ZDRAVLJE

7 načina da se riješite jedne grozne navike

Overthinking nije dobar za vas
Overthinking bismo simbolično mogli usporediti sa skakanjem u prazno. U oba slučaja trošimo mnogo energije, radimo mnogo pokreta, a ne idemo nigdje. I obje su radnje, vjerujte nam, jednako iscrpljujuće.
 
Svima nam se to ponekad dogodilo. Svatko od nas ponekad ima takve situacije. Naravno, da je ponekad korisno razmišljati o stvarima i sagledavati situaciju iz svih kuteva i vagati opcije, jer jedino tako možemo krenuti dalje, no pretjerano razmišljanje može postati kronično. Dogodit će vam se da stalno ponavljate prošle situacije i opet ih bespotrebno proživljavate. Ova vrsta pretjerivanja može djelovati na vas kao opterećenje, ali i spriječiti vas da nešto u svom životu promijenite. Briga je ljudski problem i normalno je pokušati riješiti brige, ali je možda i važnije naučiti upravljati svojim načinom razmišljanja. Ako se ne bavite svojim problemima, oni postaju sve veći i strašniji. Napravite mjesto za probleme u svom umu, ali ne dopustite da vas oni potpuno izbace iz tračnica.  Ako ste „zaglavili“ u vašoj vlastitoj petlji misli, evo nekoliko načina da se oslobodite. 
 
1. Uzmite stanku

Ključno je primijetiti kada se počnete osjećati preopterećeno. Prvi korak u rješavanju neke navike koja nam nije draga jest prepoznati trenutak u kojem se to događa. Kada se počnete osjećati tjeskobno ili depresivno, osvijestite kako reagirate. Duboko udahnite i smirite misli.
 
2. Učinite nešto drugačije

Dopustite sebi da proživite vlastiti osjećaj u tom trenutku, ali prepoznajte kada vaš um ide u pravcu koji baš i nije najbolji za vas i poduzmite nešto u vezi s tim. Drugim riječima, odvratite svoje misli i preusmjerite ih. To možete napraviti na bilo koji način. Čitanjem dobre knjige, gledanjem Netflixa, kuhanjem, šetnjom ili pak slušanjem glazbe.

 
3. Izazovite svoj strah od neuspjeha

Ako imate osjećaj da vas čekaju teške odluke koje morate donijeti na poslu ili se brinete o mogućem ishodu, imajte na umu da bi vaš strah od neuspjeha mogao zadržati vaš uspjeh. Vrijeme je da prestanete od sebe očekivati jedino i samo savršenstvo. U stvarnosti tako stvari ne funkcioniraju. Oni koji ne griješe, vjerojatno nikada neće ništa ni učiniti. Prihvaćanje mogućnosti neuspjeha daje vam slobodu da pokušate nešto promijeniti.
 
4. Razmislite o tome što može biti ispravno

Previše razmišljanja ima tendenciju biti negativno i samouništavajuće. Umjesto razmišljanja da svaka situacija koja vam se događa, može poći po krivu, radije razmišljajte o tome što bi moglo biti ispravno.

5. Stavite stvari u ispravnu perspektivu

Lako je stvari i probleme učiniti većima i negativnijima nego što one to trebaju biti. To se posebice odnosi na stvari koje su vam u životu vrlo važne pa si vi stvarate živopisne scenarije koji vas opterećuju. Uzmite radije trenutak i stvarno razmislite o situaciji i u većoj i široj slici vašeg života kao i hoće li taj problem biti važan za godinu dana? Pet godina? Deset? Jednostavno, postavite vremenski okvir koji može spriječiti da vam negativno razmišljanje prevlada.

 
6. Neka vam zahvalnost postane praksa 

Nemoguće je istovremeno biti zahvalan i žaliti za svim što vam se događa. Dajte si vremena da vam zahvalnost za ono što imate, postane svakodnevna praksa. Ona može pomoći vašem umu "promijeniti kanal" na pozitivno. Osvijestite ono za što ste zahvalni tako da možete doživjeti sve dobre stvari oko sebe.
 
7. Ponavljajte si stalno pozitivne riječi 

Naravno da će vam se navika za previše razmišljanja pojavljivati svako malo. To je normalno i sasvim u redu. Sklonost preispitivanju nikada ne može nestati sama od sebe, ali je to zato nešto što se može kontrolirati s vremenom. Život je kratak i lijepo je razmišljati da će stvari biti u redu i pozitivne. 
 
Foto: Unsplash
Objavljeno: 30.07.2018. u 11:20

VIDEO

VEZANE VIJESTI

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p