ZDRAVLJE

Kako ljeti unositi dovoljno tekućine?

Super trikovi za hidraciju

hidracija

Svi znamo kolika je važna hidracija jer bez dovoljno tekućine, pogotovo u ljetnim mjesecima, naš organizam ne može normalno funkcionirati. Donosimo vam najveće mitove o hidraciji u koje stručnjaci žele da prestanete vjerovati i trikove koji će vam pomoći da ostanete hidrirani cijelo ljeto.

Glavobolja, nervoza i umor samo su neki od simptoma dehidracije i ako tijekom dana ne pijete dovoljno to bi vam se lako moglo dogoditi. Za vrijeme radnog dana na poslu dehidracija vam jako može smanjiti koncentraciju i samim time i efikasnost. Pravilo o osam čaša vode dnevno odlično je, ali u praksi ne funkcionira. Ništa nije tako jednostavno jer količina tekućine koju morate unijeti ovisi o bezbroj faktora. Stručnjaci su naveli neke od najvećih mitova o hidraciji u koje morate prestati vjerovati.

Ako nikada ne osjetite žeđ, posegnite za sportskim napitkom

Neki ljudi poslušno imaju bocu vode uz svoje računamo i redovno piju, dok drugi ljudi posežu za tekućinom kada su žedni. Stručnjaci kažu da bi ovi potonji trebali posegnuti za nekom slanom grickalicom bogatom natrijem jer natrij potiče žeđ i odličan je za poticanje unosa tekućine. Ako nikad ne osjećate žeđ, stručnjaci vam savjetuju da uvijek uz sebe imate sportske izotonične napitke koji su odlični za hidraciju. Pripazite da odaberete one koji ne sadrže previše šećera.

hidracija

Pijte više vode ako ste taj dan vježbali

Bili u teretani ili vježbali na otvorenom, svaka aktivnost uzrokuje znojenje i samim time gubitak vode pa one dana kada vježbate, morate posegnuti za dodatnom tekućinom. Naravno, količina vode ovisi o intenzitetu vježbi i vašem organizmu. Uvijek uz sebe imajte bocu, na poslu ili u teretani.

Odlasci na toalet odličan su pokazatelj

Prema jednom istraživanju žene trebaju oko 11 čaša tekućine dnevno da ostanu dovoljno hidratizirane, a to uključuje i svu tekućinu iz hrane. S obzirom na kavu, čaj, jogurt, smoothieje i ostale napitke koje unesemo kroz dan na kraju tih 11 čaša i ne izgleda tako puno. Najbolji način da znate unosite li dovoljno tekućine su vaši odlasci na toalet. Trebali bi prazniti mjehur svaka dva do tri sata i to veću količinu. Stručnjaci mrze mit koji kaže da boja vaše mokraće pokazuje jeste li dovoljno hidrirani. Kažu kako na boju mokraće mogu utjecati različiti faktori poput hrane ili vitamina pa je najbolje da se ravnate po broju puta na toaletu.

hidracija

Kako se ljeti dovoljno hidratizirati?

1. Uvijek nosite bocu vode, a dok radite imajte je na vašem stolu. 
2. Kupite nejednokratne boce.
3. Kada osjetite mučninu ili umor, odmah zgrabite čašu hladne vode.
4. Pokušajte svaku večer popiti šalicu biljnog čaja. 
5. Jedite namirnice bogate vodom, poput lubenice, dinje, krastavaca, rajčice, grejpfruta i paprike.
6. Pijte prije jela.
7. Pijte kokosovu vodu jer je puna elektrolita koji su odlični za hidraciju.
8. Ako smo zaboravili napomenuti, nastojte piti samo vodu i izbjegavajte sokove sa šećerom.

T.K.
Foto: Pinterest i Pexels

Objavljeno: 09.08.2016. u 15:56

VIDEO

VEZANE VIJESTI

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p