VJEŽBANJE

Ne morate prestati jesti da biste smršavjeli

Plan za mršavljenje koji poziva na konzumiranje hrane
Svi mi želimo prihvaćati sebe onakvima kakvi jesmo, ali budimo iskreni, vrlo često bismo voljeli znati kako na najjednostavniji način izgubiti tjelesnu masnoću. Bez obzira je li riječ o zdravstvenim razlozima ili samo zato jer ćemo se bolje osjećati u bikiniju. 

Čak i kada se posvetimo misiji u kojoj nam je glavni cilj izgubiti tjelesnu masnoću, znamo da to nije niti malo lagan zadatak. Fitness gurui znaju koji su najbolji načini gubitka tjelesne masti. Dobre vijesti? To ne zahtijeva prebrojavanje kalorija ili rutinu koja uključuje naporne vježbe. 

Jedite svaka četiri sata

Prema fitness stručnjacima i trenerima vaše biste tijelo trebali cijelo vrijeme „hraniti“ i nadopunjavati energijom koja će vam u konačnici pomoći pri gubitku tjelesne masti. Ako ste pothranjeni ili jedete samo jedan do dva obroka dnevno, vaše tijelo tu situaciju percipira kao stres. A zbog tog stresa, vaše tijelo oslobađa visoke razine kortizola, što utječe na razinu inzulina što dovodi do skladištenja masnih naslaga obično na mjestima zbog kojih smo najnesretniji. Drugim riječima, jelo je ključ za sagorijevanje tjelesne masnoće. Stručnjaci preporučuju uparivanje proteina s ugljikohidratima kako bi razina inzulina bila niska. Zato je sjajno kada biste mogli uvijek pri ruci imati razne zalogaje primjerice bademe, granolu ili sušeno voće (chips od jabuke). 

Pijte dovoljno tekućine

Ne mislimo pri tom na koktele ili martini. Hidratacija je ključna u održavanju vašeg metabolizma i vaše će tijelo, ako je ona prisutna, funkcionirati kao stroj za sagorijevanje masnoće. Prema fitness stručnjacima dehidracija uzrokuje zamor i usporen metabolizam. Najgori dio? Kada ste dehidrirani, vaše tijelo ne može učinkovito sagorjeti masti, što znači da je vaš trud u teretani uzaludan. Dakle, vježbajte, konzumirajte zdrave obroke i pijte mnogo vode.


Jutarnji trening

Da, da, svi smo čuli da je doručak najvažniji obrok u danu, ali čini se kako ipak ima nešto važnije od doručka. Stručnjaci tvrde da bi nam prvo na rasporedu trebalo biti jutarnje vježbanje, čak i prije nego što bilo što pojedemo, jer je ono najbolji način za stanjivanje struka. Ako vježbate prije nego što ste doručkovali, taj će vam čin povećati razinu oksidacije masnoća.

Odradite treninge snage

Budite jake dame. Podizanje utega gradit će vaše mišiće i sagorjeti kalorije. Stručnjaci preporučuju kombiniranje treninga kako biste bili što učinkovitiji u svojoj misiji. Miješanje kardio vježbi s treningom snage pomoći će u sagorijevanju masnoća i ubrzat će vaš metabolizam. Uglavnom, sagorijevate tjelesnu masnoću dok održavate mišićnu masu, što vam omogućuje da potrošite više kalorija i definirane mišiće vidite mnogo brže. 

Jedite poslije vježbanja 
 
I dok su mnogi skloni unošenju ugljikohidrata prije nego što krenu vježbati, stručnjaci savjetuju da se ugljikohidrati unose sat vremena prije aktivnosti, jer ugljikohidrati oslobađaju inzulin, a kada je inzulin prisutan u vašem tijelu, vaše tijelo više ne može koristiti masno tkivo kao svoj primarni izvor energije, jer inzulin potiskuje enzim koji je potreban za sagorijevanje masnog tkiva. Ako morate nešto pojesti prije vježbanja, preporučuje se da to budu proteini na bazi snacka. Procedura poslije treninga sasvim je druga priča. Kada pokušavate izgubiti tjelesnu masnoću, bitno je imati pri ruci zalogaj odnosno mix ugljikohidrata i proteina. Preporučuju se rižini kolači i maslac od kikirikija.
 
Konzumirajte proteine

Protein je neophodan za oporavak mišića, kosu, kožu, nokte i metabolizam. Količina potrebne količine proteina ovisi o tome koliko često vježbate, ali statistike pokazuju da prosječni čovjek treba otprilike oko 46 grama proteina dnevno. Proteinski shakeovi su sjajan način da u organizam brzo unesete protein, pogotovo kada ste u pokretu. Ako ne želite konzumirate „umjetne“ proteine jednostavno se držite izvora kao što su losos, puretina, piletina, tofu, grah, itd. 
 
Foto: Getty Images
Objavljeno: 25.06.2018. u 08:54

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p