ZDRAVLJE

14 izvrsnih začina koji će vam pomoći izgubiti kilograme

U malenim se pakiranjima krije ogromna moć
Nutricionisti već neko vrijeme skreću pozornost da bismo u svoju prehranu trebali uvesti što više začina i začinskog bilja. I može li bolje? Uz činjenicu da nam obogaćuju okus najdraže hrane sada ćemo biti još sretniji jer znamo da su nam saveznici u borbi s kilogramima.
 
Jeste li znali da jedna žlica cimeta ima jednaku količinu antioksidanata kao pola šalice borovnica ili jedna šalica soka od nara. Zanimljivo, zar ne? Osim toga imaju protuupalna svojstva, ali i najvažnije, pomažu vam u procesu mršavljenja. Kako bismo vam olakšali i pomogli upotpuniti popis namirnica koje vam trebaju za vaš sljedeći obrok donosimo vam popis 14 vrlo moćnih začina koji bi vam trebali biti pri ruci uvijek.

Bosiljak

Bosiljak ima protuupalna svojstva. Smanjuje zadržavanje vode i regulira nadutost. Funkcionira kao adaptogen (tvar koja pomaže vašem tijelu da se prilagodi stresu). Također, smanjuje nakupljanje masnoća u jetri dok ona odrađuje detoksikaciju vašeg organizma.
 
Kardamom

Kardamom je termogen (što znači da povećava tjelesnu toplinu i ubrzava vaš metabolizam). Ima protuupalno svojstvo i djeluje kao antioksidans. Pomaže organizmu u borbi protiv slobodnih radikala i usporava proces starenja.  

Crni papar

Piperin je spoj koji daje papru svoj okus. Stručnjaci ukazuju na činjenicu da se piperin u crnom papru bori s tjelesnom masnoćom blokirajući formiranje novih masnih stanica.


Kajenska paprika

Pomaže smanjiti masno tkivo i sniziti razinu masnoće u krvi. Također je termogen.

Korijander

Bogat je antioksidansima i može pomoći u smanjenju razine "lošeg" kolesterola u vašoj krvi. Sadrži velike količine vitamina A i K.
 
Cimet

Cimet pomažu regulirati razinu glukoze u krvi,  smanjuje osjećaj gladi  i pomaže pri regulacije tjelesne masnoće.
 
Češnjak

Češnjak je bogat antioksidansima i pomaže u topljenju masnih naslaga s trbuha. Također, smanjuje kolesterol, što može smanjiti rizik od bolesti srca. Osim toga, smanjuje oksidacijsko oštećenje od slobodnih radikala, pomaže u borbi protiv procesa starenja.


Klinčići

Klinčići pomažu sniziti šećer u krvi. Poboljšavaju probavu i optimiziraju vaš metabolizam.

Kumin

Jedna čajna žličica ovoga začina može vam pomoći da „istopite“ i do tri puta više masnog tkiva.

Đumbir

Đumbir ima protuupalno svojstvo i izvrstan je za ubrzavanje metabolizma.


Zeleni čaj

Zeleni čaj je bogat antioksidansima. Bogat je spojevima koji utječu na smanjivanje količine masti koju vaše tijelo apsorbira  nakon obroka. 
 
Senf

Jedna čajna žličica pripremljene gorušice može ubrzati vaš metabolizam i do 25 posto za svega  nekoliko sati nakon jela. 
 
Peršin

Peršin je bogat vitaminom što ga čini izvrsnim začinom za jačanje imunološkog sustava. Također, izvrstan je izvor beta-karotena, antioksidansa koji pomaže u zaštiti vašeg tijela. Ima protuupalna svojstva, opušta mišiće i potiče probavu.


Kurkuma

Usporava stvaranje masnog tkiva utječući na krvne žile potrebne za njegovo stvaranje. Kurkumin doprinosi smanjenju tjelesne masti i gubitku tjelesne težine. Ima i protuupalna svojstva i snižava otpornost na inzulin.

Kao što možete vidjeti, maleno začinsko bilje nevjerojatno je moćno. Zato se i kaže da najbolje stvari dolaze u malenim pakiranjima. Stoga, sjetite se ovoga sljedeći put kada budete planirali svoje obroke. I svakako neka se ovi začini nađu u vašim pripravcima.
Foto: Pexels, foodiesfeed.com
Objavljeno: 18.03.2018. u 00:00

VIDEO

VEZANE VIJESTI

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p