VJEŽBANJE

Trening visokog vs. niskog intenziteta

Kako intenzitet treninga utječe na rezultate?

 
Vrsta treninga koji ćeš odabrati vrlo je važna za dobivanje očekivanih rezultata. Često postoje rasprave koji treninzi su bolji, oni niskog ili visokog intenziteta i iako točnog odgovora nema, od stručnjaka smo doznali više o ovoj dvojbi. Razgovarali smo s Marijom Andrijašević dipl. ing. nutricionisticom, apsolventicom na Kineziološkom fakultetu te članicom i predavačicom na Fitness učilištu.
 
Marija kaže kako ne postoji točan odgovor koji trening je bolji, onaj visokog ili niskog intenziteta. Objašnjava kako je najvažnije odrediti svrhu i cilj koji želite postići treningom i kada to spoznate, onda ćete lako definirati koja vrsta treninga je najbolja za vas.
  
 
"Trening visokog intenziteta povećava aerobnu izdržljivost i s njim se brže dolazi u formu te se brže sagorijevaju masnoće i brže se povećavaju opći kapaciteti organizma, ali nikako ne možemo reći da je bolji od onog niskog intenziteta", rekla je Marija.

Fitness trenerica dodaje kako se treninzi niskog intenziteta koriste za oporavak kod sportaša ili rekreativaca koji se bave sportom. Objašnjava kako se za rekreativce koji se cijeli život bave nekom sportskom aktivnošću preporučuje trening niskog intenziteta. Iako mu naziv govori da je niskog intenziteta, trenerica objašnjava da i takav trening može biti izrazito intenzivan ako ga se tako posloži.
 
 
Navodi kako primjerice hokejaši koji imaju vrlo intenzivne treninge, jako teško podnose treninge niskog intenziteta zbog fleksibilnosti koja je za njega potrebna tako da ne možemo reći da je trening niskog intenziteta lagan. Zaključuje kako je najbolje imati dobar plan i cilj treninga i rezultati sigurno neće izostati.

Ako ostanete na istom intenzitetu treninga cijelo vrijeme rezultata neće biti, ali to ne ovisi o tome je li trening visokog ili niskog intenziteta nego o dinamici. Naravno da i trening niskog intenziteta može biti raznolik ako ga se tako posloži i samim time, donijet će rezultate.
 
 
Ako primjerice želite istrčati maraton, morat ćete imati puno treninga niskog intenziteta posloženih u duljem vremenskom periodu. Ako imate ciljeve kao što su gubitak kilograma ili stjecanje kondicije ili snage, preporučuje se kombinacija različitih intenziteta treninga. Vježbanje niskog intenziteta treninga između onih visokog omogućit će vašem tijelu da ostane aktivno i dok se oporavlja jer takvi treninzi omogućuju tijelu da se odmori i oporavi. Najvažnije je da zapamtite da je svaki organizam drugačiji i da i rezultati svakome dolaze s drugačijom vrstom treninga. Dobro isplanirajte što želite postići i tenisice u ruke!
 
Tanja Friš
Foto: arhiva Fashion.hr i vlasništvo Marije Andrijašević
Objavljeno: 26.02.2016. u 12:28

VEZANE VIJESTI

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p