ZDRAVLJE

Pogreške spavanja od kojih se debljate

Čak vam i greške kod spavanja mogu odmoći

spavanje

Da spavamo i istovremeno mršavimo - bilo bi predobro da bi bilo istinito ! Sve teretane bi se zatvorile, a mi bi bili jako sretni jer se više ne bi trebali brinuti oko suvišnih kilograma. Ništa nažalost nije tako jednostavno, a kada vam kažemo da greške koje radite pri rutini spavanja mogu utjecati na vaše kilograme, iznenadit ćete se!

Ako vam san nije prioritet, mogao bi to postati. Povezanost sna i debljine česta je tema istraživanja znanstvenika posljednjih 10 godina. Neka istraživanja su pokazala da oni kojima je san uskraćen, odnosno manji od preporučenog, unose stotine kalorija više. Istraživanja navode tri moguća razloga zbog kojeg nedostatak sna dovodi do povećanja tjelesne težine. Prvi je potpuno logičan, što manje spavate, imate više vremena za jelo. Drugi razlog su hormoni koji kontroliraju sitost, a poremete se zbog nedostatka sna. Treći razlog je isto tako logičan, ako smo umorni, manje se krećemo i samim time manje kalorija trošimo. 
 
San vam mora biti najvažniji jer s hormonima se nije za igrati. Hormon leptin poremećen san može prilično uzdrmati, a kao posljedica često se javlja povećanje tjelesne težine jer je leptin hormon sitosti i odgovoran je za naš prestanak hranjenja u određenom obroku. On nam zapravo govori jesmo li dovoljno napunili želudac. Niske razine tog hormona nam ne daju znak sitosti na vrijeme i jednostavno više jedemo dok se psihički ne zadovoljimo. Ako tijekom tjedna stalno spavate manje i to pokušavate nadoknaditi za vikend, nećete uspjeti jer, nažalost, izgubljeni san se nikako ne može nadoknaditi. Ako imate česte žudnje za određenom hranom, slanom ili slatkom, zapitajte se je li to možda zbog nedostatka sna. 
  spavanje
 
Ako stalno ne spavate dovoljno, zapravo nikada ne dobivate kvalitetan san. Čak i ako jednu večer odlučite ići na spavanje ranije, ako ste prethodnih 10 noći premalo spavali, drugi dan ćete opet bit pod stresom i osjećati tjeskobu. Pokušajte si osigurati ugodno okruženje za spavanje, isključite mobitele, tablete i sve ostale elektroničke aparate barem 20 minuta prije odlaska na spavanje.
 
Ako volite prigristi prije odlaska u krevet, možda je i to jedan od razloga viška kilograma. Čak i nekoliko kockica čokolade ili malo čipsa prije za uspavani organizam znači mnogo. Kalorije koje unesete neposredno prije odlaska u krevet sigurno nećete potrošiti. Računica je jednostavna, ako nekoliko puta u tjednu posegnete za grickalicama prije spavanja to je stotine i stotine nepotrošenih kalorija i kada se to na kraju tjedna zbroji, ispada da je vrlo lako zaraditi koji kilogram viška.  
 
Kako biste znali imate li dovoljno sna evo mini testa: zdrava osoba odrasle dobi trebala bi spavati između sedam i osam sati. Ako vaš organizam dobiva dovoljno sna, moći ćete se probuditi bez alarma, neće vam se spavati tijekom dana i navečer ćete lagano utonuti u san. Ako ste se pronašli u prethodne dvije rečenice znači da spavate dovoljno, ako niste, krajnje je vrijeme da se riješite loše navike neredovitog spavanja i prestanete kriviti gene za neželjene kilograme.
 
T.F.
Foto: Pinterest
Objavljeno: 22.06.2016. u 12:22

VIDEO

VEZANE VIJESTI

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p