ZDRAVLJE

Jednostavni trikovi za ravan trbuh bez odlaska u teretanu

Recite zbogom nadutosti i lošoj probavi
Tijekom ljetnih mjeseci, kad temperatura svakodnevno nadilazi brojku 30 na termometru, često posežemo za brzim obrocima koji od nas ne zahtijevaju dugi, ili ikakav, boravak u kuhinji i pripremu hrane. Stoga često posežemo za ne baš najboljim namirnicama, krivim odabirom pića i manje se krećemo.

No znate li da postoji nekoliko jednostavnih trikova zbog kojih ćete biti siti, nasmijani te se osjećati i izgledati sjajno? Dovoljno je svega dva tjedna kako bi vaš trbuh razgradio nepotrebne šećere i toksine nakon čega možete reći zbog nadutosti i nelagodi.


1. Sve počinje od probave

Prvi korak je onaj ključan. Nepravilna probava razlog je osjećaju nelagode i napuhanosti trbuha, a ona utječe i na vašu kožu, umor i vrtoglavice te bolove u trbuhu. Puno se već pričalo o svim navedenima, ali namirnice poput mliječnih proizvoda, soje, kukuruza, šećera, čokolade, jaja, citrusnog voća te gluten glavni su uzroci iritabilnih crijeva i nepravilne probave. Tijekom 23 dana izbacite sa svog dnevnog menija sve navedeno te postepeno ih ponovno uključite u ishranu. Na taj način vaša probava će se odmoriti, a vi ćete lako moći zamijetiti koja od navedenih namirnica vam čini loše.


2. Recite zbogom procesuiranoj hrani

Niske nutritivne vrijednosti te puno nepotrebnih i štetnih sastojaka, procesuirana hrana poput konzerviranih namirnica, dodaci, umaka, pakirane hrane... zapravo sve što možete kupiti da je već zapakirano u kutiji ili plastičnom omotu, vrlo vjerojatno je štetno za vaše tijelo i zdravlje. Takva hrana sadrži visoki udio soli zbog čega tijelo zadržava višak vode, a gazirana pića i slatkiši stvaraju probavne plinove što samo dodatno pridonosi napuhivanju. Zamijenite slatkiše prirodnim šećerom poput meda i voća, izbjegavajte gazirana pića s dodanim okusima te se ostavite hrane pune konzervansa i učinit ćete i više nego dovoljno da se osjećate sjajno.


3. Ni sva zdrava hrana nije zapravo idealna

Možda iznenađujuće, no mnogi imaju problema i sa zdravim namirnicama iz prirode. Tamno-zeleno povrće koje je puno vitamina i minerala zapravo nije idealno za svačiju probavu pa tako primjerice brokula, cvjetača, kelj, kupus i prokulice te grah, grašak i leća za mnoge mogu biti glavni uzročnih nadutosti. Stoga ako ste primijetili da vam nakon konzumacije navedenih ne osjećate kao da pucate od energije, zamijenite ih voćem, lisnatim povrćem, bijelim mesom, orašastim plodovima te jajima. Suprotno brokuli i sličnima, postoji povrće koje je istinski borac protiv nadutosti poput šparoga, češnjaka, dinje, ananasa te krastavaca stoga ih obavezno uključite na dnevni meni.


4. Pijte, pijte, pijte

Onog trenutka kad osjetite žeđ, vaše tijelo je već dehidriralo, a stanje dehidracije vodi do zadržavanja vode i napuhivanja. Stoga, budite sigurni da kroz dan pijete dovoljno vode ili primjerice prirodnog čaja od đumbira, mente ili komorača jer će upravo oni biti zaslužni za bolju probavu, zdraviji ten te smanjiti nadutost trbuha.


5. Naučite se žvakati pravilno

Da, čak i ove automatske radnje mogu biti uzrok nadutosti i nepravilne probave jer upravo proces probave započinje u ustima, žvakanjem hrane. Ako ste jedni od onih koji u trenu završe s objedom, vrlo je vjerojatno da patite od napuhanosti, bolova u trbuha, ali i viška kilograma. Čak 20 puta najmanje biste morali prožvakati svaki zalogaj kako bi vaša probava konzumirano mogla probaviti što bolje i efikasnije. No znate li da ćete s dužim žvakanjem osjetiti sitost puno prije i tako unijeti dovoljnu količinu hrane i izgubiti nekoliko kilograma viška?
Foto: Unsplash
Objavljeno: 08.08.2018. u 10:34

VIDEO

VEZANE VIJESTI

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p