ZDRAVLJE

5 načina da se osjećate bolje

Savjeti koji će vam pomoći da vratite energiju
Ako ste primijetili da vam nedostaje energije i da ste stalno umorni, trebali biste razmotriti zašto je to tako. Dokazano je da čovjek stres može prepoznati po fizičkim simptomima, a jedan od istih je i nestanak energije.
 
Vjerojatnost je, da postoji nekoliko sitnih navika koje imate, a koje vas dovode u stanje letargije, vrlo visoka. Stoga biste trebali početi raditi stvari uz pomoć kojih ćete uravnotežiti svoju energetsku ljestvicu. Imamo nekoliko savjeta stručnjaka koji će vam pomoći da napunite „spremnik energije“ tijekom dana. Pogledajte koje malene promjene možete napraviti već danas koji će vam pomoći da se već sutra osjećate bolje. 
 
Duplo dulje žvačite 

Žvakanje je super važan dio procesa probave. No, osim toga, bolje prožvakana hrana olakšava vašem tijelu da razgradi hranjive tvari i brže ih pretvori u energiju. Nema optimalnog broja žvakanja po pojedinom zagrizu, ali stručnjaci savjetuju da žvačete zalogaj između 25 i 40 puta kako biste mogli uživati u pogodnostima regulacije apetita.
 
Napravite svaki dan 250 dodatnih koraka

Više pokreta znači bolju cirkulaciju krvi, što smanjuje količinu napora koje vaše tijelo mora koristiti da biste se pokrenuli. Jednostavnim dodavanjem dodatnih 250 koraka dnevnom prosjeku i to svaki tjedan, trenirate svoje mišiće, poboljšavate energiju, ali i ubrzavate rad uma što će djelovati pozitivno i na vašu probavu. Svaki trenutak iskoristite za fizičku aktivnost. Primjerice, ako stalno sjedite na poslu, pokušajte barem dok pričate na telefon ustati i hodati. Uvijek radije idite stubama, a ne liftom jer ćete i na taj način povećati dnevni broj koraka.


Duboko dišite

Vaše tijelo treba kisik kako bi imalo energije. Dakle, kada dišete usporeno i kratko, vaše je tijelo tromo i umorno. Kratko/plitko disanje jedna je od (mnogih) neugodnih nuspojava stresa. Ako ne dišete dovoljno duboko i to dovoljno često u svoj živčani sustav šaljete signal koji dodatno pojačava vašu anksioznost. Promjenom vaših navika disanja, uzimanjem nekoliko dugih i sporih udisaja tijekom dana – u tramvaju, dok čekate u redu u trgovini, čak i dok sjedite na poslu- smanjit ćete odgovor na stres, ali ćete i energizirati vaše stanice. Koliko god vam se činilo naporno, što više vježbate duboko disanje, to će vam ono postati prirodnije, a vremenom će vaše tijelo disati tako bez da se morate sjetiti da to učinite.  
 
Dodajte još jednu dozu vlakana u obroke

Kompleksni ugljikohidrati koji se nalaze u hrani kao što su cjelovite žitarice, povrće, mahunarke i sjemenke, sadrže glukozu, što je glavni izvor energije za mozak i tijelo. A zato što sadrže i vlakno, sporije se probavljaju, pružajući više trajne energije s vremenom. Kao bonus, vlakna će vam pomoći da dobijete svoj život natrag i poboljšat će vašu energiju. Hrana bogata vlaknima poboljšat će vam i san pa ćete se osjećati bolje već sljedećeg dana.  


Zapišite na papir tri stvari koje su danas dobro prošle

Evolucijski je bilo korisno sjetiti se gdje se nalazi bol, a prisjetiti se gdje se susrela radost, bilo je manje bitno za preživljavanje. Danas nije tako. Kada ste neprestano napeti zbog onoga što je prošlo pogrešno (i brinete se za ono što bi tek moglo poći po zlu) potičete tijelo da češće i više oslobodi hormona stresa. I onda vam se dogodi- izgaranje. Uzmite malo vremena i razmislite o onom pozitivnom što vam se dogodilo. Zapišite tri stvari koje su prošle dobro tijekom dana ili samo stavke zbog kojih osjećate zahvalnost. Ova vježba može nagovoriti vaš um da povuče ručnu kočnicu i stopira hormon stresa te tako zaštiti vaše energetske rezerve.
Foto: Unsplash 
Objavljeno: 27.07.2018. u 11:56

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p