ZDRAVLJE

5 načina pomoću kojih ćete svoju kavu učiniti zdravijom

Tako crna i tako moćna
kava
O njoj su ispričane mnoge priče, postoje mitovi, ona ima svoj svjetski dan, ima svoje obožavatelje, priprema se na različite načine... Naravno, riječ je o kavi. 

Sigurno ste već do sada primijetili da je vaša jutarnja sreća uvelike povezana s vašom prvom jutarnjom šalicom kave. Što biste rekli kada bismo vam rekli da svoju rutinu ispijanja jutarnje kave možete učiniti mnogo učinkovitijom, ali i najvažnije, zdravijom?! Uz nekoliko manjih modifikacija i jednostavnih dodataka, svoju narudžbu ili pripremljenu kavu kod kuće, možete učiniti zdravijom. Zar nije izvrsno znati da vaša kava može postati važan dio vaše zdrave rutine? Evo i nekoliko načina da povećate prednost kofeinskog napitka kojega ste do sada ispijali.  
 
Crna kava

Ako inače pijete kavu zasićenu sa svim i svačim, mogla bi vam se potpuno crna kava, u koju nećete dodavati mlijeko i šećer, učiniti ipak malo neobičnom. Tako će biti neko vrijeme na početku, dok se ne naviknete, a onda ćete ju takvu početi voljeti. Stručnjaci kažu da dobar espresso najzdravija i najsnažnija vrsta kave (pogotovo ako je dupli). Mnoga su istraživanja pokazala da dupli espresso sadrži najveću količinu antioksidansa (protiv starenja, hranjivih tvari koje se bore protiv slobodnih radikala). 

Birajte zdravo

Kao i kod gotovo svega ostaloga i ovdje je prisutno isto pravilo. Dakle, najbolji je odabir onaj koji uključuje zrno bez pesticida i konzervansa, uzgajanog u eko uvjetima. Bolje će vam odgovarati i bolje ćete se osjećati nakon konzumacije takve kave.

Kava

Dodajte cimet

Sada kada ste uklonili sastojke koje ne rade u ime vašeg zdravlja možete u svoju šalicu kave dodati nekoliko dobrih sastojaka. Primjerice, cimet štiti vaš živčani sustav i poboljšava kardiovaskularno zdravlje. A ono što je dobro za srce, dobro je i za mozak.

Dodajte sirovi kakao

Stručnjaci predlažu dodavanje sirovog kakaa u šalicu kave. Po svojem sastavu, kakao je iznimno bogat antioksidansima koji su odgovorni za ukupno zdravlje organizma. Antioksidansi štite organizam od bolesti i od slobodnih radikala koji su glavni uzrok starenja.

Hidratacija

Postoje dokazi da ispijanje dvije do tri šalice kave dnevno (ili jedan do dva espressa) utječu na rad mozga. Također, istraživanja su pokazala da su ljudi koji ispijaju preporučenu količinu kave izloženi mnogo manjem riziku od nekog oblika demencije koja se javlja u starijoj životnoj dobi. S druge strane, previše kave može utjecati na zdravlje srca i poremetiti spavanje, ali i dovesti tijelo do dehidracije, što sve utječe na zdravlje mozga. Preporuka je da popijete čašu vode prije i poslije šalice kave kako biste spriječili dehidraciju.
Foto: Unsplash
Objavljeno: 18.01.2018. u 10:26

VIDEO

VEZANE VIJESTI

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p