ZDRAVLJE

Dijeta koju će obožavati svi hedonisti

Vaš želudac će uživati, a kilogrami se topiti
Izraz 'keto dijeta' uvukla se u gotovo svaku poru svakodnevnog čavrljanja u pauzi od posla, na kavi s prijateljicama i svlačionicama u teretani. Ljeto je pred vratima, ma već je ovdje, a za sve kampanjce, upravo je keto dijeta svijetlo na kraju tunela kojom će zaboraviti da cijelu godinu nisu napravili čučanj, a kamoli ograničili svoju prehranu i slatkiše zamijenili keljom te pili litre i litre vode!

Svima je poznato da s prvim toplim sunčanim zraka, naše tijelo shvati da je vrijeme da svaki kilogram viška mora nestati i biti zamijenjen nizom trbušnjaka... zapravo, to shvati naš um, a problem nastane kad mjesece loših navika ne možete samo tako zaboraviti. Stoga u pomoć dolazi znanost, a s njom i sve popularnija Keto dijeta koja pruža obećanje o nevjerojatnim rezultatima u još nevjerojatnijem roku.

Keto dijeta naziv je dobila po ketozi- stanju u kojem je tijelo kao posljedicom vrlo niskog unosa ugljikohidrata započinje trošiti energiju masnih naslaga umjesto glukoze. U prijevodu, unesete li gotovo nepostojeći udio ugljikohidrata, vaše tijelo će funkcionirati zahvaljujući onom malenom 'muffin topu' na vašem trbuhu te će isti ubrzo i nestati. Zahvaljujući društvenim mrežama, svakodnevno smo bombardirani rezultatima Keto dijete i moramo priznati kako smo impresionirani. Ipak, je li keto dijeta zdrava i koje su dugoročne posljedice za vaše tijelo potaknuli su naš interes i saznali smo koji su njene prednosti, a koji nedostaci.


Dakle, unosite li namirnice s visokim udjelom masti i proteina te izbjegavate ugljikohidrate (tek 50 grama dnevno) vrlo vjerojatno ćete ubrzo vidjeti rezultate na vašem tijelu. I dokle god gubitak suvišnih kilograma ima svoje prednosti, neki od nedostataka ove dijete zapravo su ozbiljni i prije svega zahtijevaju savjetovanje s liječnikom i nutricionistom.

Opskrbite se šunkom, špekom, pršutom i sirom i spremni ste za Keto dijetu. Tako nekako svi opisuju popularnu dijetu, no ono što zaboravljaju jest da unos namirnica s izrazito visokim udjelom masnoće može negativno utjecati na razinu kolesterola u krvi i uzrokovati vam niz ozbiljnih zdravstvenih problema, posebice ako su skloni problemima sa srcem i krvožilnim sustavom. Osim toga, ako ne unesete dovoljno povrća i voća, u vašem tijelu nestaju vitamini i minerali te vlakna za pravilno funkcioniranje organa i probavnog sustava. Također, ne zaboravite piti dovoljno vode! Keto dijeta uspješno će ukrotiti vašu neutaživu glad, ali i žeđ stoga je vrlo bitno da ne ostavite vaš organizam dehidriranim jer može doći do nakupljanja ketona u krvi i ketoacidoze, stanja koji vas može ostaviti u komi ili čak završiti fatalno. Cilj je organizmu priskrbiti visoko kvalitetne namirnice poput orašastih plodova, bobičastog voća i mesnatog povrća i voća, a ukloniti rafinirane proizvode s nizom loših sastojaka te nekvalitetno pripremljene. 


Ipak, ovaj način prehrane ne bi bio svjetovno popularan kad ne bi imao brojne prednosti. Osim intenzivnog gubitka kilograma, Keto dijeta odlična je alternativa za sve one koji su skloni problemima sa šećerom odnosno (potencijalnim) dijabetičarima. Pod liječničkim nadzorom, ovim putem možete regulirati razinu šećera u krvi, posebice oni koji boluju od dijabetesa tipa 2 budući da je sama bolest svojevrsna alergija na jednostavne ugljikohidrate. Također, stručno izrađena Keto dijeta može djelovati antiupalno na vaše tijelo ako patite od bolova u zglobovima, problemima s probavom, vrtoglavicama i problemima s kožom poput akni i ekcema.


Kako bi organizam funkcionirao, glukoza služi kao primarni izvor energije, a s Keto dijetom i intenzivnim smanjenjem unosa ugljikohidrata, glukoza nestaje, a tijelo se mora samo reprogramirati kako bi koristilo masti odnosno masne naslage kao vlastiti pokretač. Ipak, glukoza još uvijek mora biti prisutna, odnosno ugljikohidrati stoga ako pretjerate i prekršite pravila Keto dijete, tijelo će početi koristiti proteine iz mišića, a to može uzrokovati nepravilan rad organizma i vitalnih organa poput srca, pluća, jetre i bubrega. U svakom slučaju, ovaj način prehrane vrijedi isprobati, ali kao i sa svim dijetama, ne valja pretjerivati i očekivati nemoguće rezultate. Uvijek vam preostaje dobro staro trčanje i grickanje mrkvica u ponoć umjesto čipsa.
Foto: Unsplash, Pexels, Instagram
Objavljeno: 29.06.2018. u 13:34

VIDEO

VEZANE VIJESTI

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p