VJEŽBANJE

Kako se riješiti stresa?

Stres je jedan od najvećih životnih neprijatelja 
Vjezbe
Znate li što je zajedničko zadanim rokovima na poslu, gužvi u prometu, plaćanju računa, odlasku u trgovinu, brizi oko djece? Iako vam se čini da postoji mnogo odgovarajućih odgovora, jedan pogađa baš sve situacije. Stres! 

Zbog tempa života, ali i načina na koji provodimo dane, stres je nerijetko prisutan i itekako utječe na nas. Iako svi imamo različite stresore, često nam je svima zajednička borba i traženje načina kako ih zaustaviti. Neke ljude iz životnih tračnica izbace i najmanje stvari, dok drugi mogu mnogo više podnijeti. Bez obzira na visinu točke loma, stres, ako se ne liječi ispravno, može narušiti i tjelesno i mentalno zdravlje. Ključ za upravljanje stresom je pronalaženje načina za ublažavanje stresa. Ne biste vjerovali, ali vježbanje je jedan od alata koji vam mogu pomoći da se riješite stresa u vašem životu. Stres ne utječe samo na vaš mozak, već ga zbog povezanosti sa živcima, možete osjećati u cijelom tijelu. Može se manifestirati u tuzi, gnjevu, iscrpljenosti, raspoloženju, nesanici, gubitku teka, napadima panike, ali i na mnoge druge načine. Ključ koji pomaže smanjenju ili upravljanju stresom povezan je s podizanjem endorfina u vašem mozgu. Dok je za neke vježba veliki amortizer stresa, drugi se okreću meditaciji, akupunkturi, masažnoj terapiji, konvencionalnoj terapiji i glazbi, kao drugim načinima upravljanja stresom. Dok se bavite tjelesnom aktivnošću, tijelo reagira otpuštanjem endorfina, hormona koji djeluje u borbi protiv stresa. Kako se endorfin povećava, mozak sve jasnije procesuira informacije, ali je i oprezniji. Iako vam svaki oblik vježbanja omogućuje da smanjite stres i opustite se, postoji nekoliko vrlo korisnih načina koji cijeli proces ubrzavaju. Donosimo ih u nastavku, možda baš jedan odaberete za sebe.  

Aerobna tjelovježba 
 
Sudjelovanje u aerobnim aktivnostima kao što su trčanje, kardio ili ples nude prednost povećavanja brzine otkucaja srca. Kad se ubrzaju otkucaji srca, vaše će tijelo osloboditi veću količinu endorfina koji će vam pomoći da se "osjećate dobro". I to i fizički i psihički.  
 
Trening snage 

Trening snage može imati značajan utjecaj na razinu stresa i raspoloženje. Baš kao i svaki oblik tjelovježbe, trening snage osigurava dobre hormone, a prednost je ove vrste vježbanja  unutarnje zadovoljstvo koje ćete osjećati kada se budete osjećali jačima. 

Vježbe
 
Borilačke vještine 

Za mnoge ljude borilačke vještine savršeni su način da se formiraju, oslobode energiju i oslobode se napetosti. Mnogi oblici borilačkih vještina omogućuju vam da naučite samodisciplinu i samoobranu, a ujedno vas dovode u formu.
 
Kickboxing 

Mnogi ljudi su kada su pod stresom, izloženi osjećaju napetosti i ljutnje. Kickboxing je odličan način da smanjite stres kroz niz udaraca i udaraca. Poboljšat ćete ravnotežu, sagorjeti kalorije i postati fleksibilniji. Ujedno su to i prednosti koje donosi ovaj oblika vježbanja. 

Pilates 
 
Unatoč činjenici da se pilates smatra anaerobnom tjelovježbom, riječ je o vrsti vježbanja koje ublažava stres za koje je također potrebno prethodno učenje jer se morate posve usredotočiti na vježbe i niz kontroliranih pokreta. Ovaj trening je kao stvoren za vas, ako želite poboljšati snagu, povećati izdržljivost i fleksibilnost.
 
Joga 

Vježbe uma i tijela, pomoću kojih ćete ojačati svoje tijelo, koje će se potom izboriti i unutarnjom snagom odgovoriti na stres. Joga često uključuje različite poze s dubokim disanjem, što vam omogućuje da se naučite opuštati dok učvršćujete svoje tijelo i poboljšavate držanje. 

Yoga
 
Ma.D.
Foto: Instagram (@amandabisk)
Objavljeno: 22.08.2017. u 15:32

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p