smo medijskim natpisima s kojih vrište obećanja da ćemo do ljeta posve stesati liniju ako slijedimo ovaj ili onaj program. No, koliki potencijal i domet imaju ta obećanja - je li uistinu moguće stesati liniju do ljeta? Naravno, to ovisi o mnogo faktora - koliko kilograma viška imamo, u kakvoj smo fizičkoj spremi i jesmo li posve zdravi. Odgovor na pitanje koje nas sve zanima - kakve je rezultate moguće postići u ovom relativno kratkom periodu - dao nam je Saša Segedi, magistar Kineziologije koji trenutačno radi kao osobni trener i edukator na području fitness i wellnes managementa.

Dakle, je li moguće u nekoliko mjeseci postići značajne rezultate u mršavljenju? Saša nam je odgovorio potvrdno, no stvari ipak nisu toliko jednostavne.
 
“Ponekad je bitno definirati značajan rezultat. Naime, ukoliko osoba ima 100 kilograma i 30 kilograma viška, tada je moguće unutar 3 mjeseca izgubiti do 10 kilograma (ako govorimo o zdravom i trajnom mršavljenju). To definitivno predstavlja značajan rezultat, no u ovom konkretnom slučaju to je ipak nedovoljan razultat (ako valoriziramo mršavljenje isključivo kroz brojke). Drugim riječima, tu ima dosta individualnih značajki koje se moraju uzeti u obzir, ali generalno gledajući moguće je da se unutar otprilike 3 mjeseca napravi zadovoljavajući rezultat. U tom slučaju taj rezultat traži potpunu predanost cilju. Vrlo slično kao i kampanjsko učenje na faksu - moguće je, ali je se uči dan i noć”, rekao je Saša.
 
saša segedi Saša Segedi, osobni trener

Međutim, ono što svakako želimo izbjeći je nagli i nezdravi gubitak kilograma. Ono što nam se točno događa s organizmom kad naglo mršavimo, najčešće uz značajne kalorijske restrikcije i veliki intenzitet vježbanja, vrlo je kompleksna kaskada koja urušava funkcije mnogih značajnih organa:

“Kod naglog gubitka kilograma ima dosta negativnih posljedica, ali neke od generalnijih su loš utjecaj na srce i krvožilni sustav jer takve nagle promjene utječu na ‘motor našeg tijela’. Srce je kao i svaki drugi mišić u tijelu: mora se postepeno adaptirati na opterećenje i promjene koje se događaju. Što su te promjene brže, to mi vise šokiramo srce, a to definitivno nije dobro. S druge pak strane, naglo mršavljenje može utjecati na rad hormona štitnjače, a s tom se žlijezdom ne želimo ‘igrati’. Ono dovodi i do anemije, rušenja homeostaze u organizmu, odnosno stanja optimalnog rada i funkcioniranja organizma), a problem nastaje i kod estetskih posljedica kao što su strije i višak kože”.
 
fit
Postoji više razloga zašto se ljudi aktiviraju u teretani tek u kasno proljeće, a prvi među njima je svakako polaganje prevelike važnosti isključivo a fizički izgled, što nam je potvrdio i sam Saša.

“Definitivno ne postoji navika kretanja (namjerno kažem kretanja jer i brzo hodanje može biti vježba, doduše nižeg intenziteta, ali ipak se krećemo. Drugo, ljudi stavljaju u prvi plan fizički izgled, a ne svoje zdravlje. Naime, dobar fizički izgleda je neminovna posljedica dobre kondicije i zdravog organizma, što nije uvijek slučaj sa ljetnim nabildanim dečkima (koji fizički izgled stavljaju kao primarni cilj i koji se ponosno pokazuju po plaži. To znaci da ‘ljetni izgled’ ne mora biti, a često niti nije mjerilo zdravlja neke osobe. Ljudi vole prečice, no one nisu trajne. Pravi i jedini ispravni pristup mršavljenju i oblikovanju tijela je onaj individualizirani, potpuno posvećen pojedincu te mora biti u suglasnosti sa njegovim zdravljem i razini tjelesne spremnosti. Naravno da prehrana i vježbanje idu ‘ruku pod ruku’, te jedno bez drugoga ne egzistira”, poručio je Saša.
 
food
Naravno, zanimalo nas je i u čemu žene najčešće griješe kad je vježbanje u pitanju. Prema Saši, postoje dva velika problema koja proizlaze iz neznanja:

“Po meni žene najviše griješe u dvije stvari: prvi mit je da ćete uz dizanje utega postati nabildane. Istina je upravo suprotna – ako dižeš utege, guza ce ti stajati, imat ćeš lijepo oblikovane ruke i ravan trbuh. Drugi mit je da ćete riješiti kilograme prehranom. I naravno da možete, ali hoće li vam mrkva I tamni kruh podignuti guzu? Neće ići - samo vježbom možemo učvrstiti mišiće, a prehranom pazimo da nam trud iz teretane ne propadne.”
 
workout
Dakle, koliko nam treba vremena, uz reguliranu prehranu i vježbanje, da realno postignemo vidljive zadovoljavajuće prve rezultate? Naravno, niti ovdje odgovor nije jednoznačan, što ukratko znači da nema univerzalne vježbe koja će nas dovesti do savršenih rezultata - samo kontinuirani i predani rad na sebi.

“Koliko nam treba vremena za zadovoljavajuće rezultate je vrlo široko pitanje koje je podložno individualnim značajkama svake osobe ponaosob. Ja uvijek garantiram klijentima da će prve rezultate vidjeti već nakon mjesec dana. Ti rezultati ne moraju uvijek biti opisani brojevima, već je itekako bitno da se osoba osjeća bolje, da ima više energije, da spava kvalitetnije, da vidi napredak u svojoj kondiciji, i naravno, sve to je uvijek popraćeno određenim gubitkom kilograma. Ako se baš želite vezati uz brojke, prvi vidljiviji rezultati bi se mogli vidjeti nakon 50 do 70 dana od početka vježbanja”, za kraj je izjavio Saša.
 
Jelena Skendžić
Foto: Pinterest
Objavljeno: 10.06.2015. u 14:24

VIDEO

VEZANE VIJESTI

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p