ZDRAVLJE

12 znakova da niste popili dovoljno vode

Voda je neophodna za zdravlje organizma
Voda
Dokazano je da čovjek bez hrane može, ali bez vode ne može. Voda je napitak bez kojeg ne bismo mogli živjeti. Mnogi od nas vodu uzimaju zdravo za gotovo ne razmišljajući o tome da i najmanja dehidracija može naštetiti čovjekovom zdravlju.

Voda podiže energiju, smanjuje stres i hrani kožu no unatoč tome, mnogi od nas ne piju dovoljno vode. Budući da voda čini više od 70 posto tkiva mozga, zabrinjavajuća je činjenica da ako našem tijelu nedostaje samo pola litre vode, povećava se razina kortizola, hormona koji uzrokuje stres. Tijelo vam možda nerijetko signalizira da mu nedostaje vode, a vi to uopće ne primjećujete. Ako prepoznajete bilo koji od sljedećih 12 znakova, preporučujemo vam da popijete čašu vode. 

Vaša usta su suha

Koliko se god to činilo očigledno, ljudi često zanemaruju znak suhih usta. Svaki put kada osjetite da vam se u ustima pojavio ljepljiv, gadan osjećaj, očigledno biste trebali posegnuti za tekućinom. Pri tome imajte na umu da su slatkasti napitci samo privremeno rješenje. Samo će konzumacija vode dovoljno podmazati sluznicu u ustima i grlu i zadržati ih vlažnima.

Vaša koža je suha

Koža je najveći organ vašeg tijela stoga ne čudi kada kažemo da je izuzetno važno da ostane hidratizirana. Suha koža jedan je od najstarijih znakova potpune dehidracije, što može dovesti do mnogo većih problema. Nedostatak vode znači nedostatak znoja pa je tijelo onemogućeno osloboditi se viška prljavštine.

Pretjerano ste žedni

Svatko tko je ikada imao mamurluk zna da nakon buđenja, tijelo jednostavno ne može dobiti dovoljno vode. Alkohol dehidrira cijelo tijelo i ono šalje signale "Još vodeeee." Slušajte što vam tijelo govori jer, ono zna što govori.

Oči su suhe

Do sada bi trebalo biti jasno da voda za piće utječe i više nego samo na usta i grlo. Nedostatak unosa vode dovodi do suhih, krvavih očiju. Bez vode u tijelu, oči se isušuju. I nije baš najbolja stvar to što ne možete plakati jer nedostatak suza može uzrokovati mnogo veću štetu očima, pogotovo ako svakodnevno nosite kontaktne leće.

Voda
Osjećate bol u zglobovima

Naša hrskavica i leđna moždina sastoje se od oko 80 posto vode. Održavanje tijela hidratiziranim osigurava apsorpciju u organizmu i vaši zglobovi mogu amortizirati šok uzrokovan iznenadnim kretanjima kao što su trčanje, skakanje ili slučajni pad.

Smanjuje vam se mišićna masa

I mišići su uglavnom ispunjeni vodom. Manje vode u tijelu znači manje mišićne mase. Pijenje vode prije, tijekom i nakon vježbanja ne samo da vas održava hidratiziranima već pomaže i da dobijete vodu na prvom mjestu u tijelu. A samim tim smanjit će vam se mogućnost razvoja upala i drugih bolova vezanih za vježbanje.

Ostajete bolesni duže

Konzumacija vode omogućuje vašem tijelu kontinuirano ispiranje toksina. Vaši organi rade na filtriranju otpadnih proizvoda poput stroja, ali ako tom "stroju" ne dajete gorivo on ne može ispravno raditi. 

Umorni ste i letargični

Kao što smo upravo spomenuli, kada je tijelo dehidrirano, "posuđuje" vodu iz vaše krvi. Dehidracija dovodi do nedostatka kisika koji se unosi u tijelo. Naravno, nedostatak kisika dovodi do pospanosti i potpunog umora. Nedostatak izdržljivosti znači da ćete zasigurno tijekom dana doživjeti pad energije (i ni kava vam nažalost, neće dugoročno pomoći).

Iskustvo s glađu

Kada ste dehidrirani, vaše tijelo može početi misliti da treba hranu. To se događa tijekom dana i preko noći kada se slučajno probudite i osjetite potrebu za ponoćnim snackom.

Voda

Imate problema s probavom

Bez pravilne hidratacije, količina i snaga sluzi u želucu se smanjuje. To dovodi do onoga što se obično zove žgaravica ili neke druge probavne smetnje.

Spriječite prerano starenje

Količina vode koju naše tijelo zadržava, prirodno se smanjuje kako starimo. Očigledno, to znači da kada starimo trebamo svjesno povećati unos vode. Prerano starenje kože vanjski je znak dehidracije, no šteta koju ona uzrokuje u našoj unutrašnjosti, mnogo je većih razmjera.
 

Čitate ovaj članak

Ako i vi ovo čitate znači da ste ipak pomislili i zapitali se pijete li dovoljno vode?! Dakle, 
ako mislite da ne pijete, popijte čašu vode upravo sada! Nemojte pretjerivati, naravno, ali ako ne dobijete preporučenu količinu ne morate se plašiti ako popijete koju čašu više. A sada me ispričajte. Od pisanja ovoga teksta, ožednjela sam. 

Ma.D.
Foto: Pexels, Instagram

Objavljeno: 07.08.2017. u 11:44

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p